Zijn er losse lagers voor handgeschakelde versnellingsbak xc90 te koop

Plaats reactie
SjaakXC()
Starter

Ik rij al 3 jaar tevreden rond met xc90 2.5 T 2004 met 194.000 km met handgeschakelde versnellingsbak. Destijds bewust voor een handbak gekozen omdat deze wat betrouwbaarder zouden zijn dan een automaat. En omdat ik het ook gewoon fijner vind om zelf te schakelen.
Helaas hoor ik nu sinds een tijdje een licht gerammel uit mijn versnellingsbak. Dat verdwijnt als ik de koppeling intrap. Dealer denkt dat het een lager is van de centrale as. Zij geven aan dat ze geen losse lagers kunnen kopen en er alleen gereviseerde versnellingsbak kunnen kopen a 2100 (excl. de montagekosten).

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, en of men weet of er losse lagers te koop zijn voor versnellingsbakken van volvo. Degene die ze reviseert moet deze toch ook ergens vandaan halen?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Vraag het eens bij een van de adverteeerders, Volvotune.nl of Volvoservice.eu

Die weten veel over versnellingsbakken

edit.nl --> .eu
Laatst gewijzigd door Ben op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
dennis850estate
Forumsponsor
Contacteer:

Volvo heeft de onderdelen van de versnellingsbakken nooit bestelbaar gemaakt. De meeste lagers in de bakken zijn universeel en te vervangen. De bak verwijderen en alleen het juiste lager vervangen is een moeilijke want diagnose is best lastig. Waarschijnlijk zal een revisiebedrijf alle lagers willen vervangen om garantie te kunnen geven. Het zou ook nog je dubbel massa vliegwiel kunnen zijn. Mocht de bak er af gaan dan mag je toch al rekening houden met een nieuw vliegwiel en koppeling...
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
MarioC70
6th Gear member

Die lagers zijn inderdaad te koop..
Niet bij de dealer iig..
Dat gerammel bij het loslaten van de koppeling is de speling op de tandwielen die je hoort,zeer veel auto,s hebben dat euvel,zo ook Volvo,het vervangen van de lagers zal niet helpen.
Ik repareer die bakken namelijk...
Bij een diesel is het vaak nog meer hoorbaar.
Eigenlijk is er dus weinig aan de hand als hij verder goed schakelt.
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
SjaakXC()
Starter

Dank voor jullie reactie, het zou inderdaad kunnen dat het speling is op de tandwielen. Maar hoor je het dan ook als je rijdt. Ik hoor niets als het raampje dichtzit. Maar wel met open raam bijv. in een parkeergarage. Boven de 2000 toeren hoor ik niet meer maar gaat het motorgeluid overheersen.
Bij volvo wisten ze ook niet echt wat het was. Er komen niet veel handbakken. Er is inderdaad geen expliciet geluid van een versleten lager. Daarom maakte ze zich niet zo druk op korte termijn, maar mij geeft het een vervelend gevoel. Vandaar dat ik zoekende ben naar een ( goedkope) oplossing.

@MarioC70, je hebt me wel aan het denken gezet of ik niet gewoon moet blijven rijden. Als je deze bakken repareer, zou ik dan een keer langs kunnen rijden, zodat je een menig kan vormen wat te doen?
MarioC70
6th Gear member

Dat kan altijd een keer..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”