Hij was in Brussel om het eens uit te leggen

http://www.autowereld.be/2014/01/24/int ... don-volvo/
Als je het stukje nou eens leest... de motor is 1 maal gereviseerd, de bak lijkt nog origineel ("300.000 mijl met dezelfde tandwielen"). 100.000 mijl met een setje remmen en banden (!), het is niet bepaald een hardrijder. Natuurlijk wordt er continue aan het ding gesleuteld en worden er onderdelen vervangen. Wat hij als "normaal onderhoud" beschouwt is voor de meesten hier al bijna reden om een auto af te schrijven.gsx750r schreef: Slijtage is slijtage en Volvo of welk eender merk dan ook: het is gewoon fysiek niet mogelijk om zulke kilometerstanden te halen zonder in de tussentijd de hele motor stukje bij beetje al een paar keer 'gereviseerd' te hebben! En dan hebben we het alleen nog maar over de motor. Of zou deze man met z'n P1800 de 'natuurwetten' tarten?
Ik denk dat het zowel met de wegwerpmaatschappij als met technologische vooruitgang te maken heeft.Rutger schreef: De techniek is natuurlijk niet meer te vergelijken. Maar zijn die wagens nu gewoon bizar goed gebouwd of is de huidige wegwerpmaatschappij zo erg geworden? Dan bedoel ik meer op, dat materiaal sneller kapot lijkt te gaan?
Ik heb dat stukje, zoals ik al aangaf, nu dus 2x gelezen. Maar ik zal verder geen commentaar meer leveren. Natuurlijk vind ik dit soort verhalen wel grappig om te lezen maar er worden meteen allerlei bijzondere kwaliteiten aan het betreffende merk toegedicht die het gewoon niet heeft. Volvo niet en andere merken ook niet!Griffin schreef:Als je het stukje nou eens leest... de motor is 1 maal gereviseerd, de bak lijkt nog origineel ("300.000 mijl met dezelfde tandwielen"). 100.000 mijl met een setje remmen en banden (!), het is niet bepaald een hardrijder. Natuurlijk wordt er continue aan het ding gesleuteld en worden er onderdelen vervangen.
Je moest eens weten wat een waarheid als een koe dat is!DrRossi schreef:lang leven de smeernippel
Dat is dus wel haalbaar. Michelin levert in de USA banden met 90.000 mijl garantie. Een rustige rijder kan daar best nog wel 10.000 mijl bij doen.100.000 mijl = 160.400 km (!) met één setje banden en remmen .......... of je nu hardrijder bent of niet, dat is stomweg niet haalbaar!
Maar je geeft het zelf al aan "Natuurlijk wordt er continue aan het ding gesleuteld en worden er onderdelen vervangen" ........... tja, ik heb hier in huis ook nog wel dingen die al 40 jaar meegaan d.w.z. het omhulsel, de ingewanden zijn al eens een paar keer vervangen ......
Rob