Ik ben net terug van vakantie in Duitsland, auto gewassen en nu zie ik 2 pitjes in de bumper. Waar in mijn vorige auto een pitje niet meer was dan een stukje lak dat weg was - de lak er omheen was nog keihard - zie ik hier duidelijk dat de lak losgeslagen is van de ondergrond. Het ziet er uit als een blaar die doorgeprikt is: het vel hangt los.
Eén op het sleepoog, één boven de radiator op de rand onder de motorkap.
Ik heb het idee dat als ik er aan peuter ik meer lak wegtrek dan alleen het pitje.
Is dit nog wel hogedrukveilig? Ik heb het idee dat het een kwestie van tijd is voor ik bij het autowassen hele stukken lak van de bumper spuit op deze plekken.
Zowieso is het nu extra lelijk, want als de lak weg is zie ik geen ondergrond maar een pikzwarte plek (op mijn witte auto). Zit hier geen onderlaag onder? Op mijn voormalige seat werden de plekjes wit/grijs omdat de onderlaag zichtbaar werd. Ik hoopte eigenlijk dat eventuele pitjes ook wit zouden worden, maar het contrast kan niet groter.
Beetje gerelateerd aan de lakproblemen met de bumper (waar ik de laatste tijd weinig van heb gehoord?) waarbij de lak ook los leek te laten van de ondergrond (door een andere oorzaak)
steenslag in bumper
-
- 4th Gear member
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- Phacoid
- 3rd Gear member
Wanneer werd de auto geproduceerd? Het lakprobleem die zich voordeed was een fout van de toeleverancier. De geleverde bumpers waren te klein, waardoor ze bij bevestiging onder grote spanning stonden en de lak het uiteindelijk op bepaalde plaatsen begaf. Als jouw auto rond die periode werd geleverd en geen nieuwe bumpers heeft gekregen, dan zou het kunnen dat door de spanning de lak makkelijk loslaat.
-
- 4th Gear member
Mijn auto is geleverd in juli 2013. Ik heb dat specifieke lakprobleem in de bumperhoeken (nog) niet, maar volgens mij deed het zich pas na enige (10-)duizenden kilometers voor bij de meeste personen. Ik ben net de 10000 gepasseerd. Zowieso laat ik de dealer er naar kijken, maar ik vroeg me af of er al meer mensen zijn met steeninslag die net wat meer schade lijkt aan te richten dat "normaal".
En ik rij nog wel altijd express niet dicht op voorgangers...
Overigens moet ik zeggen dat het niet zo is dat de lak rónd het pitje al loslaat, het is de lak op de plek waar het projectiel (steentje?) ingeslagen is die los ligt. Maar aangezien die lakvelletjes nog vastztitten is het wachten op vuil dat eronder komt of druk/trekkracht die het velletje meeneemt en daarbij mee losmaakt.
En ik rij nog wel altijd express niet dicht op voorgangers...
Overigens moet ik zeggen dat het niet zo is dat de lak rónd het pitje al loslaat, het is de lak op de plek waar het projectiel (steentje?) ingeslagen is die los ligt. Maar aangezien die lakvelletjes nog vastztitten is het wachten op vuil dat eronder komt of druk/trekkracht die het velletje meeneemt en daarbij mee losmaakt.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder