Ik rij omenteel diesel ,maar owv de weininge kms ga ik over op benzine bij devolgende.
Er zijn zeer interessante 2.0Ts te vinden in Duitsland, dat is in ons economisch klimaat de meest interessante versie (Belgie), maar geen idee hoe dat rijdt/verbruikt.
Verkopers geven hem 1/12-1/13 gemiddeld, ddar kan ik mee leven,
maar iets zegt me dat dit te laag is.
Ik rij korte afstanden, helft stad, helft verbindingswegen, heel af en toe autostrade.
Iemand ervaring met dee motor?
s80 2.0T
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30277
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het is een goede motor maar dat verbruik is wel erg optimistisch zeker bij jouw beoogd gebruik van de auto.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 03.04.2013 - 20:44
- Locatie: Amersfoort
Als je zuinig wilt rijden, moet je dit soort auto's niet kopen.
Ik heb een 2.9, rijdt geweldig. Bebouwde kom is 1:9/1:10 wel het gemiddelde, op de snelweg pers ik er wel 1:13 uit, als ik me gedeisd hou. Als ik dat niet doe, niet
.
Ik heb een 2.9, rijdt geweldig. Bebouwde kom is 1:9/1:10 wel het gemiddelde, op de snelweg pers ik er wel 1:13 uit, als ik me gedeisd hou. Als ik dat niet doe, niet

Volvo 740 2.3 benzine
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
Volvo V70 2.5 benzine
Volvo S80 2.4 LPG (total loss, wat een klap..)
Volvo S80 2.9 - 1999 - 285.000km and counting!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
- Locatie: Noordwijk Z-H
Vandaag een proefrit gemaakt met een S80 2.0T handgeschakeld.
Op papier komt hij aardig overeen met de 2.5T uit mijn S60, en ook met een S80 2.5T 200 pk versie.
Later kwam er nog even een 231 pk versie.
Maar de motor viel mij wat tegen, allereerst het geluid van zo'n vierpittertje valt natuurlijk tegen bij een 5 cilinder roffel. Maar ook qua trekkracht en souplesse onderin viel het mij tegen. Je moet hem veel meer op toeren houden.
Dus als je uit een diesel stapt merk je dat helemaal.
Ik zoek dus nog maar even door naar S80 2.5T, en dan het liefst een 231 pk uitvoering, al valt met de 200 pk versie ook prima te leven.
Op papier komt hij aardig overeen met de 2.5T uit mijn S60, en ook met een S80 2.5T 200 pk versie.
Later kwam er nog even een 231 pk versie.
Maar de motor viel mij wat tegen, allereerst het geluid van zo'n vierpittertje valt natuurlijk tegen bij een 5 cilinder roffel. Maar ook qua trekkracht en souplesse onderin viel het mij tegen. Je moet hem veel meer op toeren houden.
Dus als je uit een diesel stapt merk je dat helemaal.
Ik zoek dus nog maar even door naar S80 2.5T, en dan het liefst een 231 pk uitvoering, al valt met de 200 pk versie ook prima te leven.
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Allen, bedankt voor de feedback.
Ik vreesde zoal een beetje wat jullie allemaal aanhalen.
Vermogen halen uit hoge toeren, en verbruik in realiteit toch rond de 1/10.
En daar kan ik een beetje moeilijk mee leven.
Ik rij met een V50 2.0D, met powerbox erin, als ik naar een benzine ga, dan moet het een turbo zijn om toch iets of wat koppel in de buurt te hebben.
De 2.5 zal zeker voldoen, maar fiscaal in Belgenland is dat een nachtmerrie, terwijl de 2.0 fiscaal perfect te doen is.
Om dat te compenseren moet ik dus nu opzoek naar eentje van een jaartje ouder of zo.
Terug naar ooyyo.de dan maar.
Als dat geen tip is.
Ik vreesde zoal een beetje wat jullie allemaal aanhalen.
Vermogen halen uit hoge toeren, en verbruik in realiteit toch rond de 1/10.
En daar kan ik een beetje moeilijk mee leven.
Ik rij met een V50 2.0D, met powerbox erin, als ik naar een benzine ga, dan moet het een turbo zijn om toch iets of wat koppel in de buurt te hebben.
De 2.5 zal zeker voldoen, maar fiscaal in Belgenland is dat een nachtmerrie, terwijl de 2.0 fiscaal perfect te doen is.
Om dat te compenseren moet ik dus nu opzoek naar eentje van een jaartje ouder of zo.
Terug naar ooyyo.de dan maar.
Als dat geen tip is.