Volvo XC60 laten importeren uit Duitsland

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Tsnre89
Starter

Hallo,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan eigenlijk nergens iets vinden over het probleem dat ik (lees: vader) nu overkomt.

Mijn vader heeft via een bedrijf een auto uitgezocht die hij heeft laten importeren (Dit heeft hij 5/6 jaar geleden ook gedaan bij dit bedrijf en dat ging prima)

Nou de auto is naar NL gebracht en de BPM etc is geregeld en ook de keuring bij het RDW is gedaan.
Ik kan nergens op internet iets lezen dat het RDW dingen moet kortsluiten met Volvo Nederland. Kunnen mensen mij hierover informatie geven? ik heb begrepen dat importeren in 2014 lichtelijk veranderd is in 2013 en het vanaf de RDW kant wat langer kan duren dan voorheen maar nu wordt aangegeven dat dit proces 14 werkdagen kan duren.

Ik geloof daar vrij weinig van omdat ik er niks over teruglees. Aangezien hier veel kennis zit hoop ik dat iemand mij hier wat informatie over kan verstrekken.

Moeten het RDW en Volvo Nederland dingen kortsluiten over optiepakketten die erin zitten en de historie en dergelijke en kan dit zo belachelijk veel tijd kosten?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

welkom op het forum, je bent uitgenodigd om je in het daarvoor bestemde gedeelte voor te stellen. Verder kan ik je niet helpen, misschien de RDW site? Lijkt me ook niet een Volvo gelieerd probleem
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Tsnre89 schreef:Ik geloof daar vrij weinig van omdat ik er niks over teruglees. Aangezien hier veel kennis zit hoop ik dat iemand mij hier wat informatie over kan verstrekken. Moeten het RDW en Volvo Nederland dingen kortsluiten over optiepakketten die erin zitten en de historie en dergelijke en kan dit zo belachelijk veel tijd kosten?
Vermoedelijk niet het antwoord waar je op zit te wachten maar het betreft hier een officiële kwestie en dan kan hier op dit forum nog zoveel kennis verzameld zijn als je maar wilt, maar het enige juiste antwoord kan alleen de RDW je geven!

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Bij het importeren van een auto zal de waarde bepaald moeten worden zodat de juiste BPM en BTW berekend kunnen worden.
Omdat optiepakketten in Nederland en het buitenland van elkaar afwijken zal uitgezocht moeten worden wat er precies geïnstalleerd is.
En dat uitzoekwerk kan inderdaad tijd kosten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
t5power
5th Gear member

Ik snap niet wat er nog uitgezocht moet worden? Als je BPM e.d. betaald is, zijn alle opties e.d. kennelijk al bepaald anders kun je het BPM bedrag niet betalen.
Zelf heb ik 2 keer een volvo geimporteerd, de laatste keer vorig jaar juni. Ik weet nog dat ik een CVO certificaat bij volvo had geregeld (achteraf overbodig).

Hier de thread waar ik dat in beschrijf: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Tsnre89
Starter

Ben schreef: Bij het importeren van een auto zal de waarde bepaald moeten worden zodat de juiste BPM en BTW berekend kunnen worden.
Omdat optiepakketten in Nederland en het buitenland van elkaar afwijken zal uitgezocht moeten worden wat er precies geïnstalleerd is.
En dat uitzoekwerk kan inderdaad tijd kosten.
Dank voor je terugkoppeling. Ik kon hier niet echt iets over terugvinden dus vond 14 werkdagen wel heel erg lang duren.

@ Walter. Ik zal mij straks even voorstellen in het daar bedoelde forum voor. Had ik nog geeneens gezien :P
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Tsnre89 schreef:
Ben schreef:Bij het importeren van een auto zal de waarde bepaald moeten worden zodat de juiste BPM en BTW berekend kunnen worden.
Dank voor je terugkoppeling. Ik kon hier niet echt iets over terugvinden dus vond 14 werkdagen wel heel erg lang duren.
Als het antwoord van Ben kennelijk voor jou juist is, waarom zet je ons dan eerst op het verkeerde been door te schrijven:
Tsnre89 schreef:........en de BPM etc is geregeld .......
Ik lees daaruit, en in ieder geval t5power óók, dat de BPM betaald is dus wat zou er dan nog vergeleken moeten worden om tot een juiste BPM-berekening te komen?

Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Tsnre89
Starter

Dat is wat mij meegedeeld is.

Dat de RDW alleen in afwachting was van gegevens van Volvo NL.
Nu Ben dit zo zegt kan dat misschien ook niet zo zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”