Zoals in mijn voorstel topic al is aangekaart was ik mogelijk van plan om de handmatige verstelbare stoelen van mijn C70 (11/2000, 2.4T coupe) te vervangen door elektrisch verstelbare exemplaren. Nu heb ik al heel wat fora afgezocht naar informatie en kom diverse (soms tegenstrijdige) zaken tegen en ik hoop dat hier iemand met ervaring wat duidelijkheid kan verschaffen!
Ten eerste de vraag of het mogelijk is (alles is mogelijk, lees eigenlijk hoe "makkelijk") om in de C70 coupe de handmatig verstelbare stoelen te vervangen door elektrisch verstelbare stoelen? Liggen alle stekkers hier al voor? moeten er kabels aangelegd worden? Ik heb iets gelezen over zekeringen plaatsen, en dan ook nog "automatische", wellicht dat hier iemand iets over weet?
Dan ben ik tegen gekomen dat er verschillen zouden zijn tussen de stoelen uit de cabrio en de stoelen uit de coupe. Zelf lijkt me dit zakelijk gezien (voor de fabrikant) erg onaantrekkelijk en verwacht ik eerder dat er mogelijk tussen verschillende jaargangen verschillen zitten tussen de stoelen. Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten bij het selecteren van een juiste elektrisch verstelbare stoel??
Dankzij een forumlid hier die reageerde op mijn "gezocht" advertentie weet ik nu dat de bekleding eventueel ook om te zetten is. Iets waar ik niet aan had gedacht en dus naarstig op zoek was naar stoelen met gelijke bekleding als de rest van het interieur. Nu is de bekleding (zowel leder als alcantara) van de bestuurdersstoel versleten. Het leder kan denk ik netjes bijgewerkt worden, hier zitten slijtplekken op maar geen scheuren. Weet iemand een goed adres hiervoor in de omgeving Gorinchem (± 35km)?

Is het alcantara deel ook mooi te maken?? Dit is door het vele in en uitstappen gaan opstropen waardoor je veel pluisjes/plekken krijgt en het materiaal niet mooi glad meer is. Als ik de bekleding over zou zetten dan zou ik dit ook netjes willen hebben. De rest van het interieur is namelijk in hele goede conditie. Mocht dit niet goed netjes te krijgen zijn dan zal ik toch op zoek moeten naar een goede vervangende stoel.
Tevens verwelkom ik uiteraard ook andere tips mbt het interieur verzorgen en de stoelen! Ik heb al erg veel geld gestopt in het onderhoud van deze auto waardoor die nu als nieuw rijdt, stuurt en remt. Voor het oog mag er ook wel wat gebeuren en die handelingen zijn nu aan de beurt

Alvast bedankt voor de hulp/tips/het meedenken!
Groeten,
Gerben