Hallo,
Ik heb recentelijk mijn 480 omgeruild voor een 240 GLT sedan uit 1989 met een B230F motor.
Deze auto heeft een "origineel" Vialle LPG systeem ingebouwd vanaf aflevering.
De auto loopt goed op benzine maar ik twijfel of deze op gas loopt. Als ik de schakelaar omzet naar gas, blijf ik de brandstofpomp onder de auto horen lopen.
Nu ben ik afgelopen zaterdag al wel heel even aan het meten en luisteren geweest of ik de afsluitkleppen van het gas systeem hoor inslaan en of deze spanning krijgen.
Hierover heb ik een paar vraagjes:
- Schakeld de motor meteen over na gas of word eerst het benzine systeem leeg gereden?
- Hoort de benzine pomp onder de auto te blijven lopen om een brandstofcirculatie te houden?
- In de leidingen van de verdamper naar de gasklep zitten 2 kleppen. Het dichst bij de verdamper een vaccuum gestuurde afsluitklep en aan de kant van de gasklep nog een vaccuum gestuurde klep. De eerste lijkt me een afsluitklep om de gastoevoer te stoppen. De tweede kan ik niet geheel plaatsen (zal morgen bij daglicht een foto maken)
- Wat onderbreekt de gas/benzine schakelaar allemaal?
- Wat zijn de afstelmogelijkheden op de verdamper? (dit wil ik wel uitlaten voeren door een specialist)
- Heeft er iemand technische gegevens van dit systeem?
Ik hoop wat bruikbare tips te krijgen. Voorlopig rijd ik nog maar even op benzine voor de zekerheid.
Edje
Vialle Gas systeem
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31
- Schakeld de motor meteen over na gas of word eerst het benzine systeem leeg gereden?
De auto heeft waarschijnlijk een benzinestart systeem, maar als je rijdend overschakelt naar gas merk je dat eigenlijk niet.
- Hoort de benzine pomp onder de auto te blijven lopen om een brandstofcirculatie te houden?
Volgens mij wordt het brandstofrelais onderbroken bij overzetten naar gas dus de benzinepomp zou je dan niet meer moeten horen.
- In de leidingen van de verdamper naar de gasklep zitten 2 kleppen. Het dichst bij de verdamper een vaccuum gestuurde afsluitklep en aan de kant van de gasklep nog een vaccuum gestuurde klep. De eerste lijkt me een afsluitklep om de gastoevoer te stoppen. De tweede kan ik niet geheel plaatsen (zal morgen bij daglicht een foto maken)
- Wat onderbreekt de gas/benzine schakelaar allemaal?
- Wat zijn de afstelmogelijkheden op de verdamper? (dit wil ik wel uitlaten voeren door een specialist)
Ik denk weinig of geen. De lpg computer regelt volgens mij het lpg toevoer systeem.
- Heeft er iemand technische gegevens van dit systeem?
Ik hoop wat bruikbare tips te krijgen. Voorlopig rijd ik nog maar even op benzine voor de zekerheid.
Je kunt gerust op lpg proberen. Als de auto een dubbel mengsel mocht krijgen merk je dat vanzelf omdat ie dan erg beroerd gaat lopen en afslaat.
De auto heeft waarschijnlijk een benzinestart systeem, maar als je rijdend overschakelt naar gas merk je dat eigenlijk niet.
- Hoort de benzine pomp onder de auto te blijven lopen om een brandstofcirculatie te houden?
Volgens mij wordt het brandstofrelais onderbroken bij overzetten naar gas dus de benzinepomp zou je dan niet meer moeten horen.
- In de leidingen van de verdamper naar de gasklep zitten 2 kleppen. Het dichst bij de verdamper een vaccuum gestuurde afsluitklep en aan de kant van de gasklep nog een vaccuum gestuurde klep. De eerste lijkt me een afsluitklep om de gastoevoer te stoppen. De tweede kan ik niet geheel plaatsen (zal morgen bij daglicht een foto maken)
- Wat onderbreekt de gas/benzine schakelaar allemaal?
- Wat zijn de afstelmogelijkheden op de verdamper? (dit wil ik wel uitlaten voeren door een specialist)
Ik denk weinig of geen. De lpg computer regelt volgens mij het lpg toevoer systeem.
- Heeft er iemand technische gegevens van dit systeem?
Ik hoop wat bruikbare tips te krijgen. Voorlopig rijd ik nog maar even op benzine voor de zekerheid.
Je kunt gerust op lpg proberen. Als de auto een dubbel mengsel mocht krijgen merk je dat vanzelf omdat ie dan erg beroerd gaat lopen en afslaat.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09.09.2005 - 11:18
Ik heb vanmorgen gereden met de stekkers van de afsluitkleppen onder de motorkap los, dit om te voorkomen dat de motor dubbele brandstof krijgt. Onder het rijden op een rustig 80 km stuk de schakelaar omgezet van benzine naar gas. Na enkele seconden hield de motor in en sloeg af. later nog een paar keer geprobeerd en dit gebeurde niet elke keer.
Ik ga me dan ook eerst eens richten op de schakelaar. Deze doormeten of die wel goed contact maakt met omzetten.
Ik ga me dan ook eerst eens richten op de schakelaar. Deze doormeten of die wel goed contact maakt met omzetten.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09.09.2005 - 11:18
Als ik het goed gedaan heb, zijn er nu afbeeldingen toegevoegd.
Klep 1 lijkt me gewoon een afsluitklep.
Klep 2 snap ik niet...
Klep 1 lijkt me gewoon een afsluitklep.
Klep 2 snap ik niet...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.