Beste allemaal,
Ik ben momenteel op zoek naar een goede v50 2.0d met maximaal 250.000 km op de teller. 1.6d is geen optie, ik lees dat hier veel problemen mee zijn.
Nu heb ik (denk ik) een mooie zien staan.
http://occasions.autobedrijfbado.nl/Vol ... o=gallerij
Ik hoor graag jullie advies (voor zover jullie kunnen zien aan de gegevens).
Over de garage zie ik niets dan goede reacties, ook niet onbelangrijk!
Groet,
Dintergold
V50 2.0D aanschaffen
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Volgens mij lees je meer problemen met de 1.6D omdat deze ook meer verkochten werden. De 1.6D en 2.0D komen beiden van PSA en hebben beiden kwaaltjes. In jouw geval zou ik de lijn doortrekken en van beide motoren wegblijven, maar dat is dan meer mijn ingesteldheid. Bij mij komt er geen franse rotzooi meer binnen. Past er geen nette D5 in het budget? Qua verbruik kan ik je nu al meegeven dat je, afhankelijk van je rijstijl, even zuinig met de D5 kan rijden als met de 2.0D.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04.02.2014 - 13:44
Bedankt al voor zover. Eigenlijk niet gezocht naar een D5, ga ik gelijk doen. Budget is tussen de 5.000-10.000 in
Ik lees wel veel over een probleem met de roetfilter. Ik vind het wel een heel mooi model de V50
Ik lees wel veel over een probleem met de roetfilter. Ik vind het wel een heel mooi model de V50

- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Roetfilter heb je pas vanaf 2006, (volgens mij juni 2006), en inderdaad, de auto blijft wel rijden, maar gebruikt meer. Tijdens het regeneren rijdt hij in de stad niet soepel.
Ik heb verder met de 2.0D niet zoveel problemen gehad. De S40 uit 2004, die ik had, was een prima auto. Ik heb deze tot 280dkm gereden, en dat kon hij prima hebben. Een radiateurfan (€270,- incl.) en de gloeibougies (€350,- incl.) waren alles wat ik heb moeten vervangen buiten het regulier onderhoud om. Ook was het een bijzonder zuinige auto. Als je er een beetje om dacht reed je zo een tank lang 1 op 18.
De 2.0D vond ik een heel fijne motor. Heel veel koppel, en niet heel rumoerig eenmaal op temperatuur en vanuit de auto bekeken. D5 heb ik geen ervaring mee, ik vond die motor zelf destijds te duur.
Hoeveel ben je van plan op jaarbasis te gaan rijden met deze auto en hoe lang wil je hem houden?
Ik heb verder met de 2.0D niet zoveel problemen gehad. De S40 uit 2004, die ik had, was een prima auto. Ik heb deze tot 280dkm gereden, en dat kon hij prima hebben. Een radiateurfan (€270,- incl.) en de gloeibougies (€350,- incl.) waren alles wat ik heb moeten vervangen buiten het regulier onderhoud om. Ook was het een bijzonder zuinige auto. Als je er een beetje om dacht reed je zo een tank lang 1 op 18.
De 2.0D vond ik een heel fijne motor. Heel veel koppel, en niet heel rumoerig eenmaal op temperatuur en vanuit de auto bekeken. D5 heb ik geen ervaring mee, ik vond die motor zelf destijds te duur.
Hoeveel ben je van plan op jaarbasis te gaan rijden met deze auto en hoe lang wil je hem houden?
Laatst gewijzigd door MartenS40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04.02.2014 - 13:44
Hoi MartenS40,
bedankt voor jouw reactie. ik rij per jaar minimaal 30.000 km en het ziet er naar uit dat dit alleen maar meer km's gaan worden. Ik lees verder regelmatig dat een v50 2.0d de 400.000 km wel moet kunnen halen.
bedankt voor jouw reactie. ik rij per jaar minimaal 30.000 km en het ziet er naar uit dat dit alleen maar meer km's gaan worden. Ik lees verder regelmatig dat een v50 2.0d de 400.000 km wel moet kunnen halen.
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Dan heb je hem in iets meer 2 jaar dus over de 3 ton. Je kunt geluk hebben, maar dan zou ik toch alwel rekening houden met geld reserveren voor onderhoud. Er zijn er idd die zonder extreem hoge kosten in de buurt van de 4 ton komen, maar er zijn er helaas ook genoeg die hun eigenaar daarbij een hoop geld afhandig maken. Boven de 3 ton loop je waarschijnlijk aan tegen turbo problemen, heb je een nieuwe koppeling nodig, en zul je zo tegen die tijd wel 1 of meerdere verstuivers moeten vervangen. Maar eerst mag je over 15dkm de distributie gaan vervangen. Mij koste dat €640,-. 4 ton gaan rijden met een 2.0d is een vrij grote gok, die ik zelf niet aandurfde.
Ik zou zelf dan toch een goede D5 op de kop tikken, die halen wat vaker de 4 ton zonder grote kosten, hoewel ze duurder in de wegenbelasting, verzekering en brandstofverbruik zijn.
Ik zou zelf dan toch een goede D5 op de kop tikken, die halen wat vaker de 4 ton zonder grote kosten, hoewel ze duurder in de wegenbelasting, verzekering en brandstofverbruik zijn.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Voor een D5 wordt trouwens wel snel meer gevraagd, en voor 2006 vind je ze ook niet. Dus voor dat geld wat je meer kwijt bent kan je dan eigenlijk ook al besluiten een jongere 2.0D aan te schaffen met minder km's.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04.02.2014 - 13:44
Nogmaals bedankt voor jouw advies. Ik ga het zeker overwegen.
Alleen wat jij nu al schets is het volgende probleem. Kiezen uit een 2.0d met minder km's of een d5 met iets meer km's maar wel jonger…….
Ik ga er even over nadenken!
Alleen wat jij nu al schets is het volgende probleem. Kiezen uit een 2.0d met minder km's of een d5 met iets meer km's maar wel jonger…….
Ik ga er even over nadenken!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Met de 2004 en 2005 modellen zijn er veel problemen te melden,lees het forum er maar op na.
En dat is ook de ervaring die we in de werkplaats hebben.
En dat is ook de ervaring die we in de werkplaats hebben.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04.02.2014 - 13:44
Ik overweeg nu toch serieus om voor een v50 d5 te gaan. Nog een maandje doorsparen 
Nu de zoektocht weet opnieuw beginnen en alle sites langsgaan.
Bedankt voor jullie info!

Nu de zoektocht weet opnieuw beginnen en alle sites langsgaan.
Bedankt voor jullie info!
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Heb zowel een 2.0d en een D5 gehad, ik zou voor een D5 gaan, fijnere motor en minder problemen.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- foxtrot
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 24.11.2010 - 11:23
Ik ga de mijne verkopen een volvo v50 2.0d edtion2 met zaurak velgen. rti en telefoon (simhouder) 205.000km uit 2006 zie avatar. winterbanden, sunblinds heb ik er ook bij. Als je meer wil weten hoor ik het wel
Mocht je er belang bij hebben...... Niet te lang wachten omdat ik dit weekend waarschijnlijk een andere volvo ga kopen en deze dan inruil.
Mocht je er belang bij hebben...... Niet te lang wachten omdat ik dit weekend waarschijnlijk een andere volvo ga kopen en deze dan inruil.
MY08 Volvo V50 2.5t T5 summun
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04.02.2014 - 13:44
Bedankt voor je het posten, maar ik kies toch voor een v50 d5.
Veel succes met je nieuwe Volvo!
Veel succes met je nieuwe Volvo!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Hoi Dintergold,
Ik rijd nu vier jaar in een 2.0D, eigenlijk precies de auto in jouw link. Heb er nu 80.000 km mee gereden, dus eigenlijk rijd ik iets te weinig voor een diesel. Destijds heb ik ook gezocht naar een D5, hoewel het een schitterende motor is vind ik deze te duur voor een V50. De vraagprijs vond ik destijds over het algemeen te hoog ivm een 2.0D. Ook is de wegenbelasting duurder want de D5 is net een klasse zwaarder dan een 2.0D en het verbruik ligt wat hoger. De loopcultuur van een D5 is natuurlijk schitterend! Je moet er iets voor over hebben.
Een 1.6D heb ik ook getest, maar ik vond deze wat tekort komen in de relatief zware V50. Is ook een kwestie van gevoel en wensen.
Wat betrouwbaarheid van de 2.0D betreft, ik heb motorisch geen problemen gehad, dit bouwjaar heeft ook nog een retrofit filter dus geen filterproblemen.
Let wel op, de distributieriem van een 2.0D moet bij 240.000 worden vervangen, en nog liever iets eerder dus rond de 230.000
Succes met de zoektocht, zowel de 2.0D als de D5 zijn hele fijne motoren.
Ik rijd nu vier jaar in een 2.0D, eigenlijk precies de auto in jouw link. Heb er nu 80.000 km mee gereden, dus eigenlijk rijd ik iets te weinig voor een diesel. Destijds heb ik ook gezocht naar een D5, hoewel het een schitterende motor is vind ik deze te duur voor een V50. De vraagprijs vond ik destijds over het algemeen te hoog ivm een 2.0D. Ook is de wegenbelasting duurder want de D5 is net een klasse zwaarder dan een 2.0D en het verbruik ligt wat hoger. De loopcultuur van een D5 is natuurlijk schitterend! Je moet er iets voor over hebben.
Een 1.6D heb ik ook getest, maar ik vond deze wat tekort komen in de relatief zware V50. Is ook een kwestie van gevoel en wensen.
Wat betrouwbaarheid van de 2.0D betreft, ik heb motorisch geen problemen gehad, dit bouwjaar heeft ook nog een retrofit filter dus geen filterproblemen.
Let wel op, de distributieriem van een 2.0D moet bij 240.000 worden vervangen, en nog liever iets eerder dus rond de 230.000
Succes met de zoektocht, zowel de 2.0D als de D5 zijn hele fijne motoren.
V40 T2 Nordic+
- Roberto1968
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 02.06.2013 - 23:54
- Locatie: Utrecht
2.0 liter diesel betreft een Ford Motor. Ik zou de checkup bij Volvo even laten uitvoeren, lichten ze de auto gelijk goed door.
Kwaaltjes zijn er overal te bespeuren. Overigens ben ik het wel eens betreft de D5 motoren, deze zijn idd onuitputtend....
Kwaaltjes zijn er overal te bespeuren. Overigens ben ik het wel eens betreft de D5 motoren, deze zijn idd onuitputtend....
V50 2.0 diesel Black Sappier
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
One life.........life it!!!
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
One life.........life it!!!
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27133
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Beetje laat, maar mocht TS toch ineens weer een 2.0D overwegen beaam ik Mario zijn mening vanuit de praktijk.MarioC70 schreef: Met de 2004 en 2005 modellen zijn er veel problemen te melden,lees het forum er maar op na.
En dat is ook de ervaring die we in de werkplaats hebben.
Heb zelf een 2004 2.0D gehad en nog nooit zo'n slechte auto gehad, zelfs de Land Rover van mijn ouders had minder kuren
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04.02.2014 - 13:44
Iedereen bedankt voor de reacties. Het is uiteindelijk een D5 geworden. Zeer blij mee!!