beste, een kleine maand geleden, heb ik het nieuws gekregen dat mijn vliegwiel en koppeling dus, moest vervangen worden wegens trillen koppelingspedaal..
nade herstelling, werd ik plots gewaar dat mijn motor, meer trilling en geluid afgeeft dan ervoor. tijdens het rijden moet ik mijn radio een tandje luider zettten om de motor niet te horen :s!
1. bij stationair draaien: geeft de motor enorm veel trilling af, motor staat echt wel te daveren
2. bij het op- en afschakelen geeft de motor serieuze trilling af: dashboard enzo staat echt wel te daveren
3. mijn auto schakelt echt wel totaal niet goed, schakelt houterig, krakerig, ik voel hem echt grijpen,
4. tijdens schakelen, hoor. voel ik hem in 3 keer in vitesse gaan ( als of hij door 3 dingen moet geduwd worden
5. vind dat auto soms minder vermogen afgeeft
6. ik hoor soms iets ratelen, tegen over elkaar wrijven 5 metaal-achtig geluid
ik heb de auto terug binnengedaan bij de volvo)verdeler.
hun oplossing was :1) nieuwe motorsteunen, de voorste en achterste = help voor geen meter, integendeel
2) versnellingsbak-kabels vernieuwen en smeren: sliert soms beter, maar is ook niet echt verbeterd ,de auto blijft slecht schakelen
heb de auto nog eens binnengedaan
auto op de brug gezet, tot 3000 toeren getrokken in neutraal, hebben 2 uur staan kijken, vervolgens testrit gemaakt. alles hangt goed vast er, niets dat loshangt. hij zegt dat dat normaal is bij v70, dat ze trillen nooit hebben weggekregen,....
de auto ook aangesloten op vida, en, hij zei dat alles ok was. behalve een rode rechthoek, aan passagierskant, iets van luchtsensor, regelaar, weet het niet meer precies. hij zei dat dat bij alle v70 voorkomt en dat geen probleem is!
--> daar geloof ik dus niets van!! voor de vervanging van koppeling, en vliegwiel,.. had ik er wel geen last van.
bij deze mijn probleem: iemand die weet wat de oorzaak van mijn probleem kan zijn, of wat er kan misgelopen zijn.
na vervanging vliegwiel meer daver/trilling op motor!! help!!!
- Oceanracer
- Geartronic member
Er is duidelijk iets mis gegaan bij de montage van je nieuwe vliegwiel! Je auto moet echt als nieuw rijden met een nieuw vliegwiel.
Het enige waar ze dan wel gelijk in hebben is het falen van je AQS. De luchtkwaliteitsensor zit onder je parafan en gaat bij iedere Volvo na een paar jaar kapot. Het ding kost € 200,00 en doet (ook als ie wel goed is) niks, dus die lekker laten voor wat het is.
Maar dat vliegwiel moet er weer onderuit!
Het enige waar ze dan wel gelijk in hebben is het falen van je AQS. De luchtkwaliteitsensor zit onder je parafan en gaat bij iedere Volvo na een paar jaar kapot. Het ding kost € 200,00 en doet (ook als ie wel goed is) niks, dus die lekker laten voor wat het is.
Maar dat vliegwiel moet er weer onderuit!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger werd bij nieuwe motoren het vliegwiel vaak in combinatie met de krukas gebalanceerd. Wanneer er een nieuw los gebalanceerd vliegwiel wordt gemonteerd, kan er mogelijk wat onbalans vanuit de krukas ontstaan. Maar wellicht is hier wat anders aan de hand, anders hadden vast veel meer forumleden hier last van gehad.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Contacteer:
Waarschijnlijk vliegwiel en-of koppeling niet goed gemonteerd of niet goed gebalanceerd, uitelkaar en checken
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
-
- 1st Gear member
er is allesinds iets vervangen, want de trilling op men koppelingspedaal is verdwenen, ( behalve bij indrukken en loslaten, voel ik hem trillen)
hoogstwaarschijnlijk zal het slecht vervangen zijn, of niet goed uitgebalanceerd zijn. want na de vervanging van m"n motorsteunen, werd de trilling van de motor heviger, b ij stationair draaien en optrekken.
kan dit trilling op het gaspedaal veroorzaken, want sindsdien heb ik ook last van trilling op m"n gaspedaal.... ?
ik zal eens de factuur posten, daar staat alles op wat gebruikt is en vervangen is...
hoogstwaarschijnlijk zal het slecht vervangen zijn, of niet goed uitgebalanceerd zijn. want na de vervanging van m"n motorsteunen, werd de trilling van de motor heviger, b ij stationair draaien en optrekken.
kan dit trilling op het gaspedaal veroorzaken, want sindsdien heb ik ook last van trilling op m"n gaspedaal.... ?
ik zal eens de factuur posten, daar staat alles op wat gebruikt is en vervangen is...
- evert65
- 6th Gear member
in overleg met de volvo verdeler een second opinion laten uitvoeren bij een garagist naar jouw keuze , willen ze dat niet dat doe je het zonder hun medeweten, laat een rapport opstellen en ga er mee naar de garage terug, desnoods met een advocaat
dit trillen mag niet voorkomen , alles vervangen bied echt geen soelaas hoor , de koppeling moet er weer onderuit ,
daar is het misgegaan
dit trillen mag niet voorkomen , alles vervangen bied echt geen soelaas hoor , de koppeling moet er weer onderuit ,
daar is het misgegaan
keep calm!, your randomizer is running
-
- 6th Gear member
avandaele schreef: bij deze de onderdelen die men gebruikt heeft voor de vervanging van vliegwiel
flensborgmoer
sems moer
remblokset
koppelingsset
flensmoer
o-ring
vliegwiel
schroef
bedieningcilind
afdichtingsplug
one shot reinig
Zet ook de prijzen er even bij,voor de duidelijkheid..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
wat voegen die prijzen toe?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 6th Gear member
Aan de hand van de onderdeel prijzen kun je ongeveer zien of er daadwerkelijk nieuwe onderdelen zijn gebruikt,zoals het vliegwiel, of van de sloop.
Zie gekkere dingen voorbij komen,paar weken terug een Volvo met een nieuwe ABS pomp plus electronica,bleek van een sloop auto te komen ,maar wel de volle mep betaald..
Zie gekkere dingen voorbij komen,paar weken terug een Volvo met een nieuwe ABS pomp plus electronica,bleek van een sloop auto te komen ,maar wel de volle mep betaald..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
Van wie moest die eigenlijk vervangen worden en waarom? Ik begrijp uit de eerste post dat het de dealer is geweest en vanwege een trilling.
Nu is de trilling erger en dan is het ineens normaal volgens de dealer?
Dan had die ook niet vervangen hoeven worden toch.

- lint
- Geartronic member
Het hele verhaal rammelt en trilt ook een beetje en is niet altijd even duidelijk.Dave07 schreef: Van wie moest die eigenlijk vervangen worden en waarom? Ik begrijp uit de eerste post dat het de dealer is geweest en vanwege een trilling.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Goed punt. Maar zal dat bedrijf dan ook niet een gebruikte gebruiken en factureren als een nieuwe, dan zie je het niet aan de prijs. Overigens wel bedroevende situatie die jij schetst, die meer zegt over het bedrijf dan over het dealerschap.MarioC70 schreef: Aan de hand van de onderdeel prijzen kun je ongeveer zien of er daadwerkelijk nieuwe onderdelen zijn gebruikt,zoals het vliegwiel, of van de sloop.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- evert65
- 6th Gear member
helemaal gelijk , confronteer hem met zijn eigen woordenDave07 schreef: Van wie moest die eigenlijk vervangen worden en waarom? Ik begrijp uit de eerste post dat het de dealer is geweest en vanwege een trilling.
- evert65
- 6th Gear member
waarom heb ik altijd het gevoel dat walter bij volvo werkt....Walter schreef:
Goed punt. Maar zal dat bedrijf dan ook niet een gebruikte gebruiken en factureren als een nieuwe, dan zie je het niet aan de prijs. Overigens wel bedroevende situatie die jij schetst, die meer zegt over het bedrijf dan over het dealerschap.
het is volgens TS een dealer....
mogen we weten wie ? of is dat tegen de forumregels?
-
- 1st Gear member
de nieuwheid van de onderdelen trek ik niet twijfel, de lijst van de onderdelen heb ik gegeven om te kijken, of ze eventueel iets vergeten te vervangen zijn. het enigste tweedehands onderdeel dat ze erin gestoken hebben ( 3jaar geleden) is een " gereviseerde dynamo". en mij ouders gaan ook al 9 jaar naar de garage, dus er is wel onderling vertrouwen ( behalve nu in dit gevan dan 
- het probleem voor hen is, dat het veel werk in beslag neemt om die koppeling erweer af te halen. daar wringt het schoenje! de factuur voor de reparatie heb ik nog niet betaald, dus das toch al iets dat ik achter de hand heb.
- ik rij al 4 jaar met men auto, en weet perfect hij moet klinken en klinkt. maar sinds de reparatie, hoor ik gewoon dat er iets scheelt,.
- om de motorsteunen te vervangen, de achterste en de voorste: kan men daar gemakkelijk of gemakkelijker aan terwijl men de koppeling ervan haalt?
- morgen neem ik contact op met de dealer,

- het probleem voor hen is, dat het veel werk in beslag neemt om die koppeling erweer af te halen. daar wringt het schoenje! de factuur voor de reparatie heb ik nog niet betaald, dus das toch al iets dat ik achter de hand heb.
- ik rij al 4 jaar met men auto, en weet perfect hij moet klinken en klinkt. maar sinds de reparatie, hoor ik gewoon dat er iets scheelt,.
- om de motorsteunen te vervangen, de achterste en de voorste: kan men daar gemakkelijk of gemakkelijker aan terwijl men de koppeling ervan haalt?
- morgen neem ik contact op met de dealer,
-
- 1st Gear member
@ lint:
ik klaagde over trillingen op mijn koppelingspedaal en het slecht schakelen!! toen ik hem binnendeed voor klein onderhoud hebben ze dan een diagnose gesteld, en de conclusie was nieuw vliegwiel en koppeling steken!!!
ik krijg men auto terug; schakelen gaat nog altijd niet goed; de motor geeft veelmeer trilling af, bij afkomen, afremmen, stationair draaien. het kan niet zijn dat je je radio vollebak moet zetten om het getril/ gedaver niet te horen. zelfs af en toe terug trilling op koppelingpedaal.
ik klaagde over trillingen op mijn koppelingspedaal en het slecht schakelen!! toen ik hem binnendeed voor klein onderhoud hebben ze dan een diagnose gesteld, en de conclusie was nieuw vliegwiel en koppeling steken!!!
ik krijg men auto terug; schakelen gaat nog altijd niet goed; de motor geeft veelmeer trilling af, bij afkomen, afremmen, stationair draaien. het kan niet zijn dat je je radio vollebak moet zetten om het getril/ gedaver niet te horen. zelfs af en toe terug trilling op koppelingpedaal.