Wie kan mij helpen met informatie?
Ik ben zachtjes aan een beetje uitgekeken op mijn S60 2.4D van 2006 en heb mijn oog laten vallen op een C30, de kinderen zijn de deur uit dus het mag wat kleiner.
Maar nou heb ik wel een dilemma, we hebben namelijk wel een caravan van 1300kg en hier willen we qua comfort eigenlijk niet kleiner.

Nu lees ik van alles op het grote web maar weinig over mensen die ervaring hebben met de combinatie C30 en caravan en wat ik lees stelt me teleur, wie van jullie heeft wel ervaring en wil die delen?
Volgens opgave heeft een C30 2.0 een rijklaar gewicht van 1329 kg en mag 1350 kg trekken, op papier zou het net mogen en zou zelfs de 100 keuring voor Duitsland gelden (auto zwaarder dan de caravan) maar dat lijkt mij te krap.
Een C30 D3 heeft een rijklaar gewicht van 1451 kg en die mag 1500 kg trekken, zou ruim voldoende moeten zijn maar als ik ga zoeken op het internet kom ik op een aantal plaatsen berichten tegen als dat je er verstandig niet meer als 1200 kg achter hangt

Een D4 of D5 zou nog veel leuker zijn maar helaas kom ik die niet tegen als occasion van ± 2012