Dag allen,
Na andere prioriteiten eindelijk weer aandacht geschonken aan de Volvo.... Mijn vorige topic over de defecte luidspreker loopt nog, dit is ineens wat gezakt in mijn prioritering, want......
Vorige week is de Volvo voor een beurt en nieuwe apk bij de garage geweest. Nu heb ik er echter 2 problemen bij gekregen:
1) Bij een proefrit door de garage is een vochtvreter die ik in de auto had omgevallen waardoor de vloer onder de passagiersstoel nat is geworden. Resultaat: Versterker stuk en dus alleen geluid via de center speaker. Hier maak ik t.z.t. wel een apart topic voor aan.
2) Dit is vervelender (vind ik momenteel): De kofferbak wil niet meer sluiten, dit doet hij van het één op het andere moment. We hebben de stekkers in de kofferbak gecontroleerd, evenals de zekering in de kast (linkerkant kofferbak). Dus het slot zal defect zijn, deze hebben we nu ook vervangen. Desondanks geeft hij geen kik met vergrendelen/ontgrendelen. Nu zijn we op het punt gekomen dat wij niet meer kunnen weten wat het in vredesnaam kan zijn. Ook andere topics houden vaak op na het vervangen van het slot.
Ik hoop dat jullie bruikbare tips hebben die leiden tot een werkend kofferbakslot.
p.s. Met slot bedoel ik dus de unit wat in de kofferklep zit en wat met dichtdoen van de kofferbak om het oogje valt in de auto zelf valt.
Kofferbak perikelen
- Easterboy
- 2nd Gear member
We zijn nog maar eens verder wezen modderen, maar zijn nog steeds geen steek verder.
Ik las dat bij de V70 de kabel nog wel eens stuk wil gaan, we hebben dus de kabel die vanuit de kofferbak naar het slot loopt doorgemeten, maar alle signalen lijken goed door te komen.
Ik ga eind van de middag naar de garage om te kijken of er met uitlezen iets uitkomt, anders zou ik het echt niet meer weten?
Niemand tips?
Ik las dat bij de V70 de kabel nog wel eens stuk wil gaan, we hebben dus de kabel die vanuit de kofferbak naar het slot loopt doorgemeten, maar alle signalen lijken goed door te komen.
Ik ga eind van de middag naar de garage om te kijken of er met uitlezen iets uitkomt, anders zou ik het echt niet meer weten?
Niemand tips?
-
- 1st Gear member
hoi Easterboy,
het slot van de achterklep is blijkbaar een mysterieus onderdeel. Bij mij werkt het in droge tijden niet op de afstandsbediening (gaat dan niet open). Openen doe ik dan handmatig via het slot onder het klein klepje in de achterklep. Zodra het weer gaat regenen is alles weer in orde en kan ik er maanden geen last van hebben. Heb er geen nieuw slot ingezet, neem het maar voor lief. Ik denk dus zelf aan een aarde-probleem maar weet als leek niet waar te zoeken.
Kan je dus niet helpen maar ben wel solidair.
het slot van de achterklep is blijkbaar een mysterieus onderdeel. Bij mij werkt het in droge tijden niet op de afstandsbediening (gaat dan niet open). Openen doe ik dan handmatig via het slot onder het klein klepje in de achterklep. Zodra het weer gaat regenen is alles weer in orde en kan ik er maanden geen last van hebben. Heb er geen nieuw slot ingezet, neem het maar voor lief. Ik denk dus zelf aan een aarde-probleem maar weet als leek niet waar te zoeken.
Kan je dus niet helpen maar ben wel solidair.
- v70r2004
- 2nd Gear member
Even relais RMI19 en RMI20 op goede werking controleren. (links achter luikje in kofferbak)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 R
Volv in schaapskleren
Volv in schaapskleren
- Easterboy
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reacties! Het was niet de relais die stuk was.
De garage zei dat het bij de onderdelenboer gekochte slot ook defect was, en dat bleek ook.
Na wederom een ander slot ging het wel goed, ik kan eindelijk weer rijden met een sluitend kofferbak!
Ik ben blij.
Bedankt voor jullie hulp!
De garage zei dat het bij de onderdelenboer gekochte slot ook defect was, en dat bleek ook.
Na wederom een ander slot ging het wel goed, ik kan eindelijk weer rijden met een sluitend kofferbak!

Ik ben blij.
Bedankt voor jullie hulp!