Dat snap ik, maar wat ik niet begrijp is dat de garage nu na de reparatie zegt dat het zo hoort/normaal is!avandaele schreef: @ lint:
ik klaagde over trillingen op mijn koppelingspedaal en het slecht schakelen!! toen ik hem binnendeed voor klein onderhoud hebben ze dan een diagnose gesteld, en de conclusie was nieuw vliegwiel en koppeling steken!!!
ik krijg men auto terug; schakelen gaat nog altijd niet goed; de motor geeft veelmeer trilling af, bij afkomen, afremmen, stationair draaien. het kan niet zijn dat je je radio vollebak moet zetten om het getril/ gedaver niet te horen. zelfs af en toe terug trilling op koppelingpedaal.
na vervanging vliegwiel meer daver/trilling op motor!! help!!!
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29097
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24629
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Zolang die dealer niet zonder wederhoor wordt afgefakkeld mag de naam best genoemd worden. En dat ik bij een dealer werk is toch geen geheim. Overigens reageerde ik op de situatie die MarioC70 schetst; een bedrijf dat een gebruikt deel monteert maar een nieuw deel factureert. Is dus niet gericht op de situatie van TSevert65 schreef:waarom heb ik altijd het gevoel dat walter bij volvo werkt....Walter schreef:
Goed punt. Maar zal dat bedrijf dan ook niet een gebruikte gebruiken en factureren als een nieuwe, dan zie je het niet aan de prijs. Overigens wel bedroevende situatie die jij schetst, die meer zegt over het bedrijf dan over het dealerschap.
het is volgens TS een dealer....
mogen we weten wie ? of is dat tegen de forumregels?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Misschien even een rare insteek, maar ik schiet hem toch in:
Loopt je motor wel goed?
Kan het niet zo zijn dat je oude vliegwiel zoveel speling en ruimte had dat de trilling in je motor volledig werden weggedempt.
Nu heb je een nieuw (lees stugger) vliegwiel die dat niet doet omdat je verenpakket strakker is en dus meer doorgeeft.
Als je motor trilt door een slechte loop zal je dat nu dus wel voelen en voorheen niet.
Ik zeg niet dat dit het is, maar het zou wel een verklaring kúnnen zijn.
Loopt je motor wel goed?
Kan het niet zo zijn dat je oude vliegwiel zoveel speling en ruimte had dat de trilling in je motor volledig werden weggedempt.
Nu heb je een nieuw (lees stugger) vliegwiel die dat niet doet omdat je verenpakket strakker is en dus meer doorgeeft.
Als je motor trilt door een slechte loop zal je dat nu dus wel voelen en voorheen niet.
Ik zeg niet dat dit het is, maar het zou wel een verklaring kúnnen zijn.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28.11.2013 - 22:31
had nogal een druk programma, en bijgevolg niet veel tijd gehad om op de pc te zitten enzo 
morgenavond gaat m'n auto binnen bij de verdeler, heb ondertussen de tijd genomen om de auto is te inspecteren. trillen en ratelen is nog niet verbeterd, heb ondertussen al tal van nieuwe geluidjes gehoord. maar swat, ik heb mijn punt al gemaakt: ik wil een nieuw vliegwiel en alles van koppeling terug opnieuw. vervolgens wil ik een volledig nazicht van m'n motor. om te zien als er geen schade opgelopen is. vandaag bij het kuisen van de motor heb ik ontdekt dat er ergens olie lekt rechts boven de motor. dus heb ik wel het recht omdat te eisen!!
vervolgens nog enkele vraagjes:
1) bij het vervangen van het vliegwiel, kan men dan gemakkelijk aan de onderste/achterste motorsteunen.
2) auto remde niet meer goed en heb bij vorige beurt nieuwe remblokken gestoken. nu, auto remt niet optimaal. ik heb opgemerkt dat de binnenkant van m'n remschijven een paar mm is ingesleten. is dit normaal?
3) tussen de motorkap en de voorruit zit een kunstoffen kap, met gaatjes in ( wss om water weg te doen lopen, of lucht te zuigen.) nu, in de ruimte in die kap, kan ik een hele tros elektrische kabels zien liggen,.. Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.
4) ik draaide vorige week mijn contact over, en bij batterijstand ging mijn snelheidsmeter omhoog, omlaag al tikkend. kan dit wijzen op een elektrische storing mankement? ik word regelmatig gewaar dat, ook tijdens rijden) dat sterkte van mijn dashboardverlichting op.en afneemt!. het een heeft mischien met het andere te maken
bedankt allesinds voor de hulp!!! heb er al heel veel van opgestoken !!
ik hou jullie op de hoogte

morgenavond gaat m'n auto binnen bij de verdeler, heb ondertussen de tijd genomen om de auto is te inspecteren. trillen en ratelen is nog niet verbeterd, heb ondertussen al tal van nieuwe geluidjes gehoord. maar swat, ik heb mijn punt al gemaakt: ik wil een nieuw vliegwiel en alles van koppeling terug opnieuw. vervolgens wil ik een volledig nazicht van m'n motor. om te zien als er geen schade opgelopen is. vandaag bij het kuisen van de motor heb ik ontdekt dat er ergens olie lekt rechts boven de motor. dus heb ik wel het recht omdat te eisen!!
vervolgens nog enkele vraagjes:
1) bij het vervangen van het vliegwiel, kan men dan gemakkelijk aan de onderste/achterste motorsteunen.
2) auto remde niet meer goed en heb bij vorige beurt nieuwe remblokken gestoken. nu, auto remt niet optimaal. ik heb opgemerkt dat de binnenkant van m'n remschijven een paar mm is ingesleten. is dit normaal?
3) tussen de motorkap en de voorruit zit een kunstoffen kap, met gaatjes in ( wss om water weg te doen lopen, of lucht te zuigen.) nu, in de ruimte in die kap, kan ik een hele tros elektrische kabels zien liggen,.. Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.
4) ik draaide vorige week mijn contact over, en bij batterijstand ging mijn snelheidsmeter omhoog, omlaag al tikkend. kan dit wijzen op een elektrische storing mankement? ik word regelmatig gewaar dat, ook tijdens rijden) dat sterkte van mijn dashboardverlichting op.en afneemt!. het een heeft mischien met het andere te maken
bedankt allesinds voor de hulp!!! heb er al heel veel van opgestoken !!
ik hou jullie op de hoogte
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28.11.2013 - 22:31
heb auto opnieuw binnengedaan in de garage. zij zeggen dat ze niets vinden aan de auto. heb dan met de monteur een testrit gedaan. idd, voor die paar kilometers rechte baan schakelde hij wel vlotter. maar tijdens het dagelijks gebruikt, kraakt het tijdens het schakelen.
vorige week tijdens het kuisen van de motor, merkte ik links in het midden van m'n motorblok ( net onder de zwarte kap) tekenen van olieverlies. heb dit gemeld aan de garage en zij zeggen dat de pakking van m'n oliecarterpan versleten is. nu, toen ik de eerste keer melding maakte van het daveren van de motor, hebben ze de motorsteunen vervangen en motorpakking vervangen. dus zal daar waarschijnlijk ook wel weer iets misgelopen zijn.
ik ga nu opzoek naar volvo-motorspecialist of iemand die m'n auto volledig kan laten uitlezen, op eventuele fouten zodat ik de garage ermee kan confronteren.
ik heb het gevoel dat ik m'n auto/motor kapot aan het rijden ben.
vorige week tijdens het kuisen van de motor, merkte ik links in het midden van m'n motorblok ( net onder de zwarte kap) tekenen van olieverlies. heb dit gemeld aan de garage en zij zeggen dat de pakking van m'n oliecarterpan versleten is. nu, toen ik de eerste keer melding maakte van het daveren van de motor, hebben ze de motorsteunen vervangen en motorpakking vervangen. dus zal daar waarschijnlijk ook wel weer iets misgelopen zijn.
ik ga nu opzoek naar volvo-motorspecialist of iemand die m'n auto volledig kan laten uitlezen, op eventuele fouten zodat ik de garage ermee kan confronteren.
ik heb het gevoel dat ik m'n auto/motor kapot aan het rijden ben.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Hoi, je motor en bak horen soepel te schakelen, soepel te (ont)koppelen, soepel te accelereren, soepel op constante snelheid te draaien en soepel stationair te draaien. Als ie dat 'vroeger' ook deed, moet ie dat nu immers ook weer kunnen doen. Als het na reparatie minder is geworden kan de garage niet volhouden dat dat zo hoort.
Ga eens naar een andere dealer (ook bij een andere dealergroep) voor een second opinion.
Kun je iets duidelijker uitleggen waar je de sporen van olielekkage ziet? Wellicht met een foto? Een versleten carterpakking klinkt mij nogal onwaarschijnlijk, dat is zeker niet gebruikelijk. Hij mag na verloop van jaren heus wat zweten, maar niet lekken. Wat is je olieverbruik? Overigens, zolang je geen liter op 500km olie verbruikt zul je de motor niet zo snel kapot rijden hoor
Overigens: wat voor V70 heb je precies? Diesel, benzine, bouwjaar?
En; je 'verdeler', bedoel je dan een officiële dealer of een universele garage, specialist?
Ga eens naar een andere dealer (ook bij een andere dealergroep) voor een second opinion.
Kun je iets duidelijker uitleggen waar je de sporen van olielekkage ziet? Wellicht met een foto? Een versleten carterpakking klinkt mij nogal onwaarschijnlijk, dat is zeker niet gebruikelijk. Hij mag na verloop van jaren heus wat zweten, maar niet lekken. Wat is je olieverbruik? Overigens, zolang je geen liter op 500km olie verbruikt zul je de motor niet zo snel kapot rijden hoor

Overigens: wat voor V70 heb je precies? Diesel, benzine, bouwjaar?
En; je 'verdeler', bedoel je dan een officiële dealer of een universele garage, specialist?
Laatst gewijzigd door Doeke Dobma op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
1. Volgens mij wel, de bak moet er immers afavandaele schreef: 1) bij het vervangen van het vliegwiel, kan men dan gemakkelijk aan de onderste/achterste motorsteunen.
2) auto remde niet meer goed en heb bij vorige beurt nieuwe remblokken gestoken. nu, auto remt niet optimaal. ik heb opgemerkt dat de binnenkant van m'n remschijven een paar mm is ingesleten. is dit normaal?
3) tussen de motorkap en de voorruit zit een kunstoffen kap, met gaatjes in ( wss om water weg te doen lopen, of lucht te zuigen.) nu, in de ruimte in die kap, kan ik een hele tros elektrische kabels zien liggen,.. Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.
4) ik draaide vorige week mijn contact over, en bij batterijstand ging mijn snelheidsmeter omhoog, omlaag al tikkend. kan dit wijzen op een elektrische storing mankement? ik word regelmatig gewaar dat, ook tijdens rijden) dat sterkte van mijn dashboardverlichting op.en afneemt!. het een heeft mischien met het andere te maken
2. Na tig-duizend km slijten ook je remschijven. Dan onstaat er beide zijden zo'n rand aan de buitenste en binnenste rand. De schijven moeten minimaal een bepaalde dikte hebben (gemeten op het contactoppervlak). Wellicht zijn ze te dun, al zou dat niet direct moeten betekenen dat je auto minder goed remt. Wat voor remblokken zijn erop gekomen? Zijn ze ook bezig geweest met de remvloeistof? Zit er wellicht lucht in het systeem?
3. Dat is normaal, die kabels zijn allemaal voorzien van isolatie

4. Wat is de conditie van de accu en dynamo?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28.11.2013 - 22:31
er is al meer nieuws, na lang zoeken, en andere garages te contacteren. ze waren vergeten de vaste motorsteun aan de distributiezijde te vervangen, deze was bijna volledig door, en is de oorzaak van m(n lekkende carterpakking. verolgens was hun diagnose verkeerd, zij kwamen uit bij normale slijtage. maar een andere garage gaf een andere diagnoser: de motorsteunen waren versleten, de vorige eigenaar ging heel veel met een caraven op reis, en het kleppen deksel van de motor is er al van geweest en er zijn drie injectoren vervangen. dit zijn tevens de drie hoofdoorzaken van een defect vliegwiel!! ik vermoed dat de auto een juin de coulasse heeft gehad.
nade herstellihng achter vijf dagen heb ik mijn auto aan de kant moeten zetten, omdat er bij het indraaien en remmmen een ratelend geluid, uit de motor kwam aan de bestuurderszijde, daar moet iets los gezeten hebbben, maar wat hebben ze me niet verteld. ik vermoed dat men homokineet tegen elkaar stond te draaien. en dat daarvan de problemen komen!! wss hadden ze me veerpoot of motor niet goed vastgezet. het ratelend geluid is erger geworden, maar gaat vandaag naar een kopppelingsspecialist!!! vervolgens ook nog een anti-skid foutmelding gekregen, een probleem met de module van de motorsteunen!! tijdens het uitlezen kwam er ee foutmelding van cruise control en als ik tijdens het starten men koppelingspedaal indruk, komt er op start onderbroken/verhinderd, dit wijst op een probleem met de koppelingspedaal sensor
ik hou jullie opde hoogt!! weet iemand hoe je hier foto's kan oploaden??
mvg
nade herstellihng achter vijf dagen heb ik mijn auto aan de kant moeten zetten, omdat er bij het indraaien en remmmen een ratelend geluid, uit de motor kwam aan de bestuurderszijde, daar moet iets los gezeten hebbben, maar wat hebben ze me niet verteld. ik vermoed dat men homokineet tegen elkaar stond te draaien. en dat daarvan de problemen komen!! wss hadden ze me veerpoot of motor niet goed vastgezet. het ratelend geluid is erger geworden, maar gaat vandaag naar een kopppelingsspecialist!!! vervolgens ook nog een anti-skid foutmelding gekregen, een probleem met de module van de motorsteunen!! tijdens het uitlezen kwam er ee foutmelding van cruise control en als ik tijdens het starten men koppelingspedaal indruk, komt er op start onderbroken/verhinderd, dit wijst op een probleem met de koppelingspedaal sensor
ik hou jullie opde hoogt!! weet iemand hoe je hier foto's kan oploaden??
mvg
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28.11.2013 - 22:31
er is al meer nieuws, na lang zoeken, en andere garages te contacteren. ze waren vergeten de vaste motorsteun aan de distributiezijde te vervangen, deze was bijna volledig door, en is de oorzaak van m(n lekkende carterpakking. verolgens was hun diagnose verkeerd, zij kwamen uit bij normale slijtage. maar een andere garage gaf een andere diagnoser: de motorsteunen waren versleten, de vorige eigenaar ging heel veel met een caraven op reis, en het kleppen deksel van de motor is er al van geweest en er zijn drie injectoren vervangen. dit zijn tevens de drie hoofdoorzaken van een defect vliegwiel!! ik vermoed dat de auto een juin de coulasse heeft gehad.
nade herstellihng achter vijf dagen heb ik mijn auto aan de kant moeten zetten, omdat er bij het indraaien en remmmen een ratelend geluid, uit de motor kwam aan de bestuurderszijde, daar moet iets los gezeten hebbben, maar wat hebben ze me niet verteld. ik vermoed dat men homokineet tegen elkaar stond te draaien. en dat daarvan de problemen komen!! wss hadden ze me veerpoot of motor niet goed vastgezet. het ratelend geluid is erger geworden, maar gaat vandaag naar een kopppelingsspecialist!!! vervolgens ook nog een anti-skid foutmelding gekregen, een probleem met de module van de motorsteunen!! tijdens het uitlezen kwam er ee foutmelding van cruise control en als ik tijdens het starten men koppelingspedaal indruk, komt er op start onderbroken/verhinderd, dit wijst op een probleem met de koppelingspedaal sensor
ik hou jullie opde hoogt!! weet iemand hoe je hier foto's kan oploaden??
mvg
nade herstellihng achter vijf dagen heb ik mijn auto aan de kant moeten zetten, omdat er bij het indraaien en remmmen een ratelend geluid, uit de motor kwam aan de bestuurderszijde, daar moet iets los gezeten hebbben, maar wat hebben ze me niet verteld. ik vermoed dat men homokineet tegen elkaar stond te draaien. en dat daarvan de problemen komen!! wss hadden ze me veerpoot of motor niet goed vastgezet. het ratelend geluid is erger geworden, maar gaat vandaag naar een kopppelingsspecialist!!! vervolgens ook nog een anti-skid foutmelding gekregen, een probleem met de module van de motorsteunen!! tijdens het uitlezen kwam er ee foutmelding van cruise control en als ik tijdens het starten men koppelingspedaal indruk, komt er op start onderbroken/verhinderd, dit wijst op een probleem met de koppelingspedaal sensor
ik hou jullie opde hoogt!! weet iemand hoe je hier foto's kan oploaden??
mvg
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
keep calm!, your randomizer is running