Aanloopgeluid Volvo V50 2.0 D / 2004

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
catr
Starter

Hoi allemaal,
De laatste tijd heeft mijn Volvo V50 last van een aanloopgeluid (hoog geluid). Het vervelende is alleen dat het niet constant is, dus niet zo 1,2,3 een diagnose te stellen. <_< Het lijkt van rechtsachter te komen. Het is bij variabele snelheden, dus op snelweg en soms in bebouwde kom. Verbruik lijkt toe te nemen als er iets aanloopt. Als je op het rempedaal duwt is het geluid even weg en soms blijft het gedurende de rit weg, maar meestal komt het (gelijk) weer terug. Als ik de koppeling induw gaat het geluid gewoon door. Iemand een idee wat dit kan zijn? Iets met een remonderdeel oid?
Bedankt alvast 8-)
wannes
Starter

Gdm misschien een steentje tussen remschijf en stofkap ff wiel demonteren.Ik had dit probleem lv eerst dacht ik dat de remblokken versleten waren en aanliepen succes.
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Zet je wagen eens op een krik per wiel. Dan kan je je wielen ronddraaien met de hand. Dan kan je wellicht precies achterhalen waar het geluid vandaan komt. Vervolgens wiel er af halen en dieper zoeken. En als andere optie...rij even naar de dealer en laat hen kijken / luisteren.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”