R-design diffusor + dubbele uitlaat op D2 ??

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
avdorst
1st Gear member

Beste allemaal,
Enkele weken geleden heb ik een V40 Momentum D2 gekocht. De D2 heeft standaard een enkele uitlaatpijp die uit het zicht is weggewerkt achter de bumper. Ik zou graag de R-design diffusor hebben met 2 dikke verchroomde ronde uitlaatpijpen, maar dat is volgens de dealer niet na te leveren op de D2, omdat die maar 1 uitlaatpijp heeft (of er moet gelast worden).

Ik ben eens op onderzoek uit geweest, maar ik snap het niet helemaal:

- Zie afb 1: zo ziet de D2 er standaard uit. Alle andere motoren hebben een dubbele uitlaat die onder de bumper uit steekt.

- Volgens de dealer is er wel een diffusor leverbaar voor alle motoren, die heeft 2 platte uitlaatpijpen, zie afb 2.

- Maar ik vind de ronde pijpen van de R-design mooi (afb 3), die worden af-fabriek ook op de D2-R design geleverd, maar volgens de dealer is dat niet na te leveren op mijn D2, omdat de standaard versie geen zichtbare uitlaatpijpen heeft. Dat staat ook op de accessoireweb van Volvo (zie afb 4: "Niet geschikt voor auto's zonder zichtbare eindpijp").

- Vreemd, want de diffusor die de dealer wel kan aanbieden maakt op een D2 ook twee zichtbare eindpijpen, geen ronde maar platte....En die is leverbaar op alle motoren (zie afb 5). Voor de diesel zou er dan een aanvullingssset bijbesteld moeten worden, om er 2 zichtbare eindpijpen van te maken (zie afb 6).

- Ik heb op de site van Volvo.be , onze Belgische vrienden dus, de accessoirefolder gedownload en daar staat de R-design diffusor gewoon in en is leverbaar voor alle motoren. Alleen kost die voor de D2 5 tientjes meer (voor een aanvullingsset ??). Zie afb 7.

- Aardig is ook dat Vstore.nl ook gewoon de R-design diffusor levert voor alle motoren, alleen voor de D2 komt er € 450 extra bij. (Ik denk dat ze daar een andere einddemper bij leveren met twee eindpijpen ??). Zie afb 8.

Weet iemand hoe het nou precies zit ?
Het lijkt er op alsof er aanpassingssets leverbaar zijn om van 1 eindpijp 2 eindpijpen te maken, maar dat geldt alleen voor de platte eindpijpen. Behalve in België...????
Heeft iemand wel eens een R-design diffusor op een standaard D2 laten monteren ? Wat heb je dan precies nodig ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
(Sorry, maar de afbeeldingen staan wat door elkaar: bij het uploaden zijn ze blijkbaar in willekeurige volgorde geplaatst)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door avdorst op 01.01.1970 - 01:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Kurt1975
4th Gear member

Volgens mij gewoon leverbaar. Indien je Nederlandse dealer het niet kan/wil napraatten, eens bij een Belgische dealer aankloppen.
Zal wel iets meer kosten dan bij bvb een D3 die al standaard twee uitlaten heeft.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
HakanC
3rd Gear member

Is mogelijk.. zie mijn topic.. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=51925

Je gebruikt de kit van één pijp naar 2 pijpen van de stylingkit (dus van de platte sierstukken) en hierop worden de losse sierstukken van de R-Design gelast. En dan de diffuser van R-Design en je bent klaar. Er moet dus wel wat laswerk verricht worden. ( uiteraard de onderdelen wel los als vervang onderdelen bestellen )

Een complete dwars demper zoals bij een echte R-Design (of alle gewone dubbele uitlaatpijpen) zal nooit passen omdat de bodem van de kofferbak bij een gewone D2 altijd lager zit en geen ruimte is voor een demper.

Als je nog vragen hebt laat me weten ;)
Laatst gewijzigd door HakanC op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
avdorst
1st Gear member

Bedankt Hakan voor je reactie. Werpt al weer meer licht op de zaak.
Wat heb jij trouwens een schitterende V40 ! Je hebt echt over elk stylingelement nagedacht. Complimenten voor het eindresultaat !
Plaats reactie

Terug naar “V40”