Koplampglas of gehele unit vervangen?

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
pdg
Starter
Contacteer:

Hallo,

Al sinds de 2e-hands aanschaf van m'n V70 hebben de koplampen een verweerd uiterlijk. Over de afgelopen 3 jaar is dit ook nog eens sterk toegenomen (ca 40.000 km/jaar). Natuurlijk, polijsten kan. En dan over twee jaar weer. Je kunt ook de hele koplampunit vervangen. Originele lampen zijn minstens € 300,- per stuk, en dan moet het handwerk er nog bij.

Op weinig plaatsen kom ik verhalen tegen over het vervangen van het glas. Het enige deel van de hele unit waar echt iets mis mee is, de rest is prima. Diverse voorbeelden spreken van €24,- per stuk. Dat scheelt nogal.

Hoe zit dat? Heeft iemand ervaring met het vervangen van het koplampglas? Hoe ging het? Tijd, geld, kwaliteit, complexiteit?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Laatst gewijzigd door pdg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Paul
V70 2.4 D5 MY 2006
V70 2.5 tdi MY 2000 (368949km)
Erik V70
3rd Gear member

Mijn ervaring betreft het vervangen van het glas van een originele xenon lamp (V70 2004). Er zat een gat in door een steen en ik had mazzel want juist voor deze lamp was/is er een nieuw glas leverbaar (ca. 125,- incl btw). Bumper los, koplamp er uit en dan het oude glas demonteren. Dat zat in mijn geval flink vast gelijmd. Ik had gelezen dat je het warm moest stoken met een fohn of verfbrander, maar daardoor werd de lijm een soort kauwgom, veel draden en heel erg plakken. Dus met wat trek- en wrikwerk en visdraad tussen glas en behuizing is het gelukt om het glas los te krijgen. Dan de lijmresten van de behuizing afhalen, nieuwe lijmkit er op en nieuwe glas er op drukken. Al met al 2 uur werk en een (visueel) nieuwe koplamp. Los glas is trouwens niet voor ieder type lamp leverbaar. Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”