Binnenverlichting gaat niet uit

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
The Saint
2nd Gear member

Zojuist even een CD uit de auto gepakt. Voor de grap even het knopje met het lampje op de afstandsbediening gebruikt. Maar ook bij mij bleef de binnenverlichting branden nadat ik had gestart.

Ik heb er al eea over gelezen op dit forum (bij 'de ervaringen'), maar weet iemand hoe dit op te lossen?

Is het idd een kwestie van wachten op een software update? En zo ja wanneer kunnen we die dan verwachten? En komt het initiatief dan van de dealer of moet je jezelf melden met het probleem?

(Overigens heb ik alleen maar gestart omdat ik anders de CD er niet uitkrijg met eject, klopt dat?)
The world's a stage, and each must play a part
Jeroen C
3rd Gear member

Gaat het niet vanzelf na een minuut of twee uit? Had ook een keer op het lampje vd afstandsbediening gedrukt en toen bleven de achterlichten een paar minuten branden.

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
Blackflash
2nd Gear member

in ieder gevalk hoef je niet te starten om de cd er uit te krijgen, wel moet het contact aan. kwestie van op de startknop duwen zonder de koppeling in te trappen, wel contakt aan maar geen draaiende motor. cd kan je dan er wel uit krijgen.
verlichting gaat bij mij pas na een tijdje uit, zal daar wel is op letten.
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
MichelR
6th Gear member

Is de befaamde approach verlichting bug.

Kon vannacht niet in parkeergarage parkeren ivm werkzaamheden dus stond buiten en dacht ook gebruikt weer eens de approach verlichting..
Eerst keer gelijk weer aan.. 2x aan..

Auto starten, binnenverlichting gaat aan en nooit meer uit.
Motor gestopt. Uit gestapt en auto afgesloten opnieuw opgedaan en voila..

Blijft balle om het zo maar te zeggen.
Maar ja, schijn in Mei (volgens zeggen) eindelijk een bug fix voor te komen.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
The Saint
2nd Gear member

MichelR schreef:Maar ja, schijn in Mei (volgens zeggen) eindelijk een bug fix voor te komen.
Okay thanks Michel. En hoe werkt dat dan, dealer roept alle V40's terug of moet je jezelf melden met dit probleem?
The Saint
2nd Gear member

Blackflash schreef:in ieder gevalk hoef je niet te starten om de cd er uit te krijgen, wel moet het contact aan. kwestie van op de startknop duwen zonder de koppeling in te trappen, wel contakt aan maar geen draaiende motor. cd kan je dan er wel uit krijgen.
Oh mooi, weer wat geleerd. Wist niet dat je die knop kon gebruiken zonder koppeling. Is dus vergelijkbaar met een contactsleutel die je slechts 1x naar rechts draait om het contact aan te zetten. Thanks.
MichelR
6th Gear member

Gewoon melden bij dealer maar is algemeen bekend probleem..
En dealers weten dit ook..

Al er ter zijnde tijd (had zelf gehoord eind Mei?) een oplossing voor is komt deze gewoon bij de eerst volgende onderhoudsbeurt lijkt me. Of je moet apart losse afspraak maken..
Gewoon even informeren bij je dealer hoe of wat.

Weet eigenlijk niet of het bij de nieuwe afleveringen van V40 al is opgelost?.
Autoloos. Ridder te voet
V40 D2 Summum MY13
Volvo 440 GLT
Volvo 343
jappehelp
1st Gear member

heb hem gister opgehaald en nog geen problemen gehad...
MichelR
6th Gear member

@Jappehelp -> Is bij koude electronica.. Zou mooi zijn als ze probleem al hebben opgelost bij nieuwe V40's.
Autoloos. Ridder te voet
V40 D2 Summum MY13
Volvo 440 GLT
Volvo 343
jappehelp
1st Gear member

zal het straks (vanavond) even testen
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb het "probleem" ook al ervaren. Mijn auto is vorige week afgeleverd.
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Goteborg
2nd Gear member

Ik heb probleem ook ervaren. Volgens dealer komt in week 20 een software update. In item ervaringen is er al veel over geschreven.

Workarround's door Volvo aangedragen:
1. Eerst ontgrendelen en dan approach verlichting activeren.
2. Approachvlichting activeren , auto ontgrendelen, via knop "auto" van binnenverlichting deze uitzetten en vervolgens weer activeren. Waarna alles weernaar behoren werkt.

Beiden erg omslachtig maar voor de time being werkt het.
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks

2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak

2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak

2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak

2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
RLB
2nd Gear member

The Saint schreef:
Blackflash schreef:in ieder gevalk hoef je niet te starten om de cd er uit te krijgen, wel moet het contact aan. kwestie van op de startknop duwen zonder de koppeling in te trappen, wel contakt aan maar geen draaiende motor. cd kan je dan er wel uit krijgen.
Oh mooi, weer wat geleerd. Wist niet dat je die knop kon gebruiken zonder koppeling. Is dus vergelijkbaar met een contactsleutel die je slechts 1x naar rechts draait om het contact aan te zetten. Thanks.
Dus jij hebt zelfs niet eens de Quick Guide gelezen? Doe dat op zijn minst even ;)
Poolrev
5th Gear member

Je kan gewoon het knopje van de binnenverlichting indrukken, dan gaat het weer uit. Net als dat je handmatig de binnenverlichting tijdens het rijden aan kan zetten zegmaar.

Maar het blijft een bugje :wink: .
The Saint
2nd Gear member

RLB schreef:
The Saint schreef:
Dus jij hebt zelfs niet eens de Quick Guide gelezen? Doe dat op zijn minst even ;)
Nou die heb ik nogal 'quick' bekeken zeg maar... Dit stond me niet bij in ieder geval.. ; )
HakanC
3rd Gear member

Boys..

Gewoon voordat je de auto start de aproach verlichting uitzetten met de zelfde knop waarmee je het activeert op je afstandbediening..

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;) (bij mij gaat ie dan i.i.g. wel uit)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
djidee
2nd Gear member

Na de 20k beurt is de approach verlichting bug (gaat 1e x niet snel weer uit) schijnbaar opgelost kwam ik achter, maar ook het licht binnen gaat nu direct uit zodra ik start... Denk dat een softwareupdate de problemen dus oplost.
Alfist33
2nd Gear member

ik heb het nog steeds en ook al de 20.000km beurt achter de rug
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
Evinyatar
1st Gear member

Vandaag mijn V40 voor de derde keer binnen gedaan voor onder andere dit probleem, en ze vertelden me dat dit normaal gedrag was en niet aangepast kon worden (wat me absolute onzin lijkt). Zijn er nog V40 eigenaars waar dit probleem niet voor opgelost is geraakt?
2016 - .....: MY2017 S60 D3 Summum Crystal White GearTronic
2015 - 2016: MY2015 V40 D2 Summum R-Design Caspian Blue
2013 - 2014: MY2013 V40 D2 Summum Ice White
2011 - 2012: MY2012 S40 D2 Momentum Ice White
2007 - 2011: MY2008 C30 1.6d Kinetic Black Sapphire
Plaats reactie

Terug naar “V40”