Voorstellen zal ik mezelf nog zodra ik de volvo heb (rijd nu nog in een frans blikkie), en ben nog niet zo thuis in het forum-ding

Na jaren kijken-kijken-niet-kopen wil ik nu toch echt graag aan de Volvo

Nu ben ik vandaag gaan kijken bij de Automediair in Overveen (ontzettend leuke ontvangst en zeer vriendelijk tewoord gestaan) in eerste instantie naar een S70. Het bekeken exemplaar viel mij enigszins tegen, maar ik werd wel geattendeerd op een mooie goudkleurige 850 2.5 GLE.
De automaat schakelde goed, en op een wat smoezelig beige interieur na geeft de auto mij een goed gevoel
Een paar dingen vielen mij op
- vocht in de kofferbak ( kwestie van een rubber, of ernstiger?)
- de motor was op bedrijfstemperatuur. Na een blik onder de kap constateerde ik een klein pluimpje condensachtige rook wat ontsnapte via de peilstok. Ook bij het verwijderen van de olievuldop leek er condens op te stijgen. Er was echter geen sprake van white sludge, de auto kwam goed vlot op bedrijfstemperatuur en bleef ook mooi zo, terwijl de auto toch een behoorlijke tijd heeft gelopen.
- de beige bekleding is redelijk vervuild geraakt. Is dit gemakkelijk met een stoomcleaner te reingen?
- hoe kan ik de werking van de airco het best testen met deze temperaturen? Condens was niet aanwezig in de auto, daar kon ik de werking niet mee controleren.
De auto heeft ongeveer 320.000 gedraaid. Zijn er rond deze kmstand specifieke zaken om op te letten?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Vriendelijke groet, Richard