Hallo,
Ik ben sinds een jaar de trotse eigenaar van een C70 van 2008. Toen ik hem kocht had hij slechts 38.000km op de teller.
Enige opmerking bij aankoop was dat het stuur trilde bij het remmen als je rond de 100 km/u reed.
Binnengebracht bij volvo dealer en door vervangen van remschijven probleem volledig opgelost. Jammer genoeg, slechts 10.000 km verder begon dit probleem stilltjes aan terug op te komen, en werd steeds erger.
Blijkbaar volgens de Volvo dealer kan dit zijn omdat je dit met een automatic veel sneller hebt dan met een hand geschakelde auto omdat je constant moet remmen en dus de schijven veel warmer worden en dus sneller krom trekken.
Er werd mij aangeraden om bvb an het licht in N te gaan staan in plaats van te remmen om de schijven meer kans te geven om af te koelen.
ik vraag mij nu af, gezien er nu geen geventileerde remschijven op zitten, of het niet zou beter zijn om dit wel te doen. Toen ik dit bij de Volvo dealer vroeg kreeg ik het antwoord dat het 'concept' van de wagen zo niet is en dat de geventileerde schijven er niet op passen...
Klopt dit? Kan iemand dit bevestigen of ontkennen ? Bij de meeste andere merken zie ik bij automaten toch wel meestel geventileerde schijven zitten, waarom hier niet?
Gr,
Hans
Geventileerde remschijven?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Voor zijn het altijd geventileerde en achter massieve,raar verhaal van die dealer..
Massieve aan de voorzijde bestaan niet,schijven zijn 25 mm dik...
Massieve aan de voorzijde bestaan niet,schijven zijn 25 mm dik...
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Totaal geen problemen met mijn XC60 en GT.
Ik zet hem nooit in P voor de verkeerslicht en heb dus gewoon de voet op de rem, ook met hoge snelheid naar nul.
Ik zet hem nooit in P voor de verkeerslicht en heb dus gewoon de voet op de rem, ook met hoge snelheid naar nul.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Bedoelt meneer misschien geperforeerde remschijven ?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29458
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik heb met mijn S80 D5 geartronic ook geen enkel probleem met kromme schijven en ik heb meestal mijn voet op de rem bij stilstand voor b.v. een verkeerslicht.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
ik heb het ook 2 x gehad.
Bij mijn vorige V50, D5 Geartronic, ook na 30.000 km schijven vervangen omdat ze krom waren. Daarna 100.000 km mee gereden en geen probleem.
Mijn huidige C70 D4 Geartronic heeft bij 10.000 km ook de schijven vervangen gekregen i.v.m. trillen/krom.
Een automaat is hier wel gevoeliger voor, met name als er nogal heftig mee geremd is, en het hele zaakje dus behoorlijk warm is, en je houdt voor een stoplicht de voet op de rem.
Bij mijn vorige V50, D5 Geartronic, ook na 30.000 km schijven vervangen omdat ze krom waren. Daarna 100.000 km mee gereden en geen probleem.
Mijn huidige C70 D4 Geartronic heeft bij 10.000 km ook de schijven vervangen gekregen i.v.m. trillen/krom.
Een automaat is hier wel gevoeliger voor, met name als er nogal heftig mee geremd is, en het hele zaakje dus behoorlijk warm is, en je houdt voor een stoplicht de voet op de rem.
laatste Volvo (960) verkocht
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07.05.2013 - 09:16
Ja sorry, had gehoord dat de geperforeerde extra kunnen afkoelen en voor dit probleem misschien nog beter zouden zijn.
Ik moet nu wel dagelijks heel wat file doen (totale afstand 100km), dus kan misschien wel zijn dat ik de remschijven extra veel belast, wie weet?
Nu heeft de dealer ook nog gezegd toen ik er gisteren was dat er nog iets moet vervangen worden vooraan want dat er een speling opzit (waarop weet ik niet, was iets met driehoekige vorm), en dat gaat zo'n 500€ kosten (incl BTW), en hiermee zou het wel kunnen beter zijn. Enig idee wat dat zou kunnen zijn en of dat misschien de oorzaak van het trillen kan zijn in plaats van de remschijven zelf?
Ik moet nu wel dagelijks heel wat file doen (totale afstand 100km), dus kan misschien wel zijn dat ik de remschijven extra veel belast, wie weet?
Nu heeft de dealer ook nog gezegd toen ik er gisteren was dat er nog iets moet vervangen worden vooraan want dat er een speling opzit (waarop weet ik niet, was iets met driehoekige vorm), en dat gaat zo'n 500€ kosten (incl BTW), en hiermee zou het wel kunnen beter zijn. Enig idee wat dat zou kunnen zijn en of dat misschien de oorzaak van het trillen kan zijn in plaats van de remschijven zelf?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29458
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Geeft je dealer summier informatie als er wat vervangen moet worden of vraag je niet echt door? Ik wil altijd wel weten wat er defect is en wat vervangen moet worden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als hij trilt bij het remmen,zijn de schijven krom,bij de laatste montage iets fout gegaan denk ik,
niet goed schoongemaakte naven zijn dan de oorzaak.
niet goed schoongemaakte naven zijn dan de oorzaak.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 10:57
Trillingen.
De remschijven bij de C70, ook bij de oudere types, zijn volgens mijn info te klein voor deze auto's. (of dat zo is weet ik niet)
Direkt nadat de remschijven vernieuwd waren,
deden zich na een flinke rit door de alpen met een lichte caravan al trillingen voor bij het vorige type (met linnen dak).
Een gevolg van oververhitting van de remschijven.
Mijn huidige c70 van 2007, heeft rond de 135000 km gereden en heeft er ook last van.
Vooral bij hard remmen vanaf hogere snelheid.
Als ik een bochtig parcours voor me heb,
dan doe ik het "anti uit de bochtvliegsysteem" altijd afzetten om te voorkomen,
dat de remmen bloedheet worden.
Een passende oplossing zou zijn grotere remschijven.
Of de oplossing juist is weet ik niet.
Hier heb ik geen ervaring mee.
De remschijven bij de C70, ook bij de oudere types, zijn volgens mijn info te klein voor deze auto's. (of dat zo is weet ik niet)
Direkt nadat de remschijven vernieuwd waren,
deden zich na een flinke rit door de alpen met een lichte caravan al trillingen voor bij het vorige type (met linnen dak).
Een gevolg van oververhitting van de remschijven.
Mijn huidige c70 van 2007, heeft rond de 135000 km gereden en heeft er ook last van.
Vooral bij hard remmen vanaf hogere snelheid.
Als ik een bochtig parcours voor me heb,
dan doe ik het "anti uit de bochtvliegsysteem" altijd afzetten om te voorkomen,
dat de remmen bloedheet worden.
Een passende oplossing zou zijn grotere remschijven.
Of de oplossing juist is weet ik niet.
Hier heb ik geen ervaring mee.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
We zijn met onze C70 onderweg naar de Provence en ook hier trilt het stuur vrij sterk bij het remmen, vermoed dus ook kromme remschijven, en dit met 45.000km op de teller.
Schijven laten vervangen in Frankrijk zie ik niet zo zitten, dus als het niet betert, na de vakantie maar naar de dealer.
45000km is wel snel voor remschijven, die op mijn 240 destijds heb ik op 240.000 vervangen...
Schijven laten vervangen in Frankrijk zie ik niet zo zitten, dus als het niet betert, na de vakantie maar naar de dealer.
45000km is wel snel voor remschijven, die op mijn 240 destijds heb ik op 240.000 vervangen...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29458
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je kan een C70 niet vergelijken met de 240, hele andere auto, hele andere tijd met andere rijomstandigheden. Ik vind de kromme schijven van de C70 bij 45.000 km wel vroeg, kan liggen aan iets te bescheiden ontworpen remmen of een snelle rijstijl.BlackcurrantV70 schreef: We zijn met onze C70 onderweg naar de Provence en ook hier trilt het stuur vrij sterk bij het remmen, vermoed dus ook kromme remschijven, en dit met 45.000km op de teller.
Schijven laten vervangen in Frankrijk zie ik niet zo zitten, dus als het niet betert, na de vakantie maar naar de dealer.
45000km is wel snel voor remschijven, die op mijn 240 destijds heb ik op 240.000 vervangen...
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
En zoals ik heb ondervonden; de auto (en wielen) afspuiten terwijl de remschijven nog warm (heet) zijn levert je ook gegarandeerd kromme schijven op.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Vandaag voelen we er bijna niks meer van, begin eerder aan een remblokje te denken dat vast geraakt ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ja dat is het plan nu, verder in de gaten houden en als het tijdens de reis nog voorkomt, naar de dealer als we terug thuis zijn.
Als het niet meer terugkomt, toch even vermelden boj de volgende beurt in feb 2015.
Als het niet meer terugkomt, toch even vermelden boj de volgende beurt in feb 2015.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Het trillen kwam regelmatig terug dus vandaag bij de dealer langs geweest, blijkt dat de schijven krom trekken als ze heet worden, na afkoelen verdwijnt het trillen bijna volledig.
Het worden nieuwe schijven, remblokken en de lagers worden ook nagekeken, afspraak volgt..
Coulance is niet zeker omdat de auto 3,5 jaar oud is en de garantie maar 2 jaar is, de dealer gaat wel een aanvraag voor coulance indienen wegens de lage kmstand.
Het worden nieuwe schijven, remblokken en de lagers worden ook nagekeken, afspraak volgt..
Coulance is niet zeker omdat de auto 3,5 jaar oud is en de garantie maar 2 jaar is, de dealer gaat wel een aanvraag voor coulance indienen wegens de lage kmstand.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Schijven die krom trekken door de warmte zijn niet goed, en horen onder garantie vervangen te worden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95