Ik ben in het bezit van een V70 MY 2010 en ben op zoek naar advies over caravanspiegels.
Ik heb op internet en dit forum al het nodige rondgekeken en kom daar de nodige verschillende meningen tegen. Ik begrijp dat veel mensen gecharmeerd zijn van de EMUK 100853 die speciaal voor mijn type auto bestemd zouden zijn. Ik vraag mij alleen af of dit geen problemen gaat geven op de elektrisch inklapbare spiegels wanneer je de nodige tegenwind hebt of, zoals ik ook al gelezen heb, te maken krijgt de rijwind een tegemoetkomende vrachtwagen.
Het ander alternatief lijkt de spatbordspiegel van Volvo zelf te zijn. Persoonlijk vind ik ze er nogal groot en lomp uit zien maar ook heel erg degelijk. Wanneer ik echter op de Volvo site kijk onder de accessoires voor de V70 dan kom ik deze niet tegen. Ik zie ze wel staan onder de accessoires voor de V50. Wil dat zeggen dat deze alleen op de V50 passen of zijn deze universeel voor de Volvo's van de afgelopen paar jaar? is er dat jullie weten een reden waarom de bewuste spiegels niet op de V70 accessoirelijst staan?
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij eventueel meer informatie geven?
Volvo spatbord spiegels op V70 MY 2010
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
De zelfde vraag (en antwoorden) staat ook op de site van Caravantrekker.
Maar ik zou naar de lokale caravanboer gaan en daar een paar spiegels passen.
Maar ik zou naar de lokale caravanboer gaan en daar een paar spiegels passen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- RBak
- Starter
Ha Mark, daar heb ik inderdaad ook gekeken maar deze specifieke vraag en dus ook het antwoord ben ik niet tegengekomen helaas. Wellicht heb ik er overheen gelezen en kun je mij aan geven waar het antwoord staat.
Overigens denk ik niet dat de lokale caravanboer de spatbord spiegels van Volvo heeft liggen.
Overigens denk ik niet dat de lokale caravanboer de spatbord spiegels van Volvo heeft liggen.
(1981) Volkswagen Golf 1.5
(1992) Audi 80 2.0E
(2010) Volvo V70 2.4D
(1992) Audi 80 2.0E
(2010) Volvo V70 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Hallo RBak,
Ik zat met dezelfde vraag en heb gekozen voor de EMUK's. Ze liggen al in de schuur en wachten nog op het eerste gebruik. Wel al gepast op de auto.
+Ze zitten heel stevig om de buitenspiegels geklemd en (de)monteren gaan eenvoudig.
+automatisch inklappen gaat nog steeds zonder problemen.
-De metalen beugel volgt de lijn van de spiegel niet 100%. Visueel niet perfect maar voor de stabiliteit heeft het geen nadelige gevolgen.
-De caravanspiegels draaien erg makkelijk om hun as op de arm. Is denk ik wel op de lossen met een stukje tape tussen de arm en klem van de spiegel.
Heb getwijfeld over deze en de milenco. Prijstechnisch geen verschil. uiteindelijk de emuks gekozen omdat ik van deze verwacht dat de trillingen in de spiegel tijdens het rijden het kleinst zullen zijn omdat ze niet met rubberbandjes werken.
Je bent welkom om ze in Nieuwegein aan een praktijktest te onderwerpen!
Ik zat met dezelfde vraag en heb gekozen voor de EMUK's. Ze liggen al in de schuur en wachten nog op het eerste gebruik. Wel al gepast op de auto.
+Ze zitten heel stevig om de buitenspiegels geklemd en (de)monteren gaan eenvoudig.
+automatisch inklappen gaat nog steeds zonder problemen.
-De metalen beugel volgt de lijn van de spiegel niet 100%. Visueel niet perfect maar voor de stabiliteit heeft het geen nadelige gevolgen.
-De caravanspiegels draaien erg makkelijk om hun as op de arm. Is denk ik wel op de lossen met een stukje tape tussen de arm en klem van de spiegel.
Heb getwijfeld over deze en de milenco. Prijstechnisch geen verschil. uiteindelijk de emuks gekozen omdat ik van deze verwacht dat de trillingen in de spiegel tijdens het rijden het kleinst zullen zijn omdat ze niet met rubberbandjes werken.
Je bent welkom om ze in Nieuwegein aan een praktijktest te onderwerpen!
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
-
- 2nd Gear member
Heb voor dezelfde keuze gestaan en gekozen voor ....de Milenco spiegels. Dit om reden dat bij mogelijke toekomstige overstap naar een andere auto (bv ander type volvo
) ik geen nieuwe spiegels hoef aan te schaffen. Milenco spiegels inmiddels 2 seizoenen in gebruik en dit tot volle tevredenheid. De Milenco zijn ook goed te vinden op MP voor ca. 50% vd nieuwwaarde. Bij autospecifieke spiegels is dit moeilijker.

V70 D5 Momentum 2008 M6
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik heb bij de lokale caravanwinkel gepast en gedaan en heb een paar goede spiegels die prima om de autospiegels heen passen. Vandaar mijn advies: even passen.
Feit is wel dat ik geen Volvospiegels heb gekocht maar iets wat er naar mijn idee goed op past.
Feit is wel dat ik geen Volvospiegels heb gekocht maar iets wat er naar mijn idee goed op past.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- FrankBis
- 2nd Gear member
Ik heb al een aantal jaar naar tevredenheid spiegels die je d.m.v. zuignappen op je bestaande spiegeloppervlak monteerd.
D.m.v. een draaiknop zuigt de spiegel zichzelf vast. Mocht ie toch los gaan zitten, voorkomt een borglijntje dat je hem verliest.
D.m.v. een draaiknop zuigt de spiegel zichzelf vast. Mocht ie toch los gaan zitten, voorkomt een borglijntje dat je hem verliest.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't drive faster, than you're guardian angel can fly!
Present:
Volvo V70 2.5T Momentum
Past:
Volvo V40 1.8 Europa
Fiat Bravo 155 HGT
Fiat Bravo 80 SX
Present:
Volvo V70 2.5T Momentum
Past:
Volvo V40 1.8 Europa
Fiat Bravo 155 HGT
Fiat Bravo 80 SX
-
- Starter
Ook ik heb gezocht naar caravanspiegels voor mijn Volvo V70 2008. Heb gekeken naar Emuk spiegels omdat deze spiegels zeer stabiel zijn en op maat zijn gemaakt voor je auto. Echter ik heb geen passende Emuk spiegels kunnen vinden die geschikt zijn voor mijn Volvo 2008. Emuk is nog wel verkrijgbaar voor Volvo bj 2007.
Heb als alternatief een set Brunsgaard caravanspiegels aangeschaft. Zelfde bevestiging als de Milenco, maar deze spiegels zijn veel lichter in gewicht.
www.brunsgaard.eu
Heb nog geen ervaring in het gebruik, maar de pasvorm en de bevestiging is prima.
Heb als alternatief een set Brunsgaard caravanspiegels aangeschaft. Zelfde bevestiging als de Milenco, maar deze spiegels zijn veel lichter in gewicht.
www.brunsgaard.eu
Heb nog geen ervaring in het gebruik, maar de pasvorm en de bevestiging is prima.
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
de mijne komen van hier: http://www.kampeerdump.nl/emuk-spiegel- ... -2007.html
Nog niet mee gereden trouwens dus kan er nog weinig over zeggen.
Nog niet mee gereden trouwens dus kan er nog weinig over zeggen.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.