Mmm, je hebt al in 2 T5jes gereden. Ik heb me wel laten vertellen dat de T5 in kwestie (260 pk) al veel vroeger op gang is gekomen vergeleken met de oudere versies.PB34 schreef:De D5 zal niet gauw naar de 6000 toeren gaan maar geeft je wel een flinke duw in je rug! De T5 motor loopt inderdaad vrij snel in de toeren en dat hoor je ook. En bij 6000 toeren vind ik de motor niet zo mooi meer klinken...
Maar het is maar wat je wilt; mij gaat het niet zo zeer om de snelheid maar meer om het gevoel; en de diesel geeft je echt een goed gevoel vanwege het hogere koppel! En dat vind ik comfortabeler dan het wat meer onrustige karakter van de T5.
Dit is de koppel/pk kromme van een D5:

Na 3000 toeren kakt ie al behoorlijk in.
En een T5

Gaat lekker door he? En het koppel is ongeveer gelijk, zo niet iets hoger. Komt wel iets later in zetten, maar zoveel verschilt het niet.
Met de diesel moet je dus sneller schakelen, hoe dat nou comfortabeler kan zijn?