Volvo Concept Estate

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Boreas
2nd Gear member

NielsPHEV schreef: hi boreas zie ik nu in je signature dat je geen levensgenieter meer bent ?, kreeg als een beetje die indruk uit je meest recente reacties, hoop dat het je verder goed gaat.
Veel dank voor je belangstelling naar mijn welzijn. Het forum en dit topic lijken me echter niet de plek dit verder te bespreken. Naar je mening over Volvo's kijk ik echter altijd uit.

Cura ut valeas!
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Bart
8th Gear member

Wellicht niet de meest praktische Volvo, maar wel schitterend ontworpen.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
isomo
2nd Gear member

Kunnen we discussies (al dan niet zinloos) met onze vriend Boreas niet sluiten?

Of sta je open de niewe stijl ( die in diverse details toch het verleden meeslepen) en zie je wel wat de produktieversie wordt, of ik draai mij om een koop een ander merk dat mij qua design beter bevalt.

Alleen weet ik : stilstaan is achteruitgaan.... Ik stel alleen vast dat VOLVO , na overname reuzestappen heeft gezet, die onder het Ford meesterschap niet konden.

Zie VEA motoren, gekoppeld aan de soepelheid om per markt een heel fijne aanbieding te doen, onder de vorm van de nieuwe V40 D4 met 190 pk en aanhorigheden.

Ofwel kan je hiermee leven of je haakt af. Kiezen of delen , blijkbaar is dit voor sommigen een immens moeilijke opgave...
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
Stinky
6th Gear member
Contacteer:

TopGear twittert over deze wagen:

casper
5th Gear member

Stinky schreef: TopGear twittert over deze wagen:

Nog meer lofbetuigingen:

Autobild : Schöne, neue Volvo-Welt
www.autobild.de/artikel/volvo-estate-co ... 63382.html

Auto Motor und Sport : Das Volvo Estate Concept ist in den ersten Stunden der Messe der Publikumsmagnet schlechthin.
www.auto-motor-und-sport.de/news/autosa ... 65047.html

Car Magazine:
Volvo was also a show star. New design director Thomas Ingenlath is about to transform Volvo style, and the latest Concept Estate is the last of his trilogy of cars hinting at the new XC90. It was superb, one of the most handsome estates I can recall: fashion meets functionality. Terrific interior, too.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
guidof
4th Gear member
Contacteer:

Op de vraag aan Volvo baas Håkan Samuelsson of de concept gebouwd gaat worden antwoord hij 'wait and see...'
På frågan varför de tre snygga konceptbilarna inte byggs; om det är det pengarna eller ingenjörerna som saknas, svarar han: "Vänta och se…"

(bron)
/Guido

2020 KIA eNIRO EV
2011 Volvo V70 II DRIVe Momentum
1999 Volvo S40 1.8 Europa

AfbeeldingAfbeelding
Boreas
2nd Gear member

Ter wille van de volledigheid meld ik nog dat Autoexpress de concept estate kennelijk niet tot de tien beste concept cars rekent :-| :

http://www.autoexpress.co.uk/motor-show ... -show-2014

Aanvulling: Autocar rekent de concept estate niet tot de top vijf concept cars in Geneve:
http://www.autocar.co.uk/car-news/genev ... ncept-cars
Laatst gewijzigd door Boreas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
John Vermeulen
3rd Gear member
Contacteer:

Ik vind de drie Conceptcars prachtig om te zien, maar ik ben ook van mening dat je je niet moeten verliezen in een soort "aanbidding" en nuchter met de schoenen op de grond moet blijven staan.

Drie redenen:

- niemand weet of er van de Concept Estate een productieversie komt en hoe die er dan gaat uitzien. Laten we wel zijn: tussen de Conceptcar van de S60 (2009-2010; ik heb het model toen zelf in de RAI gezien) en de uiteindelijke productieversie van de S60 (ik heb er zelf een) zit een wereld van verschil, waarbij heel wat elementen van ontwerp en features productietechnisch en commercieel in een 'massamodel' niet haalbaar bleken en niet zijn terug te vinden in de productieversie. Ik noem: het volledig glazen dak, de futuristische vormgeving van het dashboard, zoals de volledig glazen middenconsole, de ruimtelijke vormgeving van de stoelen en dergelijke;
- ik ben het met Boreas wel eens dat Volvo oog moet blijven houden voor een juiste balans tussen 'form and function'. Iedereen zal vorm en design belangrijk vinden, maar de praktische functionaliteit in het dagelijks gebruik en een juiste prijsstelling (kijk naar de V40 D4) zijn voor de nuchtere automobilist toch heel wat doorslaggevender in de aankoopbeslissing. En ja, Volvo heeft in het recente verleden lang niet altijd een juiste balans tussen vorm en functie gevonden en het zich hierbij nodeloos moeilijk gemaakt. Beste recente voorbeeld vind ik nog altijd de C30: erg leuk om te zien, maar praktisch en versatile (veelzijdig)...?;
- ik zou eigenlijk best graag zien dat Volvo een veel snellere time-to-market gaat realiseren, en dan niet eerst een Concept gaat maken, maar zoals bijvoorbeeld VW een nieuw model of een variant op een model lanceert, zonder een lange periode van ontwerp->concept->marketing vooraf. Van de VW Golf 7 zijn inmiddels 5 verschillende varianten voor uiteenlopende doelgroepen en die zijn bepaald niet via de route van Conceptcar ontwikkeld en geïntroduceerd.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
casper
5th Gear member

John Vermeulen schreef: Ik vind de drie Conceptcars prachtig om te zien, maar ik ben ook van mening dat je je niet moeten verliezen in een soort "aanbidding" en nuchter met de schoenen op de grond moet blijven staan.
Elkeen met een beetje gezond autoverstand weet dat je door deze concepten heen moet kunnen kijken.
Het platweg aannemen alsof "what you see is what you will get" geldt hier uiteraard niet.
Het is allemaal part of the game, het teasen, het laten zien dat men goed bezig is.
Helemaal niks mis mee, we zien wel wat de echte productiemodellen worden.
Dan zijn we nog maar eens verrast ;-)

Jouw opmerking alsof VW het allemaal wat korter op de bal ziet klopt helemaal niet.
Ze hebben ook tal van concepten waar nooit iets mee gedaan is, met drie of vier wielen zelfs...
Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
guidof
4th Gear member
Contacteer:

John Vermeulen schreef: - ik zou eigenlijk best graag zien dat Volvo een veel snellere time-to-market gaat realiseren, en dan niet eerst een Concept gaat maken, maar zoals bijvoorbeeld VW een nieuw model of een variant op een model lanceert, zonder een lange periode van ontwerp->concept->marketing vooraf. Van de VW Golf 7 zijn inmiddels 5 verschillende varianten voor uiteenlopende doelgroepen en die zijn bepaald niet via de route van Conceptcar ontwikkeld en geïntroduceerd.
De ambitie van Volvo is om een nieuwe auto te kunnen bouwen in 20 maanden en niet 30 maanden.
Best in class doet er nu 27 maanden over. Aldus Peter Mertens in Geneve.

"Vår vision är att kunna bygga en ny bil på 20 månader, i stället för drygt 30 månader. De bästa i branschen klarar det på 27 månader. Då blir vi snabbast i branschen. Vi kommer jobba effektivare och mer med datasimuleringar."
/Guido

2020 KIA eNIRO EV

AfbeeldingAfbeelding
Boreas
2nd Gear member

John Vermeulen schreef: ................................ ik ben ook van mening dat je je niet moeten verliezen in een soort "aanbidding" en nuchter met de schoenen op de grond moet blijven staan. .......................................
Uiteraard ben ik het geheel eens met deze opvatting. Ik merk er nog het volgende bij op. Die "aanbidding" kan voortkomen uit pure passie voor het merk (een dergelijke passie had ik vroeger voor een inmiddels reeds lang geleden ter ziele gegaan merk). Omdat kritiekloze aanbidding op den duur voor niemand goed is, kan het geen kwaad dat de anderen deze "aanbidders" met een reality check confronteren. Ik sluit ook niet uit dat een dergelijke liefde voor het merk aanwezig is bij degenen op het forum die bij de Volvo organisatie werken (zoals naar mijn indruk o.a. Walter en Bart Simpson). Het is natuurlijk prachtig als er zulke mensen bij die organisatie werken en op het forum verstrekken zij vaak ook nuttige info. Anderzijds vind ik het toch van andere orde als kritische opmerkingen op het forum worden weersproken (op een nette dan wel een botte manier) door personen die de Volvoliefde (ook) professioneel bedrijven. In mijn beleving kleeft aan de repliek van deze Volvoprofessionals op kritische opmerkingen toch (de schijn van) een commercieel belang.
guidof
4th Gear member
Contacteer:

Afbeelding

Iemand die dit kan uitleggen?
/Guido

2020 KIA eNIRO EV

AfbeeldingAfbeelding
Boreas
2nd Gear member

guidof schreef: Afbeelding

Ja zeker! Ik moge verwijzen naar mijn eerdere, zeer oneerbiedige kwalificatie van het front van de concept estate als gemeentelijk dranghek. :-)
Laatst gewijzigd door Boreas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
v60pih
4th Gear member

Volvocars was toch wel wat 'verbaasd' toen deze foto's gisteren door de fabrikant van de regenjas op de website werden geplaatst.
Ik heb het idee dat iemand iets te voorbarig is geweest.
Natuurlijk niet, hoort allemaal bij de marketing. Heel veel modellen lekken tegenwoordig "zomaar" ineens uit voor de zogenaamde officiele aankondiging. En dan niet van die schimmige foto's zoals een paar jaar geleden in een container of op een boot.. Nee gewoon prof. foto's.
Is allemaal vooropgezet plan, zo krijg je lekker veel aandacht namelijk.

Vind de concepts erg geslaagd overigens.
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Phacoid
3rd Gear member

Boreas schreef:
John Vermeulen schreef: ................................ ik ben ook van mening dat je je niet moeten verliezen in een soort "aanbidding" en nuchter met de schoenen op de grond moet blijven staan. .......................................
Uiteraard ben ik het geheel eens met deze opvatting. Ik merk er nog het volgende bij op. Die "aanbidding" kan voortkomen uit pure passie voor het merk (een dergelijke passie had ik vroeger voor een inmiddels reeds lang geleden ter ziele gegaan merk). Omdat kritiekloze aanbidding op den duur voor niemand goed is, kan het geen kwaad dat de anderen deze "aanbidders" met een reality check confronteren. Ik sluit ook niet uit dat een dergelijke liefde voor het merk aanwezig is bij degenen op het forum die bij de Volvo organisatie werken (zoals naar mijn indruk o.a. Walter en Bart Simpson). Het is natuurlijk prachtig als er zulke mensen bij die organisatie werken en op het forum verstrekken zij vaak ook nuttige info. Anderzijds vind ik het toch van andere orde als kritische opmerkingen op het forum worden weersproken (op een nette dan wel een botte manier) door personen die de Volvoliefde (ook) professioneel bedrijven. In mijn beleving kleeft aan de repliek van deze Volvoprofessionals op kritische opmerkingen toch (de schijn van) een commercieel belang.
Boreas schreef:

Ja zeker! Ik moge verwijzen naar mijn eerdere, zeer oneerbiedige kwalificatie van het front van de concept estate als gemeentelijk dranghek. :-)
Er is een duidelijk verschil tussen het bieden van een reality check aan de zogenaamde aanbidders en het doordrukken van jouw eigen mening op een forum. Daar gelaten of je nu een passie hebt voor het merk of niet, zijn veel reactie's die jij hebt gemaakt een herhaling van hetzelfde en van geen toegevoegde waarde meer.

Laat het inmiddels duidelijk zijn dat jij, Boreas, niet weg bent van deze concept-auto noch de stijl die Volvo naar voor schuift voor toekomstige modellen. Kunnen we nu rustig verder praten over de auto in plaats van zinloze commentaren te spammen? Voor je weer op je paard kruipt, ik weet dat mijn bericht ook geen toegevoegde waarde biedt, maar het hangt compleet mijn strot uit om steeds weer die onzin te zien staan.
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

En ook deze Volvo Concept is uitgeroepen tot 'Best of Show'!!

Concept Estate wins multiple ‘Car of the show’ awards in Geneva:

Volvo Cars’ third concept car completes the hat-trick

Volvo Cars has won a coveted ‘hat-trick’ of awards after its new Concept Estate concept car was named ‘Car of the Show’ by several international media.

Autoblog.com, the respected automotive online commentary site, stated: “You don't have to be a crazy car guy to appreciate that … Volvo is in the middle of a new golden era of automotive design right now." Publications in the UK and the Netherlands reserved similar praise on the Concept Estate, further cementing the car’s status as one of the stars of the 2014 Geneva Motor Show.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Ben
Executive Member
Contacteer:

Terecht
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
gold
5th Gear member

Ik vind de nieuwe concept excuisite!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
Sejus
2nd Gear member

Misschien een snelle toegang tot bijvoorbeeld ruitensproeiervloeistof?
Hoeft de kap minder open, zou de enige verklaring zijn die ik ervoor kan bedenken!
V40 T3, 2017, 150.000km // V60 T3, 2012, 235.000km // C30 1.8, 2007, 230.000km // S60 2.4, 2006, 211.000km // S40 1.8, 2002, 230.000km // 440 1.8i, 1997, 175.000km // 850 2.5 10V, 1995, 550.000km
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”