Verlichting radio werkt wel maar dimt weg na starten weg

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
PatrickB 2.4 T
1st Gear member

Ja ik heb een beetje op audio lopen spitten maar kon niet zo snel iets vinden wat mij zou kunnen helpen.
Nu is het zo dat mijn vrouw gisteren avond weg is geweest maar me vertelde dat ze op gevoel de radio moest bedienen, natuurlijk vond ik dat vreemd.
Nu zijn we net terug naar huis gereden en heb ik het zelf gezien, auto op contact en alles brand netjes
( verlichting dan :D ) maar als je de auto start dan gaat het licht langzaam uit.
Ik heb totaal geen idee, de rest van verlichting van alles blijft wel aan, alleen gedeelte radio valt weg.

Wie o wie heeft een idee.

Alvast dank voor jullie reacties
PatrickB 2.4 T
1st Gear member

Even omhoog werken, er zal toch wel iemand weten wat er aan de hand is of wat de oplossing kan zijn.

Nog even kort samen gevat, verlichting knopjes radio valt weg na starten van de auto, alleen display blijft branden.

Alvast bedankt ;)
PatrickB 2.4 T
1st Gear member

Misschien handig om het type radio te vermelden :D
Het betreft een HU-603
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nog nooit op deze manier bij de hand gehad...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
PatrickB 2.4 T
1st Gear member

Jammer dat je het nog nooit aan de hand hebt gehad, het is ook vreemd, meestal kan het beter niet functioneren me om erachter te komen wat het probleem is lijkt mij.
Tenminste zoals ik gelezen heb zou het dan kunnen dat hij niet is aangemeld bij je auto o.i.d.
Ik hoop in ieder geval wel dat iemand mij hiermee kan helpen wat de oplossing zou kunnen zijn.
Maar volvotech zou jij me wel kunnen helpen met het probleem wat ik heb geschreven in mij topic even voorstellen met de vraag over de gasregelklep?
Topicnaam is: Eindelijk weer een Volvo, nu een v70.

Ik wil de vraag eigenlijk verplaatsen naar techniek, maar was daar nog niet aan toegekomen.
snorremans
5th Gear member

Brand je dashboard verlichting wel gewoon? Je hebt niet aan het wieltje van de dashboard verlichting heel laag gedraaid?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
PatrickB 2.4 T
1st Gear member

Ja de rest van de verlichting op het dashboard blijft wel branden, als de auto op contact staat brand alles zoals het hoort, maar direct na het starten valt de verlichting van de radio (knopjes niet display) uit.
MarioC70
6th Gear member

Controleer de stekkerverbindingen achter de radio is,soms is het een massa probleem..
Andere manier is om een zelfde andere radio te proberen,heb er wel eentje liggen nog om te proberen,maar je woont niet om de hoek vrees ik..
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
PatrickB 2.4 T
1st Gear member

Hoi Mario, zou je denken dat het een massa probleem zou kunnen zijn?
Het is gewoon vreemd, we zetten de auto op contact, alles brand gewoon zoals het hoort, maar na het starten van de auto dimmen de lichten van de radio alsof het zo zou horen!?
Ik woon idd niet om de hoek, is ietsje verder :P
MarioC70
6th Gear member

PatrickB 2.4 T schreef: Hoi Mario, zou je denken dat het een massa probleem zou kunnen zijn?
Het is gewoon vreemd, we zetten de auto op contact, alles brand gewoon zoals het hoort, maar na het starten van de auto dimmen de lichten van de radio alsof het zo zou horen!?
Ik woon idd niet om de hoek, is ietsje verder :P

Even alle stekkerverbindingen enz controleren ,zit er een carkit op aangesloten ?
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Heb het even de gedachten laten passeren...

Ik zie 3 opties;

1- canbus comms is weg na start (niet heel waarschijnlijk)
2- er zit een carkit (aftermarket) in de auto die iets "naars" doet met de geschakelde voiding (redelijk waarschijnlijk ALS die carkit er idd in zit)
3 - je radio is kapot (niet heel waarschijnlijk)

Dus ik hoop eigenlijk dat je er een carkit oid in hebt zitten...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
PatrickB 2.4 T
1st Gear member

Volvotech, er zit geen carkit in, dus dat zal het probleem niet zijn.... lijkt er ook niet op dat het erin heeft gezeten, maar dat weten we eigenlijk zeker als we de boel eens demonteren.
Radio defect hoop ik niet, is nooit leuk als iets kapot is, maar lijkt mij vreemd als hij het wel doet als de auto gewoon op contact staat.
Optie 1 zegt me niets, wat houd dat in?
Ik zou de radio er graag eens uit halen om stekkers te controleren, maar hoe krijg ik de radio er het makkelijkst uit zonder iets te mollen natuurlijk?

In ieder geval bedankt voor de reacties ;)
FvT
2nd Gear member

Blijft de verlichting in de schakelaars wel branden als je het contact aanlaat en niet start?
Volvo V50, 2.0D edition II, 2009, zwart metallic
PatrickB 2.4 T
1st Gear member

Ja de verlichting in de schakelaars brand wel!
MarioC70
6th Gear member

Je kunt beter de radio ff demonteren en kijken of daar iets mis is met de aansluiting,
de oplossing heb ik je al eerder aangereikt,maar ok..zo simpel kan het eigenlijk zijn..
PatrickB 2.4 T
1st Gear member

Hoe moet deze radio gedemonteerd worden, ik heb deze er nog nooit uit gehaald en wil ook niets onnodig beschadigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”