Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
dee2710
Starter

heeft iemand de agendafunctie al aan de praat gekregen? Ik hoopte dat deze na de laatste update eindelijk was opgelost.
santu001
4th Gear member

Autozoeker schreef: http://www.engadget.com/2014/02/26/volv ... n-console/

hebben !! kijk ze lijken het te snappen...
nu nog android eronder en ik zou het meteen kopen
Ik ben bang dat zonder Android er op ik het ook direct zou kopen. Ik ben ook bang dat als het vreselijk overpriced is ik het nog zou kopen. Kortom, ik vind het wel wat. :D
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
noten093
2nd Gear member

gebla schreef:
noten093 schreef: Ben net terug uit Oostenrijk. Wat een superauto hebben we toch! Heb op adaptive cruise control de 1000km bijna ineens door gecrosset. Remmen niet nodig. 1 keer tanken terwijl ik een 950 liter Tule hutkoffer op mijn dak had. Bergen een eitje.
IGO was erg goed. Standaard op nachtstand is een prima layout. Doordat ik de dongle eruit had getrokken pakte hij wat file info via de radio. Hij wilde dan omleiden. Echter zag ik geen info over de lengte vd file e.d. Of doe ik wat fout?
Op de heenweg langs vrienden in Munchen gegaan. Toen we daar weggingen kon de GPS 45 minuten geen fix krijgen terwijl mijn S4 meteen een fix had. Suggesties?
##reboot# intypen met de nummerknoppen. Dan heb je na de reboot direct weer GPS. Is bij mij nu al 2 keer gebeurd. De SCT ziet dan helemaal geen satellieten meer een de reboot helpt daarmee
Kijk daar had ik natuurlijk weer niet aan gedacht. Super tip!!!! :D
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
WillemI
Starter

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Heb sinds eind december een (lease) V40 D2 Summum met o.a. SCT. Durfde het nog niet aan om hem te rooten.
Afgelopen vrijdag heb ik de update (1.49.34) geplaatst wat best snel ging (minder dan 10 minuten) nadat de 3e USB-stick geen foutmelding gaf.
Opvallende zaken:
- Update van iGo. Her scrollwieltje werkt ineens andersom, zodat het nu in dezelfde richting werkt als bij Maps. En je ziet de verkeersdrukte nu net als bij Maps met een gekleurde streep naast de weg zelf. Dus heb ik Maps daarvoor eigenlijk niet meer nodig .
- Er is een Starter app waardoor je o.a. iGo automatisch kan laten starten. Dat was wel nodig.
- Na de installatie kwam een tijdje "Update GPS" in beeld. Daarna was ik eerst een half uur het GPS-signaal kwijt. Toen die er wel was hoopte ik dat de nauwkeurigheid beter zou zijn, maar heb al weer op een ventweg gereden volgens iGo terwijl ik toch echt op de hoofdweg zat. Jammer. (Ik heb ook voorruitverwarming, daar heeft het wellicht mee te maken).
- Er zijn apps voor muziek en video bijgekomen maar die bieden niet echt iets nieuws.

Verder nog geen bijzondere zaken ontdekt.
zakraket
4th Gear member

Dan is dat de "verbeterde zoomfunctionaliteit" voor iGo die maanden geleden aangekondigd was. Wel nuttig want inderdaad zoomde die de "verkeerde" kant op. Maar ik hoopte eigenlijk op zoomfunctionaliteit in de 3d-modus (nu niet aanwezig) omdat ik het overzicht van zo'n 3d-modus (in geen enkele navapp) onvoldoende wil, maar omschakelen tussen 3d en 2d (voor overzicht) vergt een te groot aantal handelingen. Dat zou met één druk moeten kunnen.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
santu001
4th Gear member

Er zijn officieel nog veel meer dingen beloofd die nog steeds niet geïmplementeerd zijn, zoals numerieke bediening en beter non touch bediening van IGO. Geen update waar je echt vrolijk van wordt - in zijn algemeen.
Laatst gewijzigd door santu001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Autozoeker
5th Gear member

upgrade feest kan beginnen ;-) xda.
zakraket
4th Gear member

Mooi :)

Ik heb vanmorgen nog even een lockscreenapp toegevoegd zodat ik mijn SCT op slot kan zetten (bijv. voor een garagebezoek): het is wel mogelijk om een pincode in te voeren in SCT alleen gaat het scherm nooit op slot. Met die app dus wel: ik krijg een klok in beeld en wil ik daar vanaf moet ik de pincode intoetsen.
Achteraf is die app niet nodig als je tasker gebruikt denk ik, daarmee kun je denk ik ook wel een snelkoppeling maken die het screen locked, maar dat moet ik nog even uitzoeken als taskernoob.
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
RichieB
6th Gear member

Volgens mij heeft ADW Launcher ook een shortcut voor het locken van het scherm.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
santu001
4th Gear member

Dat klopt, maar die zorgt er alleen voor dat je geen wijzigingen kan doen en is als hij actief wordt met één handeling uit te zetten. Ik denk dat er bedoeld wordt om SCT letterlijk te verbergen of minimaal de toegang te beperken.

Mijn dealer kreeg als eerste mijn filmpje te zien en dat is geen probleem. Echter zal ik nu wel steeds duidelijk moeten maken, dat men niet per abuis even een update voor me regelt. Ondanks dat dit nu wel weer kan, is het mij nog iets teveel werk voor die paar verbeteringen. En of het echt verbeteringen zijn moet nog maar blijken.

Vandaag wat grappigs ervaren. Normaal bedienen de FF en Rewind toetsten alleen mijn Player Pro widget en speler en niet meer de SCT speler. Echter gisteren op een ander scherm nog een player Pro widget geplaatst. Nu werkt het weer op beide spelers, afhankelijk welke actief is... Cool. Zonder update wordt het systeem beter en beter. Daar zit mijn winst en niet meer in een skinny update... :D
Laatst gewijzigd door santu001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg. Claudio,

zakraket
4th Gear member

Het is ook alleen maar om inderdaad te voorkomen dat de dealer onverwacht en ongewild enthousiast wil doen en een update over het systeem heengooit.
Autozoeker
5th Gear member

Het geluid lijkt deels te zijn opgelost. in Waze in silent mode is stil nu echt stil en wordt de radio niet meer onderbroken bij events. Dus heb ik met geluid in waze getest, dat wordt helaas nog niet netjes gerestored.
Flitsmeister geluid werkt wel goed (voorheen was dit niet zo geloof ik) en de radio gaat weer verder als signaal klaar is.

Wat minder lijkt te werken is de GPS, maar ik moet dat nog even testen, mogelijk moet nog latere ephemeris data worden gedownload en gebruikt ie nu nog te oude data. Mijn noordelijke sats lijken niet te locken.

Met de geluid fixes so far ben ik wel happy. Even kijken of waze genezen is van zijn amnesia probleem.
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
RichieB
6th Gear member

Als het geluid gefixt is moet ik misschien ook maar upgraden. Gaat de radio ook weer aan na een melding van TomTom?
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
Autozoeker
5th Gear member

zal ik even straks op de terugweg voor je testen. ik gebruik tomtom altijd muted (vind dat iri al dat geluid) door mijn radio heen
RichieB
6th Gear member

Thanks. Ik gebruik hem ook muted, maar gebruik wel de flitspalen service van TomTom. Die heb ik wel graag door de radio heen. :-) Flitsmeister vond ik teveel false positives geven.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
zakraket
4th Gear member

RichieB schreef: Als het geluid gefixt is moet ik misschien ook maar upgraden. Gaat de radio ook weer aan na een melding van TomTom?
Ik ben benieuwd: ik heb nog niet geupdate. Mijn radio speelt gewoon verder na een geluidssignaal van Gmail dat er nieuwe mail is, maar na een voicecommand van Googlenav (of Sygic) niet. Dus of die signalen van Flitsmeister over hetzelfde kanaal gaan als een Gmail-piep of dat ze inderdaad iets aan het geluid gedan hebben? Zou mooi zijn (al heb ik navigatie vrijwel ook altijd op stil staan).
Autozoeker
5th Gear member

ik denk dat de volume op het alarm of notificatie channel goed worden afgehandeld.
volume op het normale kanaal nog niet zo lijkt het (wazijg berichten onderbreken nog de radio). Maar even kijken waar TT zijn audio over output.
Volgens mij moet je de volume handling van alarm/notificatie gelijk kunnen trekken met het normale volume. Als ik tijd/zin heb kijk ik ff of dat eenvoudig aan te passen is

[edit]
Helaas Tomtom mute nog steeds het radio geluid.
Mijn GPS is ook verder weer "normaal"
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Pvdveen
2nd Gear member

Autozoeker schreef: ik denk dat de volume op het alarm of notificatie channel goed worden afgehandeld.
volume op het normale kanaal nog niet zo lijkt het (wazijg berichten onderbreken nog de radio). Maar even kijken waar TT zijn audio over output.
Volgens mij moet je de volume handling van alarm/notificatie gelijk kunnen trekken met het normale volume. Als ik tijd/zin heb kijk ik ff of dat eenvoudig aan te passen is

[edit]
Helaas Tomtom mute nog steeds het radio geluid.
Mijn GPS is ook verder weer "normaal"
TT stuurt audio via het gewone audio kanaal. Ik gebruik nu Copilot met TTS geluid van de SCT. De aanwijzingen hebben wel een beetje een spraak gebrek maar het geluid werkt wel. Ook Copilot stuur het geluid via het gewone audio kanaal als je de stemmen van copliot zelf gebruikt.
Om TT het geluid via het alarm kanaal te sturen heb ik geëxperimenteerd met soundabaout. Maar helaas geen resultaat.
Ook heb ik een andere TTS ge"installeerd maar ook werkt niet. Andere TTS stuurt het geluid ook via het audio kanaal ipv het alarm kanaal. De TTS van de SCT is aangepast zodat deze het geluid via het alarm kanaal wordt uitgestuurd.
Flitsmeister stuurt het geluid ook via het alarm kanaal.
Misschien dat de TT die in de store van parrot staat wel het geluid uitstuurt via het alarm kanaal. Maar heb hiervan geen apk kunnen vinden.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Vandaag een S60 mee met SCT. Ik vind het scherm niet erg fijn aanvoelen. Als je er op drukt, zie je dat het scherm wazig wordt. (net zoals bij computerschermen zonder touch screen)
RichieB
6th Gear member

Het is ook geen touchscreen maar een rand met infrarood die herkent waar je vinger is op het scherm. Voelt in de bediening ook heel anders aan. Het werkt wel ok als je er eenmaal aan gewend bent.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”