Ja, helaas normaal. Maar op andere momenten van de dag zie ik ineens de lijst staan. Zal wel te maken hebben met de beperkte capaciteit van de servers waarop VOC draait.Superfunky schreef: Vanochtend alweer warme billetjes!!!
On Call App ook eindelijk aan de praat, maar krijg geen rittenlog binnen. Wel geactiveerd in de app, ook normaal??
Superfunky's PIH
- RoaldH
- 6th Gear member
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Superfunky
- 5th Gear member
Vanochtend 1:41,6 !!! En nog 10km over, dus kan beter!
Maar elektrisch rijden op de snelweg vind ik helemaal niks. Het aan en uitslaan van de motor en de lage snelheid zijn niet mijn ding. 110-120 en dan met een fluwelen voetje een Heico sportpedaal moeten beroeren, zijn een slechte combi!
Maar elektrisch rijden op de snelweg vind ik helemaal niks. Het aan en uitslaan van de motor en de lage snelheid zijn niet mijn ding. 110-120 en dan met een fluwelen voetje een Heico sportpedaal moeten beroeren, zijn een slechte combi!
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Superfunky schreef: Vanochtend 1:41,6 !!! En nog 10km over, dus kan beter!
SF goes green !, daar was het je toch uiteindelijk ook allemaal om begonnen
Snelweg electrisch moet je inderdaad willen en gaat al zeker niet fijn wanneer je iets een heuveltje heb als een brug ofzo. Wel laat de auto in de pure stand toe dat je ietsje harder op de heico sport trappers mag drukken, maar opeens valt het driehoekje naar beneden en slaat de diesel aan, dat gaat dan gelukkig wel weer smooth.
Is ook al opgevallen dat de motor duidelijk "prettiger" loop wanneer de auto is gepreconfioned (warme billen enzo) ?
- Superfunky
- 5th Gear member
Zeker, ben echt zooooo goed bezig!NielsPHEV schreef:
Snelweg electrisch moet je inderdaad willen en gaat al zeker niet fijn wanneer je iets een heuveltje heb als een brug ofzo. Wel laat de auto in de pure stand toe dat je ietsje harder op de heico sport trappers mag drukken, maar opeens valt het driehoekje naar beneden en slaat de diesel aan, dat gaat dan gelukkig wel weer smooth.
Is ook al opgevallen dat de motor duidelijk "prettiger" loop wanneer de auto is gepreconfioned (warme billen enzo) ?

Ja, dat zeker wel, maar bij mij slaat hij voor het eerst aan bij 100 km/h op de invoegstrook. Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben. Is toch een soort helemaal los gaan zonder voorspel! Dat voelt ook niet echt prettig!

- RoaldH
- 6th Gear member
Hahah. Je kan het dus wel. Ben het eens met je opmerkingen. Vanaf 80/90 km/h op de snelweg kun je beter op diesel rijden (Pook naar links in 6 of AWD).Superfunky schreef: Vanochtend 1:41,6 !!! En nog 10km over, dus kan beter!
-
- 4th Gear member
Eens, dat aanslaan als je even wat meer vermogen wilt hebben, vind ik ook niet echt prettig. Zeker als ik het stuk daarvoor alleen maar elektrisch heb gereden, dan wordt er gelijk veel toeren gevraagd en dan klinkt de motor erg rauw.Superfunky schreef:Zeker, ben echt zooooo goed bezig!NielsPHEV schreef:
Ja, dat zeker wel, maar bij mij slaat hij voor het eerst aan bij 100 km/h op de invoegstrook. Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben. Is toch een soort helemaal los gaan zonder voorspel! Dat voelt ook niet echt prettig!![]()
![]()
Op de snelweg kun je het beste op de ACC rijden... geloof het of niet, maar ik rij tegenwoordig ook als een ouwe L.L om die accu leeg te krijgen en het verbruik te verbeteren... Een nieuwe sport is geboren

Tot 125 km kun je elektrisch "rijden".
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
- jvov60
- 4th Gear member
Als je niet wilt dat de Dieselmotor al snel even bijspringt, zet de auto dan (ook op de snelweg) in de Pure modus.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 4th Gear member
Dan nog, bij de vraag naar (te) veel / meer vermogen, bijvoorbeeld bij het invoegen, dan is het aanslaan van een koude diesel niet echt een prettig gehoor. ik gan dan altijd weer zo snel mogelijk van mijn gas af.jvov60 schreef: Als je niet wilt dat de Dieselmotor al snel even bijspringt, zet de auto dan (ook op de snelweg) in de Pure modus.
Laatst gewijzigd door IV39 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
- RichieB
- 6th Gear member
Ik dacht even dat je een vervelend gevoel kreeg van het rijden op diesel in een gesubsidieerde PIH.Superfunky schreef: Ja, dat zeker wel, maar bij mij slaat hij voor het eerst aan bij 100 km/h op de invoegstrook. Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben.

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- Superfunky
- 5th Gear member
RichieB schreef:
Ik dacht even dat je een vervelend gevoel kreeg van het rijden op diesel in een gesubsidieerde PIH.Maar je vindt het vervelend voor de motor.. mijn wereld is weer rond.
![]()
Gelukkig! Zou het niet op m'n geweten willen hebben!
Maar ik heb de oplossing al. Ik rijd alleen nog in de file en de stad Pure en verder Power, kan ik vast aan wennen denk ik!
-
- 4th Gear member
Rij dan in AWD, dat vind ik persoonlijk wat rustiger rijden dan power. Power is leuk als je ff door wilt rijdenSuperfunky schreef:RichieB schreef:
Ik dacht even dat je een vervelend gevoel kreeg van het rijden op diesel in een gesubsidieerde PIH.Maar je vindt het vervelend voor de motor.. mijn wereld is weer rond.
![]()
Gelukkig! Zou het niet op m'n geweten willen hebben!
Maar ik heb de oplossing al. Ik rijd alleen nog in de file en de stad Pure en verder Power, kan ik vast aan wennen denk ik!

Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
-
- 2nd Gear member
Je haalt mij de woorden uit de mond, geweldig omschreven!Superfunky schreef: Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben. Is toch een soort helemaal los gaan zonder voorspel! Dat voelt ook niet echt prettig!![]()
![]()

Heb ook het idee dat de diesel wel heel veel toeren maakt bij het inspringen. Had best een versnellingkje hoger mogen zijn.
Zoals hiervoor al aangegeven, blijft AWD ook wat mij betreft in veel gevallen de beste optie. Rijeigenschappen vergelijkbaar met hybrid, werking echter contra; dieselmotor blijft in deze stand altijd draaien. Bij normale cruisesnelheden doet de diesel het werk, bij accelereren springt de ERAD bij. E.e.a. is goed te zien in de animatie met stroomrichtingen van de energie.
Overigens m.i. ook de beste stand voor het opwarmen van de koude diesel motor.
Verdere ervaringen;
Hybrid, leuk als de accu nog een beetje vol is waardoor de diesel niet steeds bij hoeft te springen.
Pure, in de stad, AC en overige verwarming gewoon in te schakelen.
Power, lekker zenuwachtig en leuk om de auto's in je achteruitkijkspiegel heel klein te laten worden.
AWD, goed te gebruiken in alle omstandigheden.
Save, weinig gebruikt, goed om op de snelweg de accu op te laden en later over te schakelen naar Hybrid of Pure.
Laatst gewijzigd door Veth, Martien op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2024 Volvo XC90 T8
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
- RoaldH
- 6th Gear member
Helemaal eens met jullie waarnemingen. Als ik weet dat toch een lange snelwegrit heb en het laatste stuk elektrisch wil rijden, doe ik eerst de PC op diesel, rij in Hybrid met aut. verwarmen richting snelweg en zet de PIH op tijd in AWD (bij stilstand), zodat de D5 rustig wakker wordt.100mb schreef:Je haalt mij de woorden uit de mond, geweldig omschreven!Superfunky schreef: Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben. Is toch een soort helemaal los gaan zonder voorspel! Dat voelt ook niet echt prettig!![]()
![]()
Heb ook het idee dat de diesel wel heel veel toeren maakt bij het inspringen. Had best een versnellingkje hoger mogen zijn.
Zoals hiervoor al aangegeven, blijft AWD ook wat mij betreft in veel gevallen de beste optie. Rijeigenschappen vergelijkbaar met hybrid, werking echter contra; dieselmotor blijft in deze stand altijd draaien. Bij normale cruisesnelheden doet de diesel het werk, bij accelereren springt de ERAD bij. E.e.a. is goed te zien in de animatie met stroomrichtingen van de energie.
Overigens m.i. ook de beste stand voor het opwarmen van de koude diesel motor.
Verdere ervaringen;
Hybrid, leuk als de accu nog een beetje vol is waardoor de diesel niet steeds bij hoeft te springen.
Pure, in de stad, AC en overige verwarming gewoon in te schakelen.
Power, lekker zenuwachtig en leuk om de auto's in je achteruitkijkspiegel heel klein te laten worden.
AWD, goed te gebruiken in alle omstandigheden.
Save, weinig gebruikt, goed om op de snelweg de accu op te laden en later over te schakelen naar Hybrid of Pure.
- RichieB
- 6th Gear member
Laat je 'm wel eerst goed voorgloeien? 

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik moet elke ochtend de PiH wakker krijgen in 1.1km. Ik rij een woonwijk uit met 30km/u en mag voor zo'n 300 meter 50km/u rijden. En dat is al het voorspel dat de ERAD krijgt. Daarna is het los gaan op de A12. 
Bij de dealer heb ik inmiddels wel een vraagje uitstaan hierover, ook omdat ik geen koelwater / olie temperatuur kan zien. Het antwoord: "Omdat Volvo Zweden zegt dat het kan", gaat er bij mij toch niet helemaal in.

Bij de dealer heb ik inmiddels wel een vraagje uitstaan hierover, ook omdat ik geen koelwater / olie temperatuur kan zien. Het antwoord: "Omdat Volvo Zweden zegt dat het kan", gaat er bij mij toch niet helemaal in.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
De stand AWD verbruikt meer diesel dan de stand Hybrid. Als je bijv. 135 rijdt en je schakelt vanuit AWD over naar Hybrid, zie je het verbruik dalen.
-
- 5th Gear member
Bij ons is dat niet het geval met een accu die meer dan de helft rijbereik heeft (boven de 20 km)rsnhakan schreef: De stand AWD verbruikt meer diesel dan de stand Hybrid. Als je bijv. 135 rijdt en je schakelt vanuit AWD over naar Hybrid, zie je het verbruik dalen.
Dan merk ik geen verschil.
Bij legere accu wel, dan zal ook bij constante snelheden waar de Erad niet meedoet nog steeds de accu aangevuld worden om weer
voldoende energie te hebben op het moment dat we weer optrekken en de Erad wel doet.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ah op die manier. Duidelijk! Ik had nog maar 10 km actieradius.
- RoaldH
- 6th Gear member
Je zou haast zeggen van wel...RichieB schreef: Laat je 'm wel eerst goed voorgloeien?![]()
Stukje van deze review:
Ces accus, rechargeables en 8H sur une prise 220V, portent l'autonomie à 900 km grâce à l'association du moteur électrique de 70 ch et du 5 cylindres diesel de 215 ch. Trois modes de conduite dont proposés : L'un 100% électrique, le second, combine les deux motorisations, et un 3e est axé sur la performance tirant le meilleur des deux blocs. Si la conduite du break se révèle douce et agréable, on regrette qu'après les agréables phases sans bruit, le moteur diesel claque comme un camion ! Cette V60 plug-in Hybrid profite de 4 roues motrices lorsque ses moteurs fonctionnent de concert.