beste mensen van het forum,
sinds 2 weken hebben we een V70 D5 GT uit 2005 en al de nodige dingetjes opgelost dan wel veranderd
maar dat de achterportieren, de achterklep en het brandstofklepje niet op slot gaan is sinds (denk ik ) gisteren
portiersloten kunnen stuk gaan heb ik begrepen, allebei tegelijk kan ook nog, maar die achterklep en het klepje.....
de 10 minuten vertraging van het klepje heb ik ook even afgewacht
even wat met de zoekfunctie van het forum proberen na te gaan, maar niet echt een oplossing kunnen vinden
iemand een idee??
groeten,
Marcel
Achterportieren en achterklep en brandstofklepje gaan niet op slot
-
- 1st Gear member
Hoi Marc,
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.
Een half uurtje geleden werkt alles weer na 3x dezelfde zekering vervangen te hebben, deur voor deur op slot en dicht doen met de hand, geen probleem
Achterklep een keer of 4 open en dicht en alles werkte nog.
5 Minuten geleden de kofferklep open en dicht gedaan om iets in de koffer te leggen en met het op slot doen had ik weer een mooi schouwspel.
Ik begin alvast met demonteren van e.e.a.
Morgen aan het einde van de werkdag heb ik vast nog wel een beetje daglicht over om de rest te doen
Ik laat het weten wat er uit komt!
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.
Een half uurtje geleden werkt alles weer na 3x dezelfde zekering vervangen te hebben, deur voor deur op slot en dicht doen met de hand, geen probleem
Achterklep een keer of 4 open en dicht en alles werkte nog.
5 Minuten geleden de kofferklep open en dicht gedaan om iets in de koffer te leggen en met het op slot doen had ik weer een mooi schouwspel.
Ik begin alvast met demonteren van e.e.a.
Morgen aan het einde van de werkdag heb ik vast nog wel een beetje daglicht over om de rest te doen
Ik laat het weten wat er uit komt!
-
- 1st Gear member
Dat zelfde probleem heb ik ook gehad. Bij mij was een draadje gebroken in de kabelboom die naar de achterklep loopt. Dealer had al een nieuwe el.module geplaatst voor 450,00. Dat geld was ik dus kwijt, terwijl het een eenvoudig draadje was!!!!!!
ik hoop dat, dat ook in jouw geval zo is. Solderen, isoleren en klaar.
groet
groet
-
- 1st Gear member
!MN-NL schreef: Even door de zure appel heen bijten. Wel zelf gefixed -> egoboost
(stond zelf bijna een jaar terug hetzelfde te doen om de nummerplaatverlichting aan de praat te krijgen - avond voor de apk afspraak)
op een avond dat e.e.a. tegenzit is dat wel een egoboost!!
ook al ben je al jaren automonteur, het forum is toch wel even de helpende hand geweest: Volvo's zeggen me niets wat sleutelen betreft, ik ben andere merken gewend
-
- 1st Gear member
het werkt nog steeds, al vermoed ik dat ik in de toekomst eens zal kijken of het niet beter kanelmar schreef: Dat zelfde probleem heb ik ook gehad. Bij mij was een draadje gebroken in de kabelboom die naar de achterklep loopt. Dealer had al een nieuwe el.module geplaatst voor 450,00. Dat geld was ik dus kwijt, terwijl het een eenvoudig draadje was!!!!!!
groet
op naar de volgende uitdagingen, want er zijn er nog een paar te overwinnen
-
- 1st Gear member
Hoi,
vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad. Mijn garage, die altijd het onderhoud doet, ging ervan uit dat de achterste eco-module stuk was. Deze is vervolgens vervangen (ad.€ 400,00) en het probleem zou zijn opgelost. Helaas, bij de eerstvolgende tankbeurt kreeg ik het klepje niet meer open en het derde remlicht bleef branden, ook met de sleutel uit het contact. Ik had zelf al het vermoeden, dat het een kabelbreuk was. Na veel zoekwerk bleek mijn vermoeden gegrond. Er loopt namelijk een kabelboompje over in de achterklep. Door het steeds openen en sluiten van de achterklep, waren 3 kabeltjes gebroken en deze maakten onderling kortsluiting. Solderen, isoleren en het probleem was opgelost.
Dus laat je niet direct verleiden, om allerlei dure modules te vervangen, alvorens daar even naar te kijken.
veel succes gewenst.
Marcel
vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad. Mijn garage, die altijd het onderhoud doet, ging ervan uit dat de achterste eco-module stuk was. Deze is vervolgens vervangen (ad.€ 400,00) en het probleem zou zijn opgelost. Helaas, bij de eerstvolgende tankbeurt kreeg ik het klepje niet meer open en het derde remlicht bleef branden, ook met de sleutel uit het contact. Ik had zelf al het vermoeden, dat het een kabelbreuk was. Na veel zoekwerk bleek mijn vermoeden gegrond. Er loopt namelijk een kabelboompje over in de achterklep. Door het steeds openen en sluiten van de achterklep, waren 3 kabeltjes gebroken en deze maakten onderling kortsluiting. Solderen, isoleren en het probleem was opgelost.
Dus laat je niet direct verleiden, om allerlei dure modules te vervangen, alvorens daar even naar te kijken.
veel succes gewenst.
Marcel