Hallo,
Sinds vorige week ben ik een trotse bezitter van een C30 R-design uit november 2010.
Ik wilde hierop een alarm hebben en heb, na divers speurwerk oa hier op het forum, besloten om dan maar geld uit te geven en voor een origineel Volvo Guard Alarm te gaan.
Vorige week spullen besteld bij de dealer en zelf ingebouwd afgelopen weekend. De bumper los was even spannend, verder stelt het niet zoveel voor en liggen alle kabeltjes keurig op de plek waar je ze mag verwachten.
Bij software-laden zou ik een SMC-certificaat krijgen.
Was wat gedoe over omdat schijnbaar 24-48 u voor het daadwerkelijk kunnen aanvragen van het certificaat, bij SMC moet worden aangegeven dat dit wordt ingebouwd. Certificaat afgeven kon dus niet die dag.
Afijn, vanmorgen de auto een paar uur achtergelaten bij de dealer want dan zou ie officieel worden aangemeld en kon er een steekproef op vallen.
Pech of geluk? Maar hij viel in de steekproef en is uitvoerig gecontroleerd. Bij het afhalen van de auto blijkt --> SCM afgekeurd en krijg dus geen certificaat.
Volgens de "keurmeester" reageert de interieur beveiliging te laat:
"er kan, nog voor het akoestisch signaal gaat, gemakkelijk bijvoorbeeld een telefoon van een stoel worden gepakt na het inslaan van een zijruit."
Bijzonder, want alles is ingebouwd volgens specificaties en bovendien is dit, ookal achteraf ingeboud, originele alarm type goedgekeurd voor klasse 3.
Wie o wie is er op de hoogte van de eisen voor de interieurbeveiliging?
Het enige wat ik op de site van kiwa kan vinden is dát het alarm moet afgaan maar kan nergens een tijdsspanne vinden waarbinnen deze moet aanspreken.
Bron kiwa.nl
----------
T13 Ruimtelijke detectie:
Het alarm dient te worden geactiveerd wanneer een verticale plaat van
0,2 × 0,15 m2 met een snelheid van 0,4 m/s, parallel aan het wegdek
en onder een hoek van 45 ° met het middenlangsvlak van het voertuig
door het geopende raam van het voorportier in de passagiersruimte
over een afstand van 0,3 m EU 95/56, par. 5.2.11
----------
Dus was de keurmeester in een humeurige bui of heeft ie gewoon gelijk?
Maar als ie gelijk heeft, dan komt de vraag natuurlijk wat Volvo hieraan gaat doen, die verkopen het tenslotte als goedgekeurd alarm... en daar heb ik voor betaald....
De magazijn medewerker die mij de spullen heeft geleverd was vrij vandaag en zou me in de loop van de komende week bellen, mogelijk een andere interieursensor proberen...
Denk niet dat ze zitten te wachten op nog een keuring, kost ze immers een hoop tijd en daar ga ik niet zomaar voor betalen..
Advies welkom,
Grtz,
Hugo
Origineel volvo guard klasse 3 afgekeurd
De opvolger van P1800 en 480
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors