De nieuwe D4 heeft dezelfde uitlaten, zegt dus niet alles..Poni schreef: En aan de vorm van de uitlaten.
Gebruikerservaringen V60 - PIH
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Volgens mij niet. Je stoel- en stuurverwarming (als je die hebt) kun je wel aanzetten. Maar de warmte die uit je blower zou moeten komen, die is niet warmvaudi schreef:Gaat hij dan niet automatisch over naar elektrische verwarming tijdens het elektrisch rijden?IV39 schreef: [
Klopt, maar Paul geeft aan dat hij dit uit heeft gezet en de auto er dan langer over doet om warm te worden waarna ik schrijf dat ik denk dat je auto helemaal niet warmer wordt als je elektrisch rijdt. Zeker niet bij temperaturen die wat lager zijn, dan krijg je het volgens mij gewoon koud in de auto.

Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik rij de laatste weken eigenlijk alleen elektrisch en die accu is gelukkig nog niet leeg. Misschien hebben ze dat toch aangepast met die foutmelding destijds.
Zo maar weer eens met de C30 spelen
Zo maar weer eens met de C30 spelen

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
@Paul,
Maar elke keer dat je aan de laadpaal "hangt" wordt volgens mij je standaard board accu ook opgeladen.
Nu ik afgelopen week vrijwel alleen elektrisch heb gereden, merk ik ook dat een volledige oplading nu 11kW vergt.
Bij opladen van een lege accu na een flinke dieselrit kom ik meestal niet boven de 10kW uit.
Maar elke keer dat je aan de laadpaal "hangt" wordt volgens mij je standaard board accu ook opgeladen.
Nu ik afgelopen week vrijwel alleen elektrisch heb gereden, merk ik ook dat een volledige oplading nu 11kW vergt.
Bij opladen van een lege accu na een flinke dieselrit kom ik meestal niet boven de 10kW uit.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29497
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ga je naar een circuit om met de C30 te spelen?Paul schreef: Ik rij de laatste weken eigenlijk alleen elektrisch en die accu is gelukkig nog niet leeg. Misschien hebben ze dat toch aangepast met die foutmelding destijds.
Zo maar weer eens met de C30 spelen![]()
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik noem het gewoon de a2 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Blaast jullie PIH ook tijdens het opladen? En maakt het uit of je automatisch verwarmen uit hebt tijdens het opladen?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja, dan koelt hij de accu!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Ook als je de auto pas na een paar uur stilstand aansluit begint deze gelijk te blazen.... dit snap ik niet. De accu hoeft dan in ieder geval niet gekoeld te worden, lijkt mij. Iemand een idee?Paul schreef: Ja, dan koelt hij de accu!
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.09.2012 - 00:06
Hou het maar op: dan climatiseerd de accu (kan zowel verwarmd als gekoeld worden)
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02.01.2014 - 23:17
Ik heb ongeveer 9000 kilometer gereden, verbruik valt erg tegen, ik rijd rustig en bij 110 km/h is het dieselverbruik enorm in mijn optiek.
In het verleden een V50 met 1.6 dieselmotor gehad en die reed met gemak 1:25 gemiddeld bij mijn gebruik. Deze haalt de 1:25 nog niet
eens met bijladen.
Maar buiten dat, als ik de snelweg op ga en hem handmatig op de dieselmotor zet, en zoals gisteren mijn Accu nog op 35 km bereik staat,
dan schakel ik voor mijn bestemming weer over op hybride en blijkt de accu nog maar 25 km over te hebben. Op bestemming nog 15 km over.
Op het moment dat ik de stad weer uitrijd en nog 10km over heb zodra ik overschakel, blijkt bij verlaten snelweg de accu leeg te zijn.
Dit terwijl ik op de handmatige dieselstand heb gereden, enkel op diesel dus. Ik vind dit onacceptabel. Net als de 50km die ik nooit haal
en ik rijd echt heel rustig, geen 120 op dat moment en meeste onder de 100 in de randstad, waarvan de meeste kilometers op N-wegen zijn
en dus max 80.
Kortom een dikke tegenvaller en dit terwijl ik ook nog eens hoor dat er een olielekkage aan kan komen bij de PIH.
In het verleden een V50 met 1.6 dieselmotor gehad en die reed met gemak 1:25 gemiddeld bij mijn gebruik. Deze haalt de 1:25 nog niet
eens met bijladen.
Maar buiten dat, als ik de snelweg op ga en hem handmatig op de dieselmotor zet, en zoals gisteren mijn Accu nog op 35 km bereik staat,
dan schakel ik voor mijn bestemming weer over op hybride en blijkt de accu nog maar 25 km over te hebben. Op bestemming nog 15 km over.
Op het moment dat ik de stad weer uitrijd en nog 10km over heb zodra ik overschakel, blijkt bij verlaten snelweg de accu leeg te zijn.
Dit terwijl ik op de handmatige dieselstand heb gereden, enkel op diesel dus. Ik vind dit onacceptabel. Net als de 50km die ik nooit haal
en ik rijd echt heel rustig, geen 120 op dat moment en meeste onder de 100 in de randstad, waarvan de meeste kilometers op N-wegen zijn
en dus max 80.
Kortom een dikke tegenvaller en dit terwijl ik ook nog eens hoor dat er een olielekkage aan kan komen bij de PIH.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En wat zegt je dealer hiervan?
Waarom zouden we trouwens olie lekkage krijgen?
Waarom zouden we trouwens olie lekkage krijgen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
@mcr,
en hem handmatig op de dieselmotor zet,....
Dat kan op meerdere manieren: pook naar links en zelfschakelen, met de knop save, met de knop awd, met de knop power ?
De manier waarop is wel bepalend voor het verbruik.
AWD en met name power laten ook in veel omstandigheden de elektromotor mee werken, dus vandaar de 4 wielaandrijving. En dan zal de voorraad accu inderdaad minder worden.
Rij je op save met een accu voorraad van meer dan 20 km, dan drijft de diesel de auto aan en stop de generator net het laden van de accu. Daardoor wordt de diesel direct een stuk zuiniger. Tenzij dat er door bijv. veel remmen de accu capaciteit meer is geworden dan
op het moment van inschakelen. Dan wordt de accu energie opgebruikt tot de waarde die hij had op het moment dat de save knop is bediend.
Mogelijk dat bovenstaande bij uw auto anders is, maar dan is er reden om het aan de dealer voor te leggen.
Bij 100 km/u constant op de cruise en normale vlakke weg zal de verbruiksmeter rond de 5,2l/100km moeten aangeven.
Bij 120 km/u is de windrichting nog belangrijker, bij mij is de waarde dan opgelopen naar rond de 6,3l/100km.
De V50 1,6 d zal ongetwijfeld zuiniger zijn. Dit komt ook door de geringere motor inhoud icm het veel lagere wagengewicht.
Echter de V50 is qua rij-beleving, prijs en mogelijke power ook geen direct vergelijk.
en hem handmatig op de dieselmotor zet,....
Dat kan op meerdere manieren: pook naar links en zelfschakelen, met de knop save, met de knop awd, met de knop power ?
De manier waarop is wel bepalend voor het verbruik.
AWD en met name power laten ook in veel omstandigheden de elektromotor mee werken, dus vandaar de 4 wielaandrijving. En dan zal de voorraad accu inderdaad minder worden.
Rij je op save met een accu voorraad van meer dan 20 km, dan drijft de diesel de auto aan en stop de generator net het laden van de accu. Daardoor wordt de diesel direct een stuk zuiniger. Tenzij dat er door bijv. veel remmen de accu capaciteit meer is geworden dan
op het moment van inschakelen. Dan wordt de accu energie opgebruikt tot de waarde die hij had op het moment dat de save knop is bediend.
Mogelijk dat bovenstaande bij uw auto anders is, maar dan is er reden om het aan de dealer voor te leggen.
Bij 100 km/u constant op de cruise en normale vlakke weg zal de verbruiksmeter rond de 5,2l/100km moeten aangeven.
Bij 120 km/u is de windrichting nog belangrijker, bij mij is de waarde dan opgelopen naar rond de 6,3l/100km.
De V50 1,6 d zal ongetwijfeld zuiniger zijn. Dit komt ook door de geringere motor inhoud icm het veel lagere wagengewicht.
Echter de V50 is qua rij-beleving, prijs en mogelijke power ook geen direct vergelijk.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Iemand dit wel eens gehad?

Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Herstart de app eens? 46 km en volledig opgeladen kan niet.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Maar 46 km heb ik nog nooit gezien binnen de app. Het gaat altijd met stappen van 5.
Een andere vraag. Vandaag rook het naar verbrand plastic in de V60. Toevallig de roetfilter die aan het reinigen was?
Een andere vraag. Vandaag rook het naar verbrand plastic in de V60. Toevallig de roetfilter die aan het reinigen was?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Ik neem aan dat het niet om de eerste ritjes gaat?rsnhakan schreef: Maar 46 km heb ik nog nooit gezien binnen de app. Het gaat altijd met stappen van 5.
Een andere vraag. Vandaag rook het naar verbrand plastic in de V60. Toevallig de roetfilter die aan het reinigen was?
Heb wel eens gelezen dat er onder de motorkap een transport bescherm plastic niet goed weggehaald was en op de uitlaat kwam??
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
We zijn al 2000 km verder. Eerste keer dat ik zo'n vreemde geur heb waargenomen. De auto was de accu ook steeds aan het opladen, ongeacht in welke stand. (actieradius accu was 10 km, dus geen reden om op te laden) In de Hybrid stand reed hij ook gewoon op diesel, terwijl het "driehoekje" in het elektrische gedeelte was.
Trouwens in de stand SAVE met meer dan 20 km accu actieradius kun je gewoon elektrisch rijden. De diesel draait niet constant.
Trouwens in de stand SAVE met meer dan 20 km accu actieradius kun je gewoon elektrisch rijden. De diesel draait niet constant.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Dat kinkt inderdaad als het schoonmaken van het roetfilter.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk