startprobleem V40 1.8 uit 98

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Melchers
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.11.2013 - 15:26

Hallo allemaal,

Sinds vandaag startte de motor van mijn geliefde V40 1.8 uit 1998 ineens niet.
Accu lijkt gewoon goed, spanning is goed.

Bij omdraaien sleutel hoor ik hem een soort van laden en dan een ratel.

Is dit de startmotor?
En waar zit die bij een V40 uit 98?

Als het wat anders is, moet ik dan langzaam aan afscheid gaan denken?
Snif

Alvast bedankt!!
Groet
Pepijn Melchers
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Denk dat een nieuwe accu wonderen doet,,,weet bijna zeker..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Die ratel zijn relais.
Wat toch wijst op te weinig spanning in je wagen om te starten.

Wat Mario ook al zegt, knikker er een andere accu in en je problemen zijn de wereld uit.

Maar hier had je natuurlijk ook eerst op kunnen zoeken.......
Aangezien hier al meerdere malen is over geschreven.

Antwoord op je 2e vraag.
Net onder je inlaat spruitstuk aan de rechterkant.

Ga je ons nog wel even vertellen of het is opgelost of niet ?
die 1 dags vliegen als er iets niet goed werkt.. word saai :P
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Melchers
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.11.2013 - 15:26

Dank voor de reactie mannen!
Ik had overigens gezocht, maar niet direct iets gevonden over de ratel.
Eerdere vragen heb ik wel gevonden met zoeken, soms moet je ook een vraag stellen. En is dit soort vragen juist niet de gedachte bij een forum?

Over het probleem. Accu lijkt voldoende stroom te geven. Heb hem aan de lader gehad, maar die sloeg niet ver uit. Maar wellicht is het toch niet genoeg.
Het heeft zich niet weer voorgedaan nadat ik de accu heb geladen. Dus het lijkt dat ik geen lek heb ergens.
Ik wacht het verder wel af.

Nogmaals dank!
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Er was iets met accu kabels met deze bouwjaren van de V 40, grote inwendige weerstand, wat voor spanning meet je op accu polen zelf met starten, en daarna weer starten en dan meten op de accuklemmen , dan weet je gelijk of je weerstand/corrosie hebt tussen je accu pool en klem.
Tijdens het starten iemand laten voelen op de accuklemmen of deze heet worden.
De min pool van de accu loshalen en met een Ohm meter meten tussen accupool en carrosserie.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Melchers
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.11.2013 - 15:26

Probleem als het goed is nu definitief verholpen. Nieuwe accu er in gezet. Alles is nagemeten. Oude accu gaf maar 55 amp ampere terwijl auto 68 vroeg.
Nieuwe accu was dus de gouden tip!

Nogmaals dank en groet
Pepijn
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Hier zijn bijna alleen maar gouden tips. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”