Fastned
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 26.07.2013 - 10:23
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Hebben jullie de Fastned stations al gezien langs de snelweg bij reeds bestaande tankstations. Er komen er 200 in Nederland! Er zijn er al 5.... en er komt er elke twee weken 1 bij! Opladen voor 80 % binnen 30 minuten. Dit is natuurlijk de oplossing voor stimulering van electrische auto's. Alleen versneld opladen Volvo kan niet dat is dan wel weer jammer.
Volvo V 60 PIH Flamenco red
Audi A3 Sportback TDI
Seat Altea TDI
Audi A3 Sportback TDI
Peugeot 307 HDI
Chrysler PT Cruiser
Audi A3 TDI
VW Jetta TDI
Audi A3 Sportback TDI
Seat Altea TDI
Audi A3 Sportback TDI
Peugeot 307 HDI
Chrysler PT Cruiser
Audi A3 TDI
VW Jetta TDI
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Je maakt ons dood met een blije mus.... 

- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Zoals Vaudi terecht opmerkt is dat helemaal niet de oplossing voor EV. Snelladen is alleen maar een noodgedwongen doekje voor het bloeden omdat EV anders helemaal nooit van de grond komt (Tesla voorop). Snelladen sloopt je accu.marcvanos schreef: Hebben jullie de Fastned stations al gezien langs de snelweg bij reeds bestaande tankstations. Er komen er 200 in Nederland! Er zijn er al 5.... en er komt er elke twee weken 1 bij! Opladen voor 80 % binnen 30 minuten. Dit is natuurlijk de oplossing voor stimulering van electrische auto's. Alleen versneld opladen Volvo kan niet dat is dan wel weer jammer.
Weer zo'n voorbeeld waaruit blijkt dat Volvo WEL over haar techniek heeft nagedacht en dus als een vd weinigen snelladen NIET toestaat.
Ter info: Tesla vervangt 21% van de accu-packs in de eerste 50.000km. Zou dat misschien te maken kunnen hebben dat je die packs kunt laden op 32A?? Antwoord: ja.
Nou snap ik heus wel dat je een Tesla wel op 32A moet laden, want anders rijd je helemaal nooit meer je garage uit want dat ding hangt continu aan de lader!
Oplossing voor EV is een andere accu techniek, maar helaas, de ontwikkeling hierin staat al 15-20 jaar stil, so keep dreaming!
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Dit soort berichten duiken iedere paar maanden op. Altijd hetzelfde format:
"Onderzoekers hebben een nieuwe (veelbelovende!!) ontdekking gedaan op het gebied van accu-techniek!'. In alle gevallen belooft het een enorme stap vooruit en in alle gevallen moet er nog verder onderzoek gedaan worden voordat het product op de markt komt. Daar zit dus precies de angel in de verhalen: de onderzoekers hebben geld nodig. Hoe kom je aan geld? Door aan de buitenwereld te laten weten dat je een technologie hebt ontdekt die een miljarden (nee, biljarden!) markt zal ontsluiten.
Hoe mooi zou de wereld immers niet worden als we een oplossing zouden kunnen vinden voor het goedkoop (ipv op basis beperkt beschikbare, schreeuwend dure lithium), efficiënt, compact en vrijwel onbeperkt opslaan van energie? Op slag zouden windmolens en zonnepanelen zinvol en rendabel worden, werden alle auto's omgebouwd tot EV's, losten we in één klap zowel het huidige klimaatprobleem (voor zover je daarin geloofd) en de crisis op, is er voor de komend e50 jaar genoeg werk voorhanden (sterker, we moeten mankracht importeren van Mars om het aan te kunnen!).
Dus tja, mooie dromen, maar de keiharde realiteit is dat er sinds de lithium-ion innovatie niets boven is gekomen dat levensvatbaar is gebleken en daarmee is meteen duidelijk hoe hard de noot is die over dit onderwerp te kraken is.
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt....
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Dit betekent dat er heel veel onderzoek en ontdekkingen worden gedaan en het een kwestie van tijd is voordat er steeds betere accu's zijn.Superfunky schreef: Dit soort berichten duiken iedere paar maanden op...
In Londen rijden de elektrische bussen en taxi's al rond en straks ook op Schiphol. Hoofdzakelijk geleverd door BYD, gesteund door Warren Buffett. Dat zegt wel genoeg.
De opkomst en vooruitgang in elektrische mobiliteit is niet te stoppen en maakt juist grote stappen.
Scepsis hierover is vergelijkbaar met wat onze voorvaderen vonden over de brandstofauto of de computer. Je wordt oud SF...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Da's een feitjvov60 schreef:Dit betekent dat er heel veel onderzoek en ontdekkingen worden gedaan en het een kwestie van tijd is voordat er steeds betere accu's zijn.Superfunky schreef: Dit soort berichten duiken iedere paar maanden op...
In Londen rijden de elektrische bussen en taxi's al rond en straks ook op Schiphol. Hoofdzakelijk geleverd door BYD, gesteund door Warren Buffett. Dat zegt wel genoeg.
De opkomst en vooruitgang in elektrische mobiliteit is niet te stoppen en maakt juist grote stappen.
Scepsis hierover is vergelijkbaar met wat onze voorvaderen vonden over de brandstofauto of de computer. Je wordt oud SF...


Back to topic: Ik zou wensen dat ik het met je eens kon zijn voor wat betreft de vooruitgang, maar het simpele feit is gewoon dat er al 20 jaar niets gebeurd is anders dan het kleiner maken van de cellen en het plaatsen van meer cellen per cm2. De baanbrekende vinding is tot op heden niet gekomen en denken dat die er vanzelf komt omdat we toevallig een paar decennia technologische vooruitgang hebben geboekt waarin ontwikkelingen soms heel snel gingen, is begrijpelijk, maar ook een klein beetje naïef m(niet vervelend bedoeld).
Ik bekijk de dingen meer in het perspectief van de tijd. We hebben net een paar miljoen jaar achter de rug waarin ontwikkelingen er niet waren of stapje voor stapje gingen, het feit dat er even een sprintje is getrokken, betekent niet meteen dat dit een wetmatigheid is.
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Toch ben ik wel heel benieuwd wat de toekomst brengt. Tot een aantal jaren geleden leek de autoindustrie vooral bezig met het op afstand te houden van nieuwe technologie.
Dit lijkt wel veranderd te zijn nu steeds meer automerken investeren in electrische auto's.
Zelf ben ik heel nieuwsgierig naar de waterstofauto.
Ruim voordat de eerste Prius op de markt kwam werd hier al onderzoek naar gedaan (al in de jaren zeventig).
Deze ontwikkeling heeft dus al minimaal 40 jaar geduurd.
Maar komend jaar gaan zowel Toyota, Honda als Hyundai de waterstofauto ook daadwerkelijk op grotere schaal verkopen.
Daarna is natuurlijk wel weer wachten op voldoende mogelijkheden om waterstof te tanken.
Maar het klinkt wel lekker: waterstof weegt minder dan zuurstof en wordt omgezet in elektriciteit.
Wat denk je van een auto met 400 pk, 650 Nm en een gewicht van rond de 1.250 kg?
Ik zie het wel zitten!
Dit lijkt wel veranderd te zijn nu steeds meer automerken investeren in electrische auto's.
Zelf ben ik heel nieuwsgierig naar de waterstofauto.
Ruim voordat de eerste Prius op de markt kwam werd hier al onderzoek naar gedaan (al in de jaren zeventig).
Deze ontwikkeling heeft dus al minimaal 40 jaar geduurd.
Maar komend jaar gaan zowel Toyota, Honda als Hyundai de waterstofauto ook daadwerkelijk op grotere schaal verkopen.
Daarna is natuurlijk wel weer wachten op voldoende mogelijkheden om waterstof te tanken.
Maar het klinkt wel lekker: waterstof weegt minder dan zuurstof en wordt omgezet in elektriciteit.
Wat denk je van een auto met 400 pk, 650 Nm en een gewicht van rond de 1.250 kg?
Ik zie het wel zitten!
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Een nadeel is dat waterstof zich niet zo makkelijk tot vloeistof laat samendrukken en in gasvorm neemt t een hoop ruimte in. Maw kan je er niet zoveel van meenemen.
T zou mooi zijn als je een kannetje water kan meenemen om je waterstof auto te voeden. Moet alleen iemand een goed idee krijgen om snel en goedkoop de zuurstof uit het molecull te halen.
T zou mooi zijn als je een kannetje water kan meenemen om je waterstof auto te voeden. Moet alleen iemand een goed idee krijgen om snel en goedkoop de zuurstof uit het molecull te halen.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Inderdaad, spijker op de kop, waarbij nog toegevoegd moet worden dat zolang het meer energie kost om waterstof vloeibaar en gecomprimeerd te krijgen dan het aan energie oplevert bij "verbranding" om aandrijving te genereren, het natuurlijk het paard achter de wagen spannen is. Je rijdt dan wel lekker op water, maar helaas, het milieu "delict" heeft al elders plaatsgevonden.Poni schreef: Een nadeel is dat waterstof zich niet zo makkelijk tot vloeistof laat samendrukken en in gasvorm neemt t een hoop ruimte in. Maw kan je er niet zoveel van meenemen.
T zou mooi zijn als je een kannetje water kan meenemen om je waterstof auto te voeden. Moet alleen iemand een goed idee krijgen om snel en goedkoop de zuurstof uit het molecull te halen.
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Net als met het maken van accu's en zonnepanelen.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Dat is een slechte vergelijking.Autowina schreef: Net als met het maken van accu's en zonnepanelen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Dat zou mooi zijn inderdaad. En aangezien het resultaat van verbranding van waterstof weer water is kun je dat weer opvangen en opnieuw in je tank gieten. 1x water tanken, de rest van je leven rijden!Poni schreef: T zou mooi zijn als je een kannetje water kan meenemen om je waterstof auto te voeden. Moet alleen iemand een goed idee krijgen om snel en goedkoop de zuurstof uit het molecull te halen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- fluz
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
- Locatie: Utrecht
Bij Tesla krijg je dan deze waarden:marcvanos schreef: Hebben jullie de Fastned stations al gezien langs de snelweg bij reeds bestaande tankstations. Er komen er 200 in Nederland! Er zijn er al 5.... en er komt er elke twee weken 1 bij! Opladen voor 80 % binnen 30 minuten. Dit is natuurlijk de oplossing voor stimulering van electrische auto's. Alleen versneld opladen Volvo kan niet dat is dan wel weer jammer.

2001: S60 D5 (163pk)
2007: S60 D5 (185pk)
2010: S60 D3 (163pk)
2013: V60 D6
2007: S60 D5 (185pk)
2010: S60 D3 (163pk)
2013: V60 D6