DAB+ toevoegen aan bestaande radio mogelijk?

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Ik ben even aan het window shoppen op volvocars accessoires en zie nu dat er voor mijn model V70 vanaf 2008 een optie word aangeboden om DAB+ te verkrijgen op de bestaande radio.
Het gekke is dat de afbeelding totaal niet lijkt op de radio die ingebouwd is maar plaatjes zeggen niet altijd iets.

Zie hier de link waar ze aangeven dat het mogelijk zou zijn http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-463692

Nu vraag ik mij of dat ook echt kan en zo niet of er misschien after market oplossingen voor zijn.
Ik luister veel radio en erger mij soms aan de slechte ontvangst en dat is mij best wat waard namelijk.
vweisbeek
1st Gear member

Goeie vraag, hier ben ik ook erg benieuwd naar, de FM ontvangst van mijn HU-803 is ver van ideaal...
V70R, Flash Green, Atacama, 18"; Pegasus Graphite, Eibach, Rica, 2003, [NL]
Morgenstond
5th Gear member

Het lijkt me toch dat Volvotech hierover iets te melden heeft. Dus, kom er maar in!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
FrankBis
2nd Gear member

Volgens mij, moet de auto "voorbereid" zijn af fabriek om de optie er eventueel later in te laten bouwen.

Wat er op neer komt dat de MOST glasvezelkabel er niet ligt en er geen 12V voeding getrokken is.
Dat is opzich op te lossen. Je zou een MOST aftakking kunnen maken vanaf de versterker die onder de passagiersstoel ligt.

Maar je moet nog steeds langs de dealer voor een stukkie software.
Don't drive faster, than you're guardian angel can fly!

Present:
Volvo V70 2.5T Momentum
Past:
Volvo V40 1.8 Europa
Fiat Bravo 155 HGT
Fiat Bravo 80 SX
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Morgenstond schreef: Het lijkt me toch dat Volvotech hierover iets te melden heeft. Dus, kom er maar in!
Iedere auto die een werkende USB ingang heeft... kan fatsoenlijk DAB+ afspelen.
DAB+ computer gaat op de USB (en kan zo audio en text (=zenderinfo)) doorgeven aan je radio.
Vooruit/achteruit wisselt van zender...

NOG niet in webshop, rijden nu 5 auto's meer rond... geen comments so far, dus lijkt OK.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Ik rij binnenkort zodra ik de V70 heb wel even langs de dealer om het zeker te weten.
De optie die volvocars aanbied praat trouwens over DAB/DAB+ maar de handleiding heeft het alleen over DAB en die laatste is nou totaal niet meer interessant.

In de tussentijd ga ik nog even google een paar lieve woordjes influisteren om te zien of die mij een antwoord kan geven over een knap aftermarket systeem.

@Volvotech kan dat dan ook op een parrot usb aansluiting?
De radio zelf heeft geen usb namelijk.
Laatst gewijzigd door Driven2Shine op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Zojuist Hooftman een belletje gegeven en deze wisten mij te vertellen dat de module die op volvocars staat alleen gaat werken als er al een DAB module is geplaatst.
Bij het nakijken op VIN nummer blijkt deze niet aanwezig te zijn dus die upgrade optie kan ik vast vergeten.

We gaan op zoek naar en goede aftermarket oplossing.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Driven2Shine schreef: Ik rij binnenkort zodra ik de V70 heb wel even langs de dealer om het zeker te weten.
De optie die volvocars aanbied praat trouwens over DAB/DAB+ maar de handleiding heeft het alleen over DAB en die laatste is nou totaal niet meer interessant.

In de tussentijd ga ik nog even google een paar lieve woordjes influisteren om te zien of die mij een antwoord kan geven over een knap aftermarket systeem.

@Volvotech kan dat dan ook op een parrot usb aansluiting?
De radio zelf heeft geen usb namelijk.
Hi,

Onze prio lag niet in het uitzoeken van de combi met een parrot... maar dat kunnen we natuurlijk wel even proberen!
U hoort!
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
mga1600
6th Gear member

Lijkt me een mooie aanvulling......wacht geduldig (not) af tot Volvotech 'm vrijgeeft.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
jp-v60
4th Gear member

nou ik heb een v60 pih opgehaald in december en wou een dab speler achteraf en dat kon niet omdat er iets miste vanaf fabriek. Oftewel ze bieden iets aan en kunnen dit niet waarmaken.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Op de 9200 en Mini geprobeerd, als een trein.
Zullen voor de volledigheid de Sensus 3, P9100, P Tablet en de Bury reeks nog even doen.
www.volvotech.eu

Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Ik zeg gooi die toevoeging maar online :D
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Bob is er al wat meer bekend over de DAB+ module?
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

Indien er een mogelijkheid is om mijn MY12 Sensus uit te rusten met DAB+ en de bediening via sensus mogelijk is dan ben ik een klant! (optie DAB voorbereiding af-fabriek helaas niet aanwezig)
Wil dan wel graag ook weten of de functionaliteit niet vervalt indien de dealer de Integrated Audio Module van een software update voorziet.

Ik heb ook ergens eens gelezen indien de auto over de high performance sound beschikt dat er dan een draad/aansluiting elders uit de auto naar de koffer getrokken kan worden om zo toch die DAB module aan te sluiten. Dat zou mijn absolute voorkeur hebben. Maar ik kan dat helaas niet meer terug vinden.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
automaiti
2nd Gear member

Ik heb nu ook een vraag uitstaan bij Volvo Beesd. Wil high performance audio uitbreiden met DAB+.

Onderstaande regel staat wel in de accessoire lijst:

Digital Audio Broadcasting - DAB+ (alleen i.c.m. DAB+ voorbereiding optie 683, € 70)

Het grappige is nu dat die DAB+ voorbereiding (optie 683) niet in de V40 optielijst staat, maar wel bij de accessoire lijst van Volvo V40.... Zo zet je de consument wel op het verkeerde been en ontstaat er verwarring.

Je denkt dat je achteraf een accessoire kan inbouwen maar dan moet je af fabriek iets laten installeren wat je vervolgens nergens in de gepubliceerde optielijst kan terugvinden.....
Wel staat hij in de online carconfigurator maar dus niet op papier.

Moet Volvo wel wat duidelijke over zijn lijkt me. Heb hun dus om tekst en uitleg gevraagd. Ben benieuwd. Wie weet is er toch een work around.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
VolvoFox
2nd Gear member

Is er al meer bekend over upgrade naar DAB+?
'23-heden: Tesla model Y
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Het is en blijft heel lastig.
Electronisch werkt het allemaal goed met de VolvoTech oplossing. Denken we.
Ontvangst van DAB+ is zo onregelmatig dat van goed testen nog steeds geen sprake is.
Bah.
www.volvotech.eu

Get!em
3rd Gear member

automaiti schreef: Ik heb nu ook een vraag uitstaan bij Volvo Beesd. Wil high performance audio uitbreiden met DAB+.

Onderstaande regel staat wel in de accessoire lijst:

Digital Audio Broadcasting - DAB+ (alleen i.c.m. DAB+ voorbereiding optie 683, € 70)

Het grappige is nu dat die DAB+ voorbereiding (optie 683) niet in de V40 optielijst staat, maar wel bij de accessoire lijst van Volvo V40.... Zo zet je de consument wel op het verkeerde been en ontstaat er verwarring.

Je denkt dat je achteraf een accessoire kan inbouwen maar dan moet je af fabriek iets laten installeren wat je vervolgens nergens in de gepubliceerde optielijst kan terugvinden.....
Wel staat hij in de online carconfigurator maar dus niet op papier.

Moet Volvo wel wat duidelijke over zijn lijkt me. Heb hun dus om tekst en uitleg gevraagd. Ben benieuwd. Wie weet is er toch een work around.
Het is ook vreemd. Ik had bij de bestelling dus eerst ook DAB+ aangevinkt.
Bleek het later de voorbereidings optie te zijn, waarmee je dus niet daadwerkelijk DAB+ krijgt.

Gelukkig heeft de dealer voor mij dit afgevangen en alsnog de juiste optie in de lijst gezet (dus volledige DAB+).

Communicatie van Volvo over de verschillende media/radio/multimedia zaken is zeer onduidelijk en kan je alleen door zelf uitzoeken helemaal helder proberen te krijgen. Op veel sites worden Sensus Connect, Sensus Connected Touch, Sensus 3.0 en het nieuwe XC90 systeem ook door elkaar gehaald.
Zo zie je bij nieuwsberichten over de XC90 de screenshots van Spotify in de SCT touchscreen... :'(
Tevens zie je dat er gesproken wordt over MY2015.5 met bepaalde Connect systemen. Dit zijn nog niet de huidig uitgeleverde auto's! Vreemd allemaal.
mga1600
6th Gear member

Weet iemand trouwens waar die DAB+ voorbereiding (optie 683) uit bestaat?
En als je originele DAB+ plus in je Volvo hebt.....wat voor antenne gebruik je dan? Zit er iets in de haaienvin of zijn het misschien die dingen die op het derde ruitje r.a. geplakt zitten? Indien het dat laatste is: kun je die dan ook evt.gebruiken voor een losse DAB module?
mga1600
6th Gear member

Op basis van het VIN nummer heeft de dealer een DAB eenheid besteld en vandaag zou de grote dag zijn. Helaas.....de noodzakelijke DAB voorbereiding ontbrak toch..ondanks de check vooraf..dus het feest gast niet door. Plan B dan maar?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”