Vraag over VOC Volvo On Call

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
dutch-v
2nd Gear member

Beste forumleden,

Afgelopen zaterdag ben ik de trotse berijder van een nieuwe V70-D4 Nordic geworden, met daarin VOC. De Sensus is de standard non-Touch.

Ik zal natuurlijk nog een mooi afscheid voor mijn exit-V60-D3 schrijven, en een voorstelrondje van de nieuwe V70, maar deze vraag is enigzins urgent i.v.m. een geplande trip naar Engeland.

Volgens het boekje zit (speciaal voor Nederland) de optie UMD als onderdeel in VOC, maar die dient men uit te schakelen op veerboot of autotrein. Ik citeer het boekje:
  • UMD (Unauthorized Movement Detection) is een systeem voor controle op ongeoorloofde verplaatsing. Ongeoorloofde verplaatsing houdt in dat de auto wordt verplaatst met de motor afgezet.
    Als het systeem een ongeoorloofde verplaatsing registreert, wordt de VOC-helpdesk automatisch gewaarschuwd.
    Voorbeelden van ongeoorloofde verplaatsing zijn slepen of in-/opladen en vervoer op een aanhanger. Let erop dat bijvoorbeeld het gebruik van veer- of autotreinverbindingen mogelijk ook worden aangemerkt als ongeoorloofde verplaatsing bij afzetten van de motor.
    In dergelijke gevallen dient u de functie UMD tijdelijk te deactiveren (zie het gedeelte Beperkt alarmniveau in de gebruikershandleiding bij de auto).
Vervolgens het volledige instructieboekje erbij gepakt, en daar wordt het volgende geschreven over ""Beperkt Alarmniveau"":
  • Een beperkt alarmniveau houdt in dat de bewegingsmelders en niveausensoren tijdelijk worden uitgeschakeld.
    Om te voorkomen dat het alarmsysteem (p.179) onbedoeld afgaat als u bijvoorbeeld een hond in een vergrendelde auto achterlaat of een autotrein of veerverbinding gebruikt, dienen de bewegingsmelder en de niveausensoren tijdelijk te worden gedeactiveerd.
    De te volgen procedure is identiek aan die bij tijdelijke uitschakeling van de Safelock-functie
Vervolgens dus naar de uitleg hoe Safelock uit te schakelen - daar verwijst men naar MY CAR. En in MY CAR zou deze functie dan staan bij de autoinstellingen , en heet dan ""Minder Bescherming"". De keuze is ""Eén keer activeren"" of ""Vragen bij uitstappen"" - dit allemaal volgens het boekje.

Echter in mijn MY CAR niets te bekennen van dit alles.....

Wie weet hoe ik in mijn auto deze optie UMD tijdelijk gedeactiveerd krijg ??

Overigens, mijn dealer wist het zo snel niet, en zou het navragen. Ik heb vanmiddag de VOC helpdesk gesproken maar zij waren niet echt bekend met deze functie (ik heb het boekje moeten spellen voor ze) en de technische man die ik sprak kwam ook niet verder.

Ongetwijfeld zijn er forumleden die met een (nieuwe ?) Volvo met VOC wel eens naar het leuke Engeland zijn geweest met boot of tunnel - hoe dan te handelen ?

Bij voorbaat dank,

Dutch-v
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”