Tegen beter weten in heb ik gisteren Agnetha (mijn 850 TDI) naar de dealer in Breda gebracht. Reden? Startproblemen met een koude motor.
En stom natuurlijk van mij, ik heb binnen de club om tips gevraagd die ik netjes verwerkt heb ik een mail richting deze dealer om het storingsbeeld compleet te krijgen. Dus toen ik gistermiddag de auto bracht en het geheel met beide heren van de werkplaatsreceptie doornam, werd het me al (weer) snel duidelijk hoe de vlag er voor hangt.
Ze zitten daar niet te wachten op mensen voor wie een Volvo meer is dan alleen maar een blik op 4 wielen. Want alles wat ik suggereerde was niet waar, klopte niet, en ga zo maar door. Nee, ik zag het toch verkeerd, etc. Iemand uit laten spreken was er niet bij, vooral niet als ik aan info refereerde die ik via de club had. Gevraagd wanneer men dacht aan de auto te beginnen kreeg ik als antwoord "in de loop van de ochtend".
Dus toen ik om 11:30 belde met de vraag of men al iets wist kreeg ik de (verwachte) opmerking dat men nog niet aan de auto was begonnen. Daarop vertel ik dat ze niks meer moesten doen omdat ik de auto op kwam halen aangezien ik 's middags nog weg moest (hadden ze gisteren maar moeten luisteren/me uit moeten laten praten). "Oh? ..... hoe snel bent u hier?" "Met een halfuur".
Kom ik daar aan, geen Agnetha buiten. En ja hoor.. na 5 minuten wachten werd ze buiten gezet en kreeg ik te horen dat ze niks hadden kunnen vinden. Waarop ik droog opmerkte dat ze hopelijk niet te veel tijd er in gestopt hebben aangezien ik die niet van plan ben te betalen. "OH?" "Ja, want ik heb specifiek gezegd dat er niks meer gedaan moest worden".
Nou, om een lang verhaal heel erg kort te maken, ik ben op een ongelooflijk slechte en klantonvriendelijke manier behandeld. Uitgemaakt voor "flauw" (omdat ik geen 30 minuten arbeidsloon wil betalen) en op mijn opmerking dat het me duidelijk is geworden dat zij niet zitten te wachten op mensen die er meer vanaf weten dan de gemiddelde berijder kreeg ik doodleuk te horen dat ik "er helemaal niks van af weet".
Ongelooflijk! Behandeld en in de hoek gezet als een snotneus ten overstaan van anderen.... Klantvriendelijk?
En helemaal mooi werd het toen ik zei dat het wel erg opvallend is dat ik van diverse clubleden uit de buurt allemaal dezelfde negatieve reacties over deze dealer te horen kreeg. Reactie? "Nou, dan ben ik blij dat ik geen lid ben van die club".
:x :x :x
Wat een groot verschil met Hooftman (in Waddinxveen). Toen ik diezelfde ochtend met de werkplaatschef belde om wat te vragen over de gloeispiralen (wel of geen lampje tijdens het op contact zetten en bij welke temperatuur moet je voorgloeien) kreeg ik gewoon antwoord (terwijl hij het superdruk had omdat 'ie die middag vrij was) en zelfs het nodige per fax toegestuurd ..... =D>
Kunnen ze in Breda nog wat van leren.... stelletje autoritaire arogante ballen.
Maar goed, de adrenaline is al behoorlijk gezakt en Agnetha's rookwolk is inmiddels vervlogen. Dit muisje krijgt nog een hele dikke staart. Ik zal dit weekend het hele verhaal eens rustig op papier zetten en richting Beesd faxen. Ben benieuwd hoe ze daar hierover denken.
Ervaring met dealer in Breda
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Tot 25 jaar geleden was ik daar klant (ik woonde toen in Brabant). Ondanks dat ik de vestigingsmanager goed kende (hij had bij in de klas gezeten), was de klantvriendelijkheid niet optimaal. Later elders in het land merkte ik, dat er veel vriendelijker en meer meedenkende dealers bestaan.
Nu is mijn broer al heel wat jaren klant daar. Niet met 2e handsjes, maar met nieuwe auto's! Vanwege dezelfde reden overweegt hij de overstap naar een ander merk.
Het lijkt me inderdaad een goed idee om Beesd eens op de hoogte te stellen, want ik hoor hier (zelfs in Overijssel!!!) heel wat gelijksoortige berichten over Breda...
Nu is mijn broer al heel wat jaren klant daar. Niet met 2e handsjes, maar met nieuwe auto's! Vanwege dezelfde reden overweegt hij de overstap naar een ander merk.
Het lijkt me inderdaad een goed idee om Beesd eens op de hoogte te stellen, want ik hoor hier (zelfs in Overijssel!!!) heel wat gelijksoortige berichten over Breda...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
Gelukkig heb ik in Assen betere ervaring... Maar de reden dat ik niet meer in Groningen kom is er een die er op lijkt...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
In mijn woonplaats was vroeger een Volvo dealer waar je zo ongeveer nederig moest smeken of je er alsjeblieft een Volvo mocht kopen. Hij is door Volvo aan de kant gezet en Citroëndealer geworden. Ik ben er later nog wel eens binnengestapt en de arrogantie was niet veranderd.
Inmiddels zit in het pand een meubeldump. Of dat ook van hem is weet ik niet.
Volvo is inmiddels keurig vertegenwoordigd alhoewel ze de showroom best eens wat mogen opknappen en moderniseren.
Volvo is inmiddels keurig vertegenwoordigd alhoewel ze de showroom best eens wat mogen opknappen en moderniseren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
Zal ik ns wat vertellen Ben....er komt een Citroën dealer bij in te zitten..echt waar!Ben schreef:In mijn woonplaats was vroeger een Volvo dealer waar je zo ongeveer nederig moest smeken of je er alsjeblieft een Volvo mocht kopen. Hij is door Volvo aan de kant gezet en Citroëndealer geworden. Ik ben er later nog wel eens binnengestapt en de arrogantie was niet veranderd.
NordicTurbo.nl
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ach, dan kunnen de citrofielen ook eens een échte auto van dichtbij bekijken. :twisted:Emiel schreef:Zal ik ns wat vertellen Ben....er komt een Citroën dealer bij in te zitten..echt waar!Ben schreef:In mijn woonplaats was vroeger een Volvo dealer waar je zo ongeveer nederig moest smeken of je er alsjeblieft een Volvo mocht kopen. Hij is door Volvo aan de kant gezet en Citroëndealer geworden. Ik ben er later nog wel eens binnengestapt en de arrogantie was niet veranderd.
-
- 1st Gear member
Heb je Goos (076 5226867) al eens geprobeerd? Breda net eruit richting Rijsbergen. Ik vind ze erg netjes en betrouwbaar. Ik heb al vele jaren met ze te maken en ik ben erg blij met ze. Ze keuren zelf en hebben ook af en toe gebruikte onderdelen. (Bijdeweg: Ze hebben erg leuke oude DAFjes staan)
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Of Smeekens in Ulvenhout...
Je weet wel van Aletta...
Je weet wel van Aletta...
Volvo Rules the Road
-
- 2nd Gear member
Goedenmiddag,
Les uit het verhaal :
Vertel nooit van te voren tegen een vakman, hoe hij een probleem op moet lossen, geef hem altijd de kans, dat zelf uit te vinden.
Dat natuurlijk in zijn algemeenheid.
Overigens ken ik de dealer in Breda als zeer behulpzaam en correct, zowel in Volvo kennis als in zijn algemeenheid
Les uit het verhaal :
Vertel nooit van te voren tegen een vakman, hoe hij een probleem op moet lossen, geef hem altijd de kans, dat zelf uit te vinden.
Dat natuurlijk in zijn algemeenheid.
Overigens ken ik de dealer in Breda als zeer behulpzaam en correct, zowel in Volvo kennis als in zijn algemeenheid
-
- 1st Gear member
Bleukens vind ik zelf niet zo heel prettig. Ik heb wel een goede ervaring met een oudere monteur gehad zo een 8 jaar geleden. Maar daarna met anderen veel slechte. Veel geld en weinig service..
Tja, ik kan ook de pech hebben net een die paar keren gehad te hebben:-)
Smeekens in Ulvenhout ken ik niet. Daarover kan ik niets zeggen.
Tja, ik kan ook de pech hebben net een die paar keren gehad te hebben:-)
Smeekens in Ulvenhout ken ik niet. Daarover kan ik niets zeggen.
Dus mag iemand niks zeggen, alleen braaf de sleutels inleveren en maar afwachten of ze hetzelfde testen als je zelf al gedaan had? Ik heb getracht het storingsbeeld zo compleet mogelijk voor ze in beeld te brengen.The Driver schreef:Vertel nooit van te voren tegen een vakman, hoe hij een probleem op moet lossen, geef hem altijd de kans, dat zelf uit te vinden.
Ik heb niet gezegd wat ze moeten doen.
En dan nog, deze "vakman" zat er ook wel eens naast ...
Dat rechtvaardigt een dergelijke behandeling niet.
-
- 1st Gear member
Och, iedereen heeft wel zijn eigen beleving bij een dealer. Bluekens is bij mij altijd behulpzaam en correct en ik kom daar nu al 16 jaar. Zo heb ik over zowel Goos als Smeekens ook verschillende meningen gehoord. Vaak gaat het erom of het klikt tussen klant en dealer. Dit is ook als je bv B&O koopt, je hebt klanten die de Bredase dealer niet kunnen luchten, en mensen die ermee weglopen. Het probleem is wel dat vaak alleen de slechte dingen in de publiciteit gebracht worden en maar van een kant belicht worden.
Bas
Bas
S40 t5, summum, Styla, Clava,Black Sapphire,
High Mobility, leder calcite cream.
High Mobility, leder calcite cream.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als je al meent dat je "tegen beter weten in" iets door een ander wilt laten doen vraag ik me oprecht af waarom je het ueberhaupt uitbesteed?boba_fett schreef:Dus mag iemand niks zeggen, alleen braaf de sleutels inleveren en maar afwachten of ze hetzelfde testen als je zelf al gedaan had? Ik heb getracht het storingsbeeld zo compleet mogelijk voor ze in beeld te brengen.The Driver schreef:Vertel nooit van te voren tegen een vakman, hoe hij een probleem op moet lossen, geef hem altijd de kans, dat zelf uit te vinden.
Ik heb niet gezegd wat ze moeten doen.
En dan nog, deze "vakman" zat er ook wel eens naast ...
Dat rechtvaardigt een dergelijke behandeling niet.
Als jou kennis zo groot is dat je het zelf allemaal veel beter kunt waarom doe je het niet zelf?
-
- 3rd Gear member
Zelf rij ik nu 12 jaar Volvo en doe het onderhoud zelf.
Als ik een probleem heb waar ik niet aan uit kom, dan krijg ik altijd wel antwoord waar ik eventueel kan zoeken, of wat hun ervaring is met die bepaalde storing.
Ook de mensen van het magazijn zijn erg behulpzaam met eventueel probleempjes.
Dus al met al ik mag niet klagen over Bluekens in Breda
Peter
Als ik een probleem heb waar ik niet aan uit kom, dan krijg ik altijd wel antwoord waar ik eventueel kan zoeken, of wat hun ervaring is met die bepaalde storing.
Ook de mensen van het magazijn zijn erg behulpzaam met eventueel probleempjes.
Dus al met al ik mag niet klagen over Bluekens in Breda
Peter
Mn oom zn oude volvo staat daar ook. een 240 Van 6-Cilinder. blauwe. ik ga mn volvo, dan ook daar halen !Geitekaas schreef:Heb je Goos (076 5226867) al eens geprobeerd? Breda net eruit richting Rijsbergen. Ik vind ze erg netjes en betrouwbaar. Ik heb al vele jaren met ze te maken en ik ben erg blij met ze. Ze keuren zelf en hebben ook af en toe gebruikte onderdelen. (Bijdeweg: Ze hebben erg leuke oude DAFjes staan)

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ja, en?
Volvo Rules the Road
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Een 240 diesel Van is nu niet echt een auto waar je blij van wordt, "worst of both worlds" zullen we maar zeggen.
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Niet waar Bart, ik heb destijds heel veel plezier van die auto gehad. Ik heb hem ingeruild toen ik voor het eerst vader werd (volgende week 20 jaar geleden!) want de kleine mocht niet gewoon achterin.bart simpson schreef:Een 240 diesel Van is nu niet echt een auto waar je blij van wordt, "worst of both worlds" zullen we maar zeggen.
Het duurde even voor je op 100 km/u zat maar hij deed het altijd. Een echte tank!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Binnen je referentiekader van 20 jaar terug misschien wel ja, maar vandaag de dag is het een naar ding waarin je geen moer zit omdat hij rondom dichtzit (voor het zagen van een raampje eerst nog even wat BPM storten als hij jonger is als 25 jaar), je tegenwoordig de geel kentekenmotorrijtuigenbelasting moet betalen, en je iedere keer bij de apk doodsangsten uitstaat voor de roetmeting, op zo'n ding zit toch geen hond nog te wachten?Ben schreef:Niet waar Bart, ik heb destijds heel veel plezier van die auto gehad. Ik heb hem ingeruild toen ik voor het eerst vader werd (volgende week 20 jaar geleden!) want de kleine mocht niet gewoon achterin.bart simpson schreef:Een 240 diesel Van is nu niet echt een auto waar je blij van wordt, "worst of both worlds" zullen we maar zeggen.
Het duurde even voor je op 100 km/u zat maar hij deed het altijd. Een echte tank!