Afslaan S40 2.0d

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
...

Afgelopen vrijdag heft mijn auto een kleine onderhoudsbeurt gekregen. Zondag getankt en auto gestart. In versnelling gezet en koppeling op laten komen...motor sloeg af. Gestart en geen problem. Dus dacht fout bij mij (koppeling te snel op). Maar vond het wel raar. Deze week bij filerijden had ik gevoel dat motor niet mooi liep (rauw). Maar aangezien er vlak voor mij een auto reed met een supersportuitlaat kon dat het ook wezen (resonantie). Vanavond auto getankt, gestart en weer sloeg motor af. Gestart, 1 sec. draaide motor en sloeg af. Meerdere pogingen en meerdere keren afslaan. Tot hij na een aantal keer helemaal niet aanslaat. Poosje gewacht en opnieuw geprobeerd, sloeg weer aan. Wat gas gegevens en zo motor aan de praat gehouden. Motor draaide wat onregelmatig. En ging na even draaien naar hoog toerental...gas los en motor sloeg af. Bij omhoog gaan van toerental zag ik wel alle lampjes branden in klokkenwinkel. Toch uiteindelijk thuisgeraakt. Morgen garage bellen. Maar heft iemand een idee wat dit kan zijn?

Rene1974
dutchlimits
5th Gear member

Ontluchting van de tank ... Als je de dop verwijdert loopt hij weer goed waarschijnlijk

Er zijn beunhazen die gaten boren in de dop maar dit wordt afgeraden uiteraard
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
MarioC70
6th Gear member

Denk eerder het brandstoffilter..is die vervangen?
Het is geen ontluchting van de tank,maar beluchting,er heerst altijd een licht vacuum in de tank om brandstofdampen tegen te gaan.
Maar bij een diesel is dat meestal niet aan de orde dat er iets met de tank mis is..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
...

Filter was tijdens vorige beurt (bij 200000 km/nu 220000 km) al vervangen. Bleek uiteindelijk lekkage bij verstuiver (koppeling op verstuiver). Hierdoor wordt er een verschil gemeten en valt motor uit. Is gerepareerd zonder kosten en dit weekend ca. 600 km gereden zonder problemen.

Rene1974
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”