wat is beter voor de automaatbak , gewoon in de D laten staan bij stoplicht en voet op de rem,
of bij stoplichten enzo in de N zetten ?
slijt er nu meer in de bak als je de auto bij stilstand in de D laat staan of maakt dit niets uit?
zwolly
automaat rijden
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40417
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik gebruik de N eigenlijk alleen als ik in een file heel lang stil moet staan. Verder nooit.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Ik gebruik de N ook eigenlijk nooit.
Behalve als ik door de wasstraat moet.
Voor verkeerslichten enzo, gebruik ik gewoon de rem.
Kan je hem ook niet in een verkeerde stand zetten. (als je niet oplet)
Behalve als ik door de wasstraat moet.
Voor verkeerslichten enzo, gebruik ik gewoon de rem.
Kan je hem ook niet in een verkeerde stand zetten. (als je niet oplet)
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Zet hem, wanneer ik wat langer stil sta, altijd in P.
In N ook wel eens, maar ik hoorde dat dan eea niet gekoeld werd???
Op de rem staan kan kromme schijven opleveren bij nat weer?
( zomaar wat Volvo kretologie...hier en daar opgevangen...je weet wel; van die klok en die klepel
)
Jos
In N ook wel eens, maar ik hoorde dat dan eea niet gekoeld werd???
Op de rem staan kan kromme schijven opleveren bij nat weer?
( zomaar wat Volvo kretologie...hier en daar opgevangen...je weet wel; van die klok en die klepel

Jos
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Dat kan dus idd onder bepaalde omstandigheden. Een gedeelte van de schijf kan dan minder/niet afkoelen en de rest koelt wel af.josas schreef:Op de rem staan kan kromme schijven opleveren bij nat weer?
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat klopt, in de bak zit een oliepomp die zorgt voor smering en oliedruk.josas schreef:In N ook wel eens, maar ik hoorde dat dan eea niet gekoeld werd???
in N en P staat de oliepomp stil.
op zich kan het geen kwaad, als je pas een ritje hebt zitten blazen waardoor de olietemperatuur hoog is, is het verstandiger om de bak in versnelling te laten staan.
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Heb ik wel gehad met mijn Audi A4.josas schreef:Op de rem staan kan kromme schijven opleveren bij nat weer?
Jos
Dat kan je ook krijgen als je expres door plassen gaat rijden.
Dan worden de schijven ook ineens snel gekoeld.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
zit er geen koppelingsplaat in dan die in de D met voet op de rem snel zal slijten???
ik heb weinig kennis van een automaatbak vandaar.
ik heb weinig kennis van een automaatbak vandaar.
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Volgens mij heb je geen koppelingsplaat bij een automatische transmissie, maar verder dan dat reikt mijn kennis op dat gebied niet.zwolly schreef:zit er geen koppelingsplaat in dan die in de D met voet op de rem snel zal slijten???
ik heb weinig kennis van een automaatbak vandaar.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Als het goed is zit er in een automaat een koppel-omvormer.zwolly schreef:zit er geen koppelingsplaat in dan die in de D met voet op de rem snel zal slijten???
ik heb weinig kennis van een automaatbak vandaar.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.