Effecten grotere Intercooler

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
ronin1
2nd Gear member

Wil eerdaags een grotere intercooler (40mm) monteren en vraag mij derhalve af wat voor verschil dit in werkelijkheid gaat opleveren kwa rijbeleving.

Zijn er hier mensen met een dergelijke upgrade zo ja dan verneem ik graag hoe dit rijd in tegenstelling tot een standaard intercooler.

mvg Ronin
V70 2.3 T5 FWD MY'01,285Pk/430Nm,Fasttech,3";FerritaDP,LPI,Black edition,...
Bas1982
3rd Gear member

Ik heb met de volvo alleen met grotere IC gereden, maar ervoor een gechipte astra coupe turbo gehad met originele IC en na een goed sprintje liep de inlaat temp. al zo hoog op dat het vermogen erg inzakte. Met grotere IC blijft je inlaat temp gewoon veel lager, vooral als de buiten temp. wat oploopt en de ontsteking veel minder wordt terug gezet en dus behoud van vermogen. Ik heb geen turbogat nu ik een grotere IC heb die toch een +/- 50% groter is dan origineel.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”