Beste forummers,
De laatste tijd heb ik, wanneer ik een koude start doe, een luid geratel/gebonk hoorbaar vanuit de motorruimte.
Wanneer ik dan de pook van "P" naar "D" verzet, voel ik soms het geluid in de pook, deze trilt dan mee.
Heeft dit iets te maken met bijvoorbeeld de motorsteunen, of moet ik meer richting automaat denken?
S80 D5 geratel/bonken bij koude start
- lint
- Geartronic member
Wat is de km stand van de S80 en is het een geartronic?
Klinkt als een probleem van de motor of inderdaad de motorophanging/steunen. De automaat schakelt verder goed, zonder klappen en bonken met overschakelen?
Klinkt als een probleem van de motor of inderdaad de motorophanging/steunen. De automaat schakelt verder goed, zonder klappen en bonken met overschakelen?
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
Goedenavond Lint,
Kilometerstand is circa 300.000 km's en betreft een standaard automaat.
Automaat schakelt voor zijn leeftijd en kilometerstand nog goed. Een enkele keer schakelt deze over met een verhoogd toerental, echter ook alleen maar bij zeer rustig optrekken/wegrijden.
Circa 6 maanden geleden is nog preventief de automaatolie geflusht en is de B4 servo vernieuwd.
Het probleem lijkt trouwens vaker op koudere dagen voor te komen.
Kilometerstand is circa 300.000 km's en betreft een standaard automaat.
Automaat schakelt voor zijn leeftijd en kilometerstand nog goed. Een enkele keer schakelt deze over met een verhoogd toerental, echter ook alleen maar bij zeer rustig optrekken/wegrijden.
Circa 6 maanden geleden is nog preventief de automaatolie geflusht en is de B4 servo vernieuwd.
Het probleem lijkt trouwens vaker op koudere dagen voor te komen.
- lint
- Geartronic member
Dan lijkt de bak in orde zo te lezen, probleem kan in de motor zitten. Is de auto al eens uitgelezen op foutmeldingen bij de Volvodealer?
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
Motor is al uitgelezen en daar stonden geen foutcodes in met betrekking tot de motor, wel andersoortige, maar die zijn gereset en nooit meer teruggekomen.
Het lijkt mij meer een mechanisch iets, omdat het echt hoorbaar is. Ik heb al een paar keer door een ander laten starten en vervolgens me handen overal op geplaatst, om te voelen of iets voelbaar was, maar zo op het eerste gevoel niet.
Het lijkt mij meer een mechanisch iets, omdat het echt hoorbaar is. Ik heb al een paar keer door een ander laten starten en vervolgens me handen overal op geplaatst, om te voelen of iets voelbaar was, maar zo op het eerste gevoel niet.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
ik heb net een s80 2.4D gekocht, en ik heb het probleem ook bij koude start dan piepen en knarst de riemzone een beetje, ik denk bij jou ook van uit die zone moet komen, mss de riem, of de poelies. Eens de motor warm is, is het weg.
ik heb net een s80 2.4D gekocht, en ik heb het probleem ook bij koude start dan piepen en knarst de riemzone een beetje, ik denk bij jou ook van uit die zone moet komen, mss de riem, of de poelies. Eens de motor warm is, is het weg.