Ik heb gisteren 2 nieuwe banden om twee velgen laten leggen. Ik heb de wielen met banden die aan de voorkant zaten er achter op gezet en de banden die achter zaten laten vervangen door nieuwe, die zitten dus nu aan de voorkant.
Nu zag ik bij thuiskomst dat op/in het rechter voorwiel een hele serie plakloodjes zit, misschien wel 12-14cm lang. Tijdens rijden merk ik geen trillingen, alles mooi in balans, dus de loodjes zullen wel nodig zijn geweest. Deze wielen hebben dus voorheen achter gezeten en er zat toen een "gewone" hoeveelheid lood op, 2 blokjes. Als je nu door de spaken heen "in" de velg kijkt zie je zo'n reep loodjes, het ziet er erg knullig uit.
Nu baal ik eigenlijk wel en vraag mij af of de band zo in onbalans is??

Het gaat om een Michelin Premacy Hp in de maat 205/55/16 (de andere 3 banden rondom zijn ook dit merk en type en ze bevallen goed). Als ik het had gezien tijdens montage had ik gevraagd of ze de band een halve omwenteling verder opnieuw hadden kunnen monteren, kijken of dat verschil had gemaakt. Nogmaals, alles is trillingsvrij maar ik vind het geen gezicht. Nu weet ik niet wat ik er mee moet of kan.
BTW, alle wielen zijn stoeprandschade vrij dus ze hebben zo te zien nooit iets geraakt.