Probleem met kachelventilator

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Hoi,
Ik heb een probleem met de kachelventilator, namelijk dat deze altijd alleen op de laagste stand draait. Ook als ik het knopje voor voorruit ontwaseming indruk blijft de motor langzaam draaien. Het gaat om een v70, 140 pk benzine uit 2002.

Ik heb zoiets vroeger weleens gehad bij een auto, toen was het een weerstand die vervangen moest worden.

Weet iemand wat dit kan zijn? Hoe op te lossen?

Alvast bedankt, Hans
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29578
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Klinkt inderdaad als een probleem met kachelmotorweerstand of de motor zelf. Als je de schopplaat rechtsvoor en het dashboardkastje wegneemt kan je erbij.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Dank voor je antwoord. Voordat de motor nu alleen op laagste toerental loopt viel het mij voorheen op dat het toerental weleens meer fluctueerde dan voorheen.... mijn eeste gedachte is dus de weerstand, delen jullie die mening?

Is dit door te meten?

Mvg, Hans
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

lint schreef: Klinkt inderdaad als een probleem met kachelmotorweerstand of de motor zelf. Als je de schopplaat rechtsvoor en het dashboardkastje wegneemt kan je erbij.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

krijgt hij wel de juiste waardes door van de CCM?
Ventilatortje in het climatecontrol paneel een keer schoonmaken.

Richard
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Hoi,
Ik heb er vandaag aan gewerkt en het bleek de kachelmotorweerstand te zijn, deze vervangen en alles werkt weer als vanouds... het lastigste is om het achterste torx schroefje van de kachelmotor eruit te halen, je hebt hier maar heel erg weinig ruimte.

Hans
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

HansEindhovenV70 schreef: Hoi,
Ik heb er vandaag aan gewerkt en het bleek de kachelmotorweerstand te zijn, deze vervangen en alles werkt weer als vanouds... het lastigste is om het achterste torx schroefje van de kachelmotor eruit te halen, je hebt hier maar heel erg weinig ruimte.

Hans
Over dat schroefje, klopt. Doe ik met een flexibele schroevendraaier, anders lukt het bijna niet.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”