Hoi,
Ik heb een probleem met de kachelventilator, namelijk dat deze altijd alleen op de laagste stand draait. Ook als ik het knopje voor voorruit ontwaseming indruk blijft de motor langzaam draaien. Het gaat om een v70, 140 pk benzine uit 2002.
Ik heb zoiets vroeger weleens gehad bij een auto, toen was het een weerstand die vervangen moest worden.
Weet iemand wat dit kan zijn? Hoe op te lossen?
Alvast bedankt, Hans
Probleem met kachelventilator
-
- 4th Gear member
- lint
- Geartronic member
Klinkt inderdaad als een probleem met kachelmotorweerstand of de motor zelf. Als je de schopplaat rechtsvoor en het dashboardkastje wegneemt kan je erbij.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 4th Gear member
Dank voor je antwoord. Voordat de motor nu alleen op laagste toerental loopt viel het mij voorheen op dat het toerental weleens meer fluctueerde dan voorheen.... mijn eeste gedachte is dus de weerstand, delen jullie die mening?
Is dit door te meten?
Mvg, Hans
Is dit door te meten?
Mvg, Hans
-
- 6th Gear member
lint schreef: Klinkt inderdaad als een probleem met kachelmotorweerstand of de motor zelf. Als je de schopplaat rechtsvoor en het dashboardkastje wegneemt kan je erbij.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 4th Gear member
Hoi,
Ik heb er vandaag aan gewerkt en het bleek de kachelmotorweerstand te zijn, deze vervangen en alles werkt weer als vanouds... het lastigste is om het achterste torx schroefje van de kachelmotor eruit te halen, je hebt hier maar heel erg weinig ruimte.
Hans
Ik heb er vandaag aan gewerkt en het bleek de kachelmotorweerstand te zijn, deze vervangen en alles werkt weer als vanouds... het lastigste is om het achterste torx schroefje van de kachelmotor eruit te halen, je hebt hier maar heel erg weinig ruimte.
Hans
- JosW
- 5th Gear member
Over dat schroefje, klopt. Doe ik met een flexibele schroevendraaier, anders lukt het bijna niet.HansEindhovenV70 schreef: Hoi,
Hans
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.