Plakloodjes bij nieuwe banden
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
De gekleurde dot die op meerendeel van de nieuwe banden zit, helpt om het balanceren makkelijker te maken. Als ze de dot ter hoogte van het ventiel steken, zou de balans veel simpeler te behalen zijn (met minder plakgewichtjes, dus).
-
- 6th Gear member
MarioC70 schreef: Ze kunnen ze ook zo balanceren dat je de loodjes niet ziet,maar dan is er wel een goeie balanceermachine nodig..
Plus dat je de banden een keer kunt verdraaien op de velg met de kans dat er veel minder gewicht op moet..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- dieselpower
- 4th Gear member
Vanmorgen gebeld. Ik kreeg de hoofdvestiging in Naaldwijk (of Katwijk?) aan de telefoon omdat filiaal Helmond
niet opnam. Uitgelegd wat mijn bevindingen waren en wat er aan actie zou kunnen gebeuren; band verdraaien. Helemaal mee eens, ze zouden me voor vanmiddag inplannen in Helmond dan kon ik daar tussen 4 en 5 terecht.
Snipperuurtje gepakt en op tijd daar. Koude douche aan de Helmondse balie (andere meneer als ik vanmrgen aan de telefoon uit het hoofdkantoor heb gehad natuurlijk). Ik snapte er niks van, had er geen verstand van, ze wilde best doen wat ik vroeg maar als alles ging trillen hoefde ik niet meer terug te komen, er zat maar 60-70 gram op geplakt en da's niks meneer, wat wilt u dat we dan doen???
De auto is toch binnen gezet, twee man er omheen lopen en kijken, schouderophalend, waar slaat dit op, dit is toch normaal, we willen wel doen wat u zegt maar niet klagen als het niks wordt....
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen, heb gezegd dat ze de auto maar weer buiten moeten zetten en ben gegaan. Met die heersende mentaliteit moeten ze niet aan m'n koets komen. Vrijdag liep er 3 man rond, nu 5 of 6 maar ik heb niemand gezien die er vrijdag was. Helemaal nieuw personeel?
Ik ben nog aan het bedenken wat kan doen, maar ik denk er hard over na om over 2-3 maanden bij de APK keuring (doe ik bij de merkdealer) te vragen of ze die twee banden voor me willen balanceren. De wielen gaan er toch vanaf voor controle van de remmen, dan moeten ze de banden maar een keer opnieuw er omheen leggen. Dat ik dat moet betalen......het zij zo.

Snipperuurtje gepakt en op tijd daar. Koude douche aan de Helmondse balie (andere meneer als ik vanmrgen aan de telefoon uit het hoofdkantoor heb gehad natuurlijk). Ik snapte er niks van, had er geen verstand van, ze wilde best doen wat ik vroeg maar als alles ging trillen hoefde ik niet meer terug te komen, er zat maar 60-70 gram op geplakt en da's niks meneer, wat wilt u dat we dan doen???
De auto is toch binnen gezet, twee man er omheen lopen en kijken, schouderophalend, waar slaat dit op, dit is toch normaal, we willen wel doen wat u zegt maar niet klagen als het niks wordt....
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen, heb gezegd dat ze de auto maar weer buiten moeten zetten en ben gegaan. Met die heersende mentaliteit moeten ze niet aan m'n koets komen. Vrijdag liep er 3 man rond, nu 5 of 6 maar ik heb niemand gezien die er vrijdag was. Helemaal nieuw personeel?
Ik ben nog aan het bedenken wat kan doen, maar ik denk er hard over na om over 2-3 maanden bij de APK keuring (doe ik bij de merkdealer) te vragen of ze die twee banden voor me willen balanceren. De wielen gaan er toch vanaf voor controle van de remmen, dan moeten ze de banden maar een keer opnieuw er omheen leggen. Dat ik dat moet betalen......het zij zo.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
-
- 6th Gear member
Goeie reclame dan voor dat bedrijf,komt helaas vaker voor die desinterresse,raar maar waar...
Klant is koning,maar dat was 25 jaar geleden..denk ik...
Klant is koning,maar dat was 25 jaar geleden..denk ik...
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.