Nieuwe lease-auto bestellen - wordt het een V60?

Plaats reactie
Svendekoster
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.03.2014 - 22:35

Hallo,

Mezelf even voorstel: Sven is de naam, ben Belg (sorry), en aan het shoppen naar een nieuwe leasing-wagen.
Ik rij nu met een A4 Avant TDI (150pk) en ben wel te vinden voor de looks van de V60.

Afgelopen zaterdag naar de dealer geweest en een voorstel laten uitwerken op een D4 (163pk) Summum R-design met bijkomend 'professesional pack' en hier en daar wat kleine opties.
Best wel leuke configuratie zo en past ook met gemak in het budget (heb nog wat over).

Zaterdag ook gaan rijden met de nieuwe D4 181pk automaat, die absoluut héél vlot en fijn rijdt.
Maar nu...de nieuwe D4 is pas leverbaar tegen nov/dec... en m'n leasing loopt af eind juli.

Dus zit in dubio:
- ofwel m'n leasingmaatschappij overtuigen van het feit dat ik met de Audi nog wat langer wil rijden en dan ga ik voor de 181pk mét automaat (8 traps)
- ofwel ga ik voor de 163pk manueel (want de oudere 6-traps automaat blijkt, naar ik heb vernomen, een stukje trager te zijn), maar dan rij ik wel nog met de fijne 5cylinder.

Dus, wat zouden jullie doen?
- kiezen voor de automaat in de 181pk 4cylinder
- kiezen voor de manueel 163pk in de 5cylinder

En waarom dan juist?
En is het idd zo dat de oudere 6traps automaat niet echt heel snel is?
:)

Zou een grote hulp zijn, dankjewel!

Sven
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

Dag Sven, welkom hier.
Allereerst, je moet je niet verontschuldigen dat je Belg bent, doen de meeste belgen hier niet 8-)
Inderdaad, over de nieuwe D4 in combimatie met automaat, heb ik nog niet veel negatief gehoord.
Ikzelf rij nog een 5 cilinder D4 van juli vorig jaar (de nieuwe was er toen nog niet), en ben zeer te spreken over deze motor.
Ik heb wel nog niet het genoegen gehad om met de nieuwe te rijden.
De "oude" heeft zichzelf al bewezen qua betrouwbaarheid, duurzaamheid, ...
De "nieuwe" nog niet, wat niet wil zeggen dat ik hieraan twijfel uiteraard!
Over de 5 pitter met automaat heb ik ook getwijfeld. Na een testrit heb ik echter voor de handbak gekozen.
De automaat kon mij niet helemaal bekoren, vandaar.
Moest ik nu opnieuw de keuze moeten maken, dan zou ik beide D4's uitvoerig testen, zowel handbak als automaat.
Het enige waaraan ik zeker zou moeten wennen bij de nieuwe D4 (hoe stil die ook is) is het missen van de 5 cilinder roffel
Dit klinkt toch als een stukje luxe onder de motorkap...
Wat betreft de levertijden, ik had al gehoord dat die lang waren, maar dit valt echt wel tegen.

Hoe dan ook; welke keuze je ook maakt, bij een Volvo zit je goed!
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 31043
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De nieuwe D4 motor met 8 traps automaat schijnt een geweldige auto te zijn maar dan moet je langer wachten en/of de leasemaatschappij overtuigen om de huidige lease Audi langer in te zetten.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
ex-Mooseman
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
Locatie: WVL

als Audi echt zo legendarisch is qua building-quality van het interieur, dan ga je toch even moeten wennen aan een V60, vrees ik... De zetels zijn de beste die ik ooit in een auto heb gehad (momenteel is het zelfs de enige plek waar ik langer dan tien minuten 'pijnvrij' kan zitten, na een verkeerde beweging vorige week), maar het interieur heeft een eigen soundtrack... WD40 lost veel op, maar het is allemaal maar tijdelijk, lijkt me
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 31043
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Rammelbakken zijn het die nieuwe Volvo's waar is de ouderwetse kwaliteit gebleven van vroeger :D
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Joweji
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03.07.2013 - 23:27

Ik rij sinds 1 oktober 2013 met een V60 D4 (163pk) summum R-design - handgeschakeld - en ben hier zeer over te spreken.
Heel aangename combinatie en alleen maar positieve commentaren gehad, ook van Mercedes en BMW fanaten :-)
Mijn vorige wagen was een BMW 520D, maar deze rijdt minstens even leuk.
Ook ik heb wel de nieuwe D4 nog niet proefgereden....
Enige rammels zijn me tot op heden nog steeds onbekend na toch al 15000 km.
Gebruikersavatar
Timo2014
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 21.03.2014 - 00:01

Ik heb de 163PK 5 cilinder als huurauto gereden vorig jaar. De stoelen en het rijcomfort deden mij overwegen om in ieder geval een Volvo proef te gaan rijden. Dat kon toen helaas alleen met de 163PK 5 cilinder...... De online recensies van medio september 2013 deden mij besluiten "on-gereden" voor de D4 GT8 te gaan. Na iets meer dan 3 weken rijden kan ik je adviseren om toch even te wachten.

Bekijk even de recensies + video:

http://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-v60 ... ideo-61748

http://www.telegraaf.nl/tv/autovisie/tv ... _D4__.html
Laatst gewijzigd door Timo2014 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
S60 D4 MY2014, Summum, Luxury line, Business Pack Connect, 8-traps geartronic, Power Blue metalic, 18 inch Modin Glossy Black, DAB +, Diffuser, Schakelpaddles, Sportstoelen (Soft Beige), Engine Remote Start (ERS), afneembare trekhaak, Geleverd 01-03-2014 :-)

Passat CC 2.0d (2011)
Volvo V60 D3 (2012)
Honda Civic 1.8i vtec (2009)
Honda Civic 2.2d (2006)
Peugeot 306 D (1999)
Rover 620i (1994)
Peugeot 309 (1987)
typhoon
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 01.06.2013 - 12:04

Ik ben indertijd voor de 5 cilinder gegaan, omdat het een van de weinigen is die je nog kan kopen. Lekker geluid! De 5 cilinder, het model en de goed zittende zetels waren voor mij ook de argumenten om voor de V60 te gaan.
Krakende zetels is ook wel te horen in mijn Volvo...
Gebruikersavatar
BillyBob
5th Gear member
Berichten: 1060
Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42

Waarom excuseer jij je om om Belg te zijn? O-) :P

Als je het kan regelen met de Audi zou ik toch wel gaan voor de nieuwe D4.
Op termijn gaat die sowieso goedkoper uitvallen (VAA etc.). Ik heb
nog geen enkele negatieve review gelezen over die motor.
De oude vijfcilinder is een beer van een motor maar het is duidelijk
dat deze niet meer voorkomen in de toekomstvisie van Volvo.

Verder is de V60 een fantastische snelwegcruiser, met zeer goede
zetels en standaard voorzien van veel zaken voorzien waar je bij de
Duitse vrienden dik voor moet bijbetalen. Ik ben ook zeer tevreden
over de High Performance audio.

Negatief: draaicirkel, hier en daar kraakjes (maar daar kan een goede
dealer zeker wat aan doen).
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4346
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik zou ook zeker wachten op de D4 met 8-trapsautomaat, niet noodzakelijk omdat ik die nu zelf heb, maar omdat ik die kan vergelijken met de D3 2-liter 5-cylinder in de V60 van 163 PK (ik heb er zo eentje in het bedrijf waar mijn vader mee rijdt en waarmee ik ook meermaals heb gereden) en met de 2.4D van 163 PK uit mijn vorige V70.

Het is zeker waar dat het motorgeluid wat rauwer klinkt als je de D4 in de hogere toeren jaagt, vergeleken met de 5-cylinders. Maar het motorgeluid van nieuwe D4 is over de hele range beter gedempt, overall is de auto dus stiller.

Wat je in de D4 ook niet of minder hebt is inderdaad de turboduw in de rug. De vermogensopbouw is veel gelijkmatiger, zeker in de lagere toerentallen, ik vermoed door de dubbele turbo. De automaat weet goed gebruik te maken van het koppel en schakelt heel zacht en snel, ik ben er eigenlijk wel van onder de indruk en het brengt een heerlijke rust in de auto, je rijdt echt onstspannen t.o.v. een handbak. Voor mij is dit nieuw, het is mijn eerste automaat, maar hij laat weinig wensen open en manueel ingrijpen is altijd mogelijk.

Dat de nieuwe D4 veel zuiniger zou zijn, zoals op papier wordt beweerd, daar hecht ik weinig geloof aan, een halve lieter per 100km misschien wel maar dan heb je het wel gehad. Het lijkt wel alsof het normverbruik en het werkelijk verbruik twee cijfers zijn die steeds meer uiteen komen te liggen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Robbert-Jan
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 30.01.2014 - 15:30

Wij hebben een V60 2.4 liter D5 (2012) Geartronic en ik ben erg tevreden. Bij lage toeren is de trekkracht enorm aanwezig. Inhalen op de snelweg met een dot gas, is een heerlijkheid. Powershift heb ik geen ervaring mee, maar de Geartronic is voor mij het summum, zeker omdat de uitvoering ook summum is. En als je gewoon rustig rijdt, is het verbruik(diesel) 1 op 17. Ga je op de autobahn uit je dak, dan wordt het verbruik wellicht wel 1 op 12.


Robbert-Jan
volvofan90
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18.01.2014 - 19:50

Ik zou ook wel kiezen voor de nieuwe D4, maar wachten tot november december, dheim dat is lang. Hoe komt dit?
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Dit komt onder andere doordat er veel D4 motoren gereserveerd zijn voor de 14% variant voor de V40.
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

Vreemd. Er wordt me verteld dat de levertijd voor een V60 D4 in Nederland gewoon 8 tot 10 weken is. Waarom zou dat in België afwijken? Krijgt Nederland voorrang vanwege fiscale regelgeving?
Laatst gewijzigd door BartS op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Svendekoster
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.03.2014 - 22:35

Hallo,

Ik ben er niet achter gekomen waarom de nieuwe D4 zo'n lange levertijd met zich meebrengt.

Ik ben overigens voor de stevige 5cyl gegaan (163pk) in Summum R-Design met Professional Pack en Winterpack.

Begin juli staat hij voor de deur. :)

Sven
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8589
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Gefeliciteerd, ga je geen spijt van krijgen, handbak of geartronic ?

Ik ben uiterst tevreden over alle 6 traps geartronics die wij al gehad hebben en dat zijn er toch al 4 nu :-)

V60 is mij wat te hard afgeveerd, geeft mij maar de XC70, en natuurlijk nu het nog kan een 5 cyl !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
typhoon
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 01.06.2013 - 12:04

Uitstekende keuze :-)
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”