Aftermarket schuif/kanteldak in mijn V40

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Walter
Geartronic member
Contacteer:

avdorst schreef:
Dat is op eigen initiatief en risico van die dealers. Volvo staat er voor 400% zeker niet achter en eigenlijk mogen de dealers dit ook niet aanbieden.
Ik ben benieuwd waar deze stelling vandaan komt. @Walter: waar baseer je dat op ?
Feit is dat de dakplaat zelf (dus de dunne metaalplaat) absoluut niet bijdraagt aan de stevigte van de auto. De stevigte wordt bepaald door het dakframe: de spanten rond en in het dak. Die worden bij de inbouw van het schuifdak niet aangeraakt: er wordt alleen een opening in de dakplaat gemaakt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de stevigte en dus de veiligheid in tact blijven.
Je zegt het zelf; er wordt een opening gemaakt. Of het nu een dakspant of een dakplaat is, alles waar je een opening in maakt verliest stevigheid. Maar dat is mijn eigen mening. De rest baseer ik op mijn inside info; werk al de nodige jaren bij een dealer.
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
HakanC
3rd Gear member

Het metalen raamwerk wat erin gezet wordt na het afzagen van het dak is velemalen sterker dan dat stukje dunne plaatwerk wat eruit gaat..

Ziet er gewoon toppie uit ;)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Ziet er inderdaad netjes uit!
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
V50 R
6th Gear member

Het ziet er gewoon goed uit en je zal er vast veel plezier van hebben, volvo zou dit zelf moeten aanbieden! Het panoramadak is mooi, maar kan niet op tegen het gevoel van een open dak vind ik.

Wat wel een nadeel van deze conversie achteraf is dat, doordat volvocars dit niet zelf aanbiedt als accesoire/optie, je geen aanspraak kan maken op garantie vanuit Volvo zelf in het geval zich problemen voordoen: lakproblemem, lekkage etc.. Het is een keuze die je zelf maakt en ik neem aan dat de dealer je dit ook uitgelegd heeft.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben, heb je ook foto's van de inbouw? Het lijkt me wel interessant om te zien hoe de doorsnede van het dak van de V40 eruit ziet, en dan kunnen we gelijk kijken waar ze doorheen hebben moeten zagen.
avdorst
1st Gear member

De inbouw heb ik bij een inbouwstation van Webasto zelf laten doen. Helaas heb ik geen foto's van de inbouw (vergeten te vragen :-( ). Het leek me het beste om dit bij Webasto zelf te laten doen: die doen namelijk een hele dag niets anders en hebben dus het meeste ervaring.
Maar er wordt NIET in dakspanten e.d gezaagd, daar heb ik vooraf nadrukkelijk over gesproken. Webasto is immmers ook product aansprakelijk als zou blijken dat er ongelukken gebeuren omdat ze de constructie van de auto verzwakken. Zoals Hakan ook al aangeeft: de hele constructie die er in gemaakt wordt is veel steviger dan dat stukje blik van een paar tienden mm dat er uit wordt geknipt. Overigens geeft Webasto 3 jaar garantie op alles, dus ook op lekkage.
Giuseppo
2nd Gear member

V50 R schreef: Het ziet er gewoon goed uit en je zal er vast veel plezier van hebben, volvo zou dit zelf moeten aanbieden! Het panoramadak is mooi, maar kan niet op tegen het gevoel van een open dak vind ik.
Helemaal mee eens, vind ik eigenlijk ook wel een misser van Volvo. Dat panoramadak maakt de auto alleen maar warmer in de zomer, terwijl je er eigenlijk niks aan hebt.
2009 C30 1.8 Sport
2021 XC40 T4 Recharge r-design
Plaats reactie

Terug naar “V40”