Hmmm ik had laatst het idee dat de auto meer windgeruis maakte op de snelweg dan in het begin, maar op een gegeven moment ga je (net zoals bij de kachel ) een beetje aan jezelf twijfelen... Maar dan word ik dus misschien toch niet gek! Hoe erg was het bij jou voordat je het merkte?
Het was niet extreem, maar wel hoorbaar op hogere snelheid, alsof een raam niet helemaal dicht was...
Heb dr gewoon eens naar laten kijken bij de beurt en toen bevestigden hun mijn vermoedens en toen is een vervolgafspraak gemaakt om het probleem te zoeken.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG 2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine 2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Er zijn blijkbaar een hoop problemen.
Vandaag online een afspraak gemaakt voor de 30000 km beurt, wordt ik gebeld of ik de auto 2 dagen kan missen.
Moet het nodige vervangen en geupdated worden blijkbaar.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Hmm, ik denk dat je helemaal niet om een specifieke software update moet vragen, maar moet fragen om ALLE software updates door te voeren.
Dit is een product met veel jeugdpuistjes, die men nu aan het wegwerken is.
Dealers zouden mijns inziens dit ook gewoon onder de vlag van Service 2.0 moeten uitvoeren.
Ik heb nergens om gevraagd, heb alleen gemeld dat ik met de afstandbediening een probleem dat deze het alleen doet als ik heel dicht bij de auto staat. Verder geen problemen, maar de dealer gaat zelf alles bijwerken.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Dat werd bij mij ook steeds erger
Eerst AB alleen nog werkend dichtbij de auto, vaak niet reageren en laatst bij 120km/u het bericht in het scherm met piepjes dat de sleutel uit de auto was genomen.
Heb dr een foto van meegestuurd naar de dealer.
Maar nu na vervanging werkt alles gelukkig weer, tis een bekend probleem
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG 2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine 2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
rsnhakan schreef:
Onze dealer heeft maar één computer staan. Als die alle sw updates moet doorvoeren, kunnen ze de rest niet helpen. IAM duurt al meer dan een uur!!
Ja dus ? misschien moeten ze nog een computer aanschaffen, wel zo klantvriendelijk
Updates komen van de fabriek via de dealer,
Het heeft dus weinig zin,afgezien van de kosten een tweede te plaatsen..
Dan gaat er nog meer tijd in zitten..
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
rsnhakan schreef:
Onze dealer heeft maar één computer staan. Als die alle sw updates moet doorvoeren, kunnen ze de rest niet helpen. IAM duurt al meer dan een uur!!
Ja dus ? misschien moeten ze nog een computer aanschaffen, wel zo klantvriendelijk
Of zijn de niet-PIH "ik rijd al jaren volledig tevreden Volvo" mensen iets te makke schapen?
Dat is dan wennen voor de dealer
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Het is inderdaad wennen voor de Volvodealer deze nieuwe groep klanten, maar ook deze nieuwe groep klanten kan de gebruikelijke fatsoensnormen in acht nemen bij het melden van problemen met de PIH.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Natuurlijk moet het op een fatsoenlijke manier.
Maar mijn ervaring is dat dat het niveau (bijvoorbeeld bereidheid "gezeur" toch op te lossen en niet snel te zeggen "dat hoort zo, kan niet anders"), vriendelijk en correctheid van de (mijn) Volvo-dealer niet op het niveau van de BMW- en Mercedes dealer zit.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Het is twee weken geleden ongeveer, dat heb ik helaas ook één mogen ervaren. (productie foutje in onze serie auto's?....)
Kwestie van een parkeerplaats vinden. Auto uitzetten, na een 30-60sec weer aanzetten en alles werkte weer. Niet meer gezien hierna.
Wel een melding bij onze gezamelijk vrind "Hooftman" gemaakt voor de goede orde, maar gelukkig daarna nooit meer gezien.
jvov60 schreef:
Natuurlijk moet het op een fatsoenlijke manier.
Maar mijn ervaring is dat dat het niveau (bijvoorbeeld bereidheid "gezeur" toch op te lossen en niet snel te zeggen "dat hoort zo, kan niet anders"), vriendelijk en correctheid van de (mijn) Volvo-dealer niet op het niveau van de BMW- en Mercedes dealer zit.
Neem het eens met hem op, kan heeeuuul verhelderend zijn...
Where is the love