Onderhoud

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie S
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09.10.2006 - 20:03
Locatie: Zuid-Holland

Even de volgende vraag,

In maart/april gaat mijn V40-1,8 uit 2000 voor een beurt en apk.

Ik ben van plan op dat moment ook de distributie-riem en de multi-riem te laten vervangen.
Deze is volgens de sticker op de motor bij 83000km al vervangen, maar ik ken de geschiedenis van de auto niet, ik heb hem dan ook niet bij een dealer gekocht maar bij een garage in Zuid-Beijerland, soort vakgarage dus.


Mijn V40 heeft nu ongeveer 133000km op de teller staan.

Mijn vraag is deze:

Kan ik dit allemaal beter bij de Volvo-dealer laten doen, i.v.m. originele onderdelen, kennis van zaken en zo?
Of maakt het niets uit om dit bij een vakgarage te laten doen?

En wat kan ik het beste na laten kijken/ vervangen als de ruimte van de distr. riem toch open gaat?

En kost het bij de dealer veel meer dan bij een vakgarage?
Gebruikersavatar
VeeSeuventig
4th Gear member
Berichten: 558
Lid geworden op: 01.10.2006 - 09:45

Tsja ... de eeuwige strijd. Mijn ervaring is dat de merkdealer over het algemeen duur(-der) is.

Wat onderdelen betreft; volgens mij bestaan er alleen maar org. Volvo-onderdelen (nieuw of gebruikt) ... daarom is Volvo niet zo populair bij bepaalde sleutelaars die bijv. graag aan Fords en Opels knutselen. Daarvoor vind je op elke straathoek niet-originele onderdelen.
Is ook de reden dat er zoveel in Volvo-onderdelen gespecialiseerde demontagebedrijven en dito garages zijn.

Over je technische vraag kan ik je helaas niet adviseren.

In elk geval succes met je keuze!
2005 :: V70 Classic, 2.5 10v, Vialle LPi
2003 - 2005 :: V40 PhI, 1.9td
2001 - 2003 :: 460 GLE, 1.7
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”