De pomp draait zelf goed rond, en er zit geen speling in.
Leidingen zijn niet alles meer... maar toch kan dat nog wel even mee.
Toch gutst het water er onder er uit.
Sleutels in de aanslag en we trekken dat ding uit elkaar om te kijken wat er allemaal loos is.
Als eerst moest de radiator er uit... want voor je bij de waterpomp kunt komen, zit er werkelijk alles in de weg.
Gelukkig is het geen Volvo en trek je dit oude hok zo uit elkaar

Bouten van het voor front eruit, en de radiator kwam mij al haast te gemoed.
De radiator zelf is nog goed. De onderkant zal wel goed schoon gemaakt moeten worden, aangezien de radiator houder/steun vergaan is, en ik niet wil hebben dat het doorslaat naar de radiator zelf.


Alle slangen verwijderd, en zie hier, de aanslag die verwijderd moet worden.



Oja... De daf is geen Volvo. Als je makkelijk bij het blok wilt komen, om iets te vervangen, repareren of zelfs het hele blok te verwijderen....... Doe je dit simpel door aan ieders kant 6 bouten te verwijderen en de hele voorkant van je wagen af te halen.



Zodoende is het hierna makkelijk om de koelvin te verwijderen (4 bouten), de snaar te verwijderen, de bouten uit de waterpomp zelf en....... zooitje is er af.


Naast de aanslag die er in zit, is ook te zien waar het water naar beneden liep, langs de pakking van de waterpomp.
Dat word dus naast het remwerk een nieuwe pakking bestellen.