Wij hebben sinds een week een V50 uit 2006, de 2.4 140 pk Geartronic. Helemaal blij!!
Maar.... toch een vraag hierover.
We hebben de High Performance Audio er in zitten en zouden best graag een USB aansluiting willen hebben.
Dit hadden we in de V40 uit 2001 wel, dmv een gewone radio. En in de V70 idem, dmv Grom Audio. Maar daar hadden we veel problemen mee met de navigatie en stuurbediening.
Is er een andere optie voor de V50?
Zie er veel topics over, maar zie door de bomen het bos niet meer.....
V50-radio met USB?
- Paul
- Geartronic member
Klopt je hebt twee opties, auto inruilen op een MY08 met achteraf USB aansluiting of een MY09 vanaf week 50 volgens mij daar zit het standaard in.
Logischere oplossing is een Parrot carkit te kopen, meer info zie je op volvotech.eu
Logischere oplossing is een Parrot carkit te kopen, meer info zie je op volvotech.eu
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Nomad
- 5th Gear member
Klopt helemaal. Ik heb de USB achteraf ingebouwd in mijn MY08. Best een hele klus, maar het is verder ideaal!!
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Bij je V40 2001 was een "losse" radio (letterlijk los van de auto) natuurlijk een prima optie.Mickaatje schreef: Wij hebben sinds een week een V50 uit 2006, de 2.4 140 pk Geartronic. Helemaal blij!!
Maar.... toch een vraag hierover.
We hebben de High Performance Audio er in zitten en zouden best graag een USB aansluiting willen hebben.
Dit hadden we in de V40 uit 2001 wel, dmv een gewone radio. En in de V70 idem, dmv Grom Audio. Maar daar hadden we veel problemen mee met de navigatie en stuurbediening.
Is er een andere optie voor de V50?
Zie er veel topics over, maar zie door de bomen het bos niet meer.....
Er was immers geen enkele koppeling met de auto nodig.
Bij je V70 was er al melbus integratie. Dat Grom niet doet wat het moet doen weten we. De oplossing ging echter wel heen waar het heen moest; Melbus integratie en de HU die luistert naar de stuurwiel knoppen en vervolgens weer doorgaf over die Melbus aan de unit.
Nou is je V50 uitegerust met een MOST bus. Dat is een netwerk van Glasvezelkabels.
Dat is mooi, want het is niet zwaar, kan in een ring door de auto zodat overall alles er aan gekoppeld kan worden zonder dikke kabelbomen.
Nadeel is dat er niet zoveel bestaat op glasvezel gebied wat met je auto kan communiceren.
We hebben 2 oplossingen,
1- MMMi -> Aux of parrot koppeling
2- HP6BI -> volledig geintegreerde ipod/aux/usb oplossing, maar deze vereist een 6 cd wisselaar.
Doordat er glasvezel techniek gebruikt moet worden, is eea wel wat duurder dan je voorheen had...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Mickaatje
- Starter
Whahaha ja..... nee dit is de perfecte auto.Paul schreef: Klopt je hebt twee opties, auto inruilen op een MY08 met achteraf USB aansluiting of een MY09 vanaf week 50 volgens mij daar zit het standaard in.

Maar een radio inbouwen van na 2009 zou dus ook een optie zijn? En waar zit dan de aansluiting?
- Mickaatje
- Starter
Is dat dan met de Parrot MKi9200?Nomad schreef: Klopt helemaal. Ik heb de USB achteraf ingebouwd in mijn MY08. Best een hele klus, maar het is verder ideaal!!
En wij zijn beiden niet erg technisch, is dat makkelijk in te bouwen?