Bewegingssensor - defect?

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
cvonken
2nd Gear member

Hi,

Mijn boordcomputer roept dat er een probleem is met het alarm: "service vereist".
Mijn XC60 is voorzien van een klasse 3 alarm, dus ook met bewegingssensoren (die ook hun werk doen op de boot naar Engeland O-) ).
Ik weet dat er 2 bewegingsmodules in de auto zitten; eentje achterin het plafond (net achter het schuifdak) en schijnbaar ook in de middenconsole, onder de bekerhouders (zie foto uit een manual).

Gisteren hing de BC aan VIDA (voor de airco die bij warm weer maar niet aan wil slaan), en in het foutrapport kwam er ook een alarm-fout naar voren:

CEM-B123387 Bewegingssensor interieur "B" - Bussignaal- en berichtstoringen - Ontbrekend bericht

Mijn vraag aan jullie, is deze benoemde B-sensor die in het dak, of die in de middenconsole?
Bvd!

Cyril
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60, black, Summum, ACC/panorama/BLIS/RSE, 2.4D Geartronic, MY2010
c.kooijman
1st Gear member

Hallo bij mijn xc60 t5 my 2012 was dezelfde melding in de Volvo garage ernaar gekeken en er zou iets anders afgesteld zijn dus melding weg, maar naar 2 weken weer terug.
andere garage weer uitgelezen en de melder in de tussencosole zou vervangen moeten worden,dus afspraak gemaakt en 2 weken later terug naar garage waarbij men tot de ontdekking kwam dat het onderdeel een ander nummer had gekregen dus niet besteld,weer afspraak gemaakt en een week later zou het onderdeel vervangen zijn,weer een week later weer de melding weer terug waarop[ de receptionist gelijk wist te vertellen dat dan de sirene stuk was en ik hem vroeg hoe hij dit wist zonder hem aan de computer te hangen, hierna hem dan alsnog eraan gehangen en de afspraak gemaakt met de mededeling dat dan het tussen console gedemonteerd moest worden, dus vroeg ik mij af of de voorgaande keer het onderdeel wel vervangen was??
effin weer een afspraak gemaakt en toen ik hem op ging halen gevraagd wat er nu uiteindelijk aan mankeerde kreeg ik het antwoord dat toch de melder aan het plafond vervangen was. dus konclusie ze doen maar wat want ze weten het ook niet gelukkig was alles garantie dus had geen kosten behalve heen en weer rijden en verloren tijd.
met mijn antwoord schiet je niets op maar zoek een goede Volvo garage die je kan helpen.
Gr.Cor
cvonken
2nd Gear member

c.kooijman schreef: Hallo bij mijn xc60 t5 my 2012 was dezelfde melding in de Volvo garage ernaar gekeken en er zou iets anders afgesteld zijn dus melding weg, maar naar 2 weken weer terug.
...
met mijn antwoord schiet je niets op maar zoek een goede Volvo garage die je kan helpen.
Gr.Cor
Beste Cor,

Dank voor je reactie. Oppassen dus is je advies ;-)
Ik zal er op letten.

Cyril
Volvo XC60, black, Summum, ACC/panorama/BLIS/RSE, 2.4D Geartronic, MY2010
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”