hallo
ik was vandaag een stukje gaan rijden in mijn 240 bijna thuis hoor ik een raar geluid onder de motorkap vandaan komen meteen gingen ook bijna alle waarschuwings lampjes aan in het dashbord.
aangezien het nog 50 m tot thuis was door gereden en de motorkap maar eens opengedaan nu erachter gekomen dat de poelie die de v snaarent aandrijft los is gekomen ik weet niet of dit met een lager werkt neem aan van wel.
er is een v snaar gesprongen maar de hele poelie is uit balans
weet iemand waar ik zo een kan bestellen aangezien ik al eens wat had rond gekeken maar niks heb kunnen vinden
mvg sem
v snaar poelie los gekomen volvo 240
- lint
- Geartronic member
Misschien een gebruikte poelie kopen?
Verder even uitzoeken waarom de oude poelie is losgelopen.
Verder even uitzoeken waarom de oude poelie is losgelopen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
ik heb vandaag de poelie los gehaald en ik zie dat er in de poelie een uitsparing zit voor een spie ook zit deze uitsparing in het deel waar uiteindelijk de poelie op bevestigd word.
is het zo dat er een spie gebruikt wordt om de poelie zeg maar met het krukas te verbinden want met alleen de bout draait de poelie na een tijdje (1 min) weer los
had foto`s gemaakt maar ik krijg ze niet op het forum
is het zo dat er een spie gebruikt wordt om de poelie zeg maar met het krukas te verbinden want met alleen de bout draait de poelie na een tijdje (1 min) weer los
had foto`s gemaakt maar ik krijg ze niet op het forum
-
- 3rd Gear member
Ik neem aan dat het om de krukaspoelie gaat omdat je het over een spie hebt.
Normaal gezien zou de poelie nooit los moeten kunnen komen als de bout stevig is aangedraaid.
Als je de poelie monteert moet je de poelie ronddraaien totdat je voelt dat de uitsparing in de spie valt.
Als hij niet goed zit zie je dit ook als de motor draait; de peolie slingert dan een beetje.
Ik heb je een pm gestuurd mocht je meer info nodig hebben.
Normaal gezien zou de poelie nooit los moeten kunnen komen als de bout stevig is aangedraaid.
Als je de poelie monteert moet je de poelie ronddraaien totdat je voelt dat de uitsparing in de spie valt.
Als hij niet goed zit zie je dit ook als de motor draait; de peolie slingert dan een beetje.
Ik heb je een pm gestuurd mocht je meer info nodig hebben.
-
- 6th Gear member
Of de spie is te ver uitgesleten evenals de spiebaan,zet je de poelie wel goed vast? ,die loopt als je hem volgens de gegevens die daar voor staan vastzet,kan hij niet loslopen..
Is de achterzijde van de poelie waarmee hij tegen het tandwiel zit niet uitgesleten?
Is de achterzijde van de poelie waarmee hij tegen het tandwiel zit niet uitgesleten?
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
Is de draad zelf niet beschadigd? Aangezien die losloopt
'84 Volvo 240 Turbo B21ET
'88 Volvo 240 GLT B230F
'88 Volvo 240 GLT B230F
-
- 2nd Gear member
ik ben gisteren bij iemand geweest die een paar 240 blokken had liggen .ben er hier achtergekomen dat op het krukas dus waar de poelie dus tegen het krukas bevestigd word een soort uitwendig nokje hoort te zitten die as het waren als een spie werkt .deze is dus bij mij weg heb wel een nieuwe poelie gekregen maar aangezien ik dat nokje mis zou het kunnen dat dit probleem zich gaat blijven voordoen na dat ik de polie weer opnieuw vast gezet heb . of zou ik hier zelf iet in kunnen maken ?