Laadklepje steekt uit

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Broek
2nd Gear member

Klein probleempje ?
Als ik mn PIH oplaad steekt het klepje best ver uit en de auto staat op mijn oprit en mijn zoons/vrouw/ikzelf fietsen er rakelings langs. Zie foto
Dat gaat nog eens een afgebroken klep opleveren.....:--(( Ik snap niet waarom Volvo de klep niet scharnierend aan de bovenzijde heeft gemaakt, dan is het gelijk een afdakje tegen nattigheid en steekt het veel minder ver uit.
Heeft iemand al een creatieve oplossing bedacht om het klepje zoveel mogelijk dicht te kunnen laten tijdens het laden dmv bijv een elastiek oid ??
Nu veert het klepje steeds maximaal open.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
henkchroom
3rd Gear member
Contacteer:

Ik heb het zelfde probleem. ook dezelfde situatie.
Bij mij wil het klepje meestal wel onder een hoek van ca. 45gr. dicht. Maar kan dan 's morgens weer helemaal open staan.
jrkalf
3rd Gear member
Contacteer:

Het punt klinkt heel begrijpelijk. Ik heb er zelf ook al naar zitten kijken.
De logica waarom het klepje niet naar boven open gaat is een hele simpele: Je werkt met een stroomkabel, je moet kunnen zien wat je doet. Als het klepje 90graden naar buiten kantelt zodat het als een afdakje dient, dan zie je niet meer waar je de kabel inprikt en je kan de leds ook niet zien. Het zal uit oogpunt van veiligheid niet gedaan zijn.
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
IV39
4th Gear member

Ik kan het klepje precies tegen de kabel zetten me de dop ertussen (gewoon op de ophanging) en dan blijft het klepje zo staan. Dit scheelt iets en is er minder kans dat er tegenaan gelopen wordt.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
volvosan
3rd Gear member

Ik heb hier dus al schade door gehad ; als je t klepje te ver doorduwt komt de zijkant tegen je voorscherm en heb je een deukje/vouw in je voorscherm.

Ten eerste heb ik nu het inklappen van de spiegels standaard uit gezet ; hierdoor is de kans al kleiner dat iemand met geweld tegen de klep aanloopt. Daarnaast zet ik de klep voorlopig maar met een los elastiekje vast. Is een ontwerpfout van Volvo, het klepje kan te ver doorscharnieren.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
jvov60
4th Gear member

volvosan schreef: Ik heb hier dus al schade door gehad ; als je t klepje te ver doorduwt komt de zijkant tegen je voorscherm en heb je een deukje/vouw in je voorscherm.

Ten eerste heb ik nu het inklappen van de spiegels standaard uit gezet ; hierdoor is de kans al kleiner dat iemand met geweld tegen de klep aanloopt. Daarnaast zet ik de klep voorlopig maar met een los elastiekje vast. Is een ontwerpfout van Volvo, het klepje kan te ver doorscharnieren.
Deuk in voorscherm? Het voorscherm is kunststof.
Maar inderdaad niet zo handig zo'n uitstekende klep. Gewoon die hele klep verwijderen dan maar?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
volvosan
3rd Gear member

jvov60 schreef:
volvosan schreef: Ik heb hier dus al schade door gehad ; als je t klepje te ver doorduwt komt de zijkant tegen je voorscherm en heb je een deukje/vouw in je voorscherm.

Deuk in voorscherm? Het voorscherm is kunststof.
Het plaatwerk rondom het klepje is kunststof ? Kennelijk kan daar toch een vouw in komen ; gelukkig weer mooi opgelost door een uitdeuker.
ferretje
4th Gear member

volvosan schreef: Is een ontwerpfout van Volvo, het klepje kan te ver doorscharnieren.
Dat vraag ik me af, als het echt niet verder kan en je loopt er tegen aan heb je naast een lelijke blauwe plek op je dij tevens de kans dat de klep gewoon afbreekt.

Als je gewoon verder naar links parkeert, kun je nog net uitstappen, maar nodigt het niet uit er links langs te lopen... maar kan uiteraard niet zie wat er rechts van de auto aan ruimte is...
Laatst gewijzigd door ferretje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
volvosan
3rd Gear member

ferretje schreef:
volvosan schreef: Is een ontwerpfout van Volvo, het klepje kan te ver doorscharnieren.
Dat vraag ik me af, als het echt niet verder kan en je loopt er tegen aan heb je naast een lelijke blauwe plek op je dij tevens de kans dat de klep gewoon afbreekt.

Als je gewoon verder naar links parkeert, kun je nog net uitstappen, maar nodigt het niet uit er links langs te lopen... maar kan uiteraard niet zie wat er rechts van de auto aan ruimte is...
Een blauwe plek zal diegene misschien wel hebben, maar t klepje breekt waarschijnlijk niet af omdat ie gestut wordt doordat ie tegen het voorscherm drukt....

Ik ken 2 andere PIH rijders die eenzelfde vouwtje in de lak hebben gehad hierdoor, dus dit is zeker een zwakke schakel.

En dit gaat niet alleen om het parkeren bij een oprit thuis ; er zijn talloze plaatsen waar ik parkeer waar dit kan gebeuren. Vooral als je in smalle parkeervakken vlak naast een andere auto moet staan (of als er later 1 naast gaat staan). Dit soort parkeerplaatsen mijd ik in het algemeen wel (ivm parkeerdeukjes), maar als je wilt opladen heb je niet altijd keus.
IV39
4th Gear member

De klepje kan er ook "eenvoudig" af.. Ik ben er 1 x tegenaan gelopen en toen viel de buitenkant op de grond, dan blijft de "houder" nog uitsteken. Ik kon het klepje gewoon terug klikken. Gelukkig was deze niet afgebroken of tegen het scherm aangekomen.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
ferretje
4th Gear member

Ik laad of thuis of op kantoor op en daar zit het laadpunt zo dat je er dan niet meer links langs kunt.....

Ik ken het probleem dus niet uit eigen ervaring.....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Broek
2nd Gear member

Wat ik vergat te schrijven is dat er ook een indicatielampje zou moeten zijn als de klep per abuis open blijft staan, heb ik al zo vaak gehad, en de collega automobilisten maar gebaren maken en seinen.....

Ik ga dus maar " creatief aan de gang met elastiek" en verbiedt mijn zoons om voortaan met teveel drank op 's avonds laat thuis te komen....
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”