Hallo mede Volvo rijders en liefhebbers,
Sinds februari ben ik de trotse eigenaar van een Volvo s40 uit 2000, en wel de 1.9 Diesel met 116 PK. Auto is altijd dealer onderhouden en verkeerd in top staat.
Echter sinds het begin heeft hij wel 1 gek puntje, als ik lange tijd gereden heb en dan voornamelijk snelweg maar ook binnendoor en ik ga daarna ergens lang stilstaan (lees 10 minuten) dan gaat de motor stationaire af en toe even terug naar 500 toeren dan weer netjes 600 en dat doet hij dan ineens, echter als ik daarna gas wil geven om weg te rijden komt de motor niet boven de 1200 toeren, na 3x proberen valt hij daarna zachtjes uit. Start daarna overigens wel in 1x weer.
Als ik niks doe dan valt hij zelf uit na ongeveer soms 10 minuten soms 15. Enig idee wat dit kan veroorzaken? ik zal het proberen op video te krijgen vandaag.
Volvo S40 1.9D 2000 schiet in noodloop.
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ik zou beginnen met het uitlezen van de auto. Wellicht geeft dat belangrijke informatie.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Ik heb de 14e een afspraak bij de dealer staan voor een kostenindicatie van de grote beurt bij 354dkm, zal meteen vragen of ze hem even uitlezen.
Tenzij 1 van jullie in de buurt kan uitlezen voor mij?
Tenzij 1 van jullie in de buurt kan uitlezen voor mij?
Laatst gewijzigd door TheYoungRider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Bob van Volvotech, gevestigd in Schiedam, kan wel wat voor je betekenen! Hij heeft Vida-apparatuur beschikbaar. Je kunt hem benaderen op het forum of google even.
Laatst gewijzigd door Morgenstond op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Ik zal hem even benaderen, bedankt voor je tip !
Onder welke naam gaat hij hier op het forum?
Onder welke naam gaat hij hier op het forum?
Laatst gewijzigd door TheYoungRider op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ik zie in z'n signature dat hij voor commerciële zaken graag via de mail wordt benaderd: info@volvotech.eu. Hij heet hier VolvoTech.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Noodloop nam gisternacht een rare vorm aan, reed heel stuk 110 op cruise control, ging daarna de afrit nemen en haalde hem eraf toen ik wat gas bij wou geven om hem door de bocht te trekken ging dat niet, kon geen gas meer geven... na terug schakelen en dus de koppeling in viel de motor rond de 30 km/h uit. Starten daarna wel weer in 1x.. Ben er nu vrij angstig voor dat dit nog een keer gebeurd op de snelweg.
11e heeft hij een afspraak bij de dealer voor een onderzoek.
11e heeft hij een afspraak bij de dealer voor een onderzoek.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Rij is met de stekker van de egr klep eraf,dan brandt wel het lampje waarschijnlijk,maar als hij het dan goed blijft doen zit daar de fout of in de luchtmassameter..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- TheYoungRider
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01.04.2014 - 03:31
Waar zit die stekker precies? Ik ben sinds eergisteren wel op de hoogte van een klein diesel lekje maar denk niet dat dat ermee te maken heeft.
Volvo S40 1.9D 116PK uit 2000,
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001
Huidig: Volvo S80 2.4T 200PK uit 2001