Ervaring met Bilstein B6

LtStone
4th Gear member

Hoi Mabi elders op het forum zijn er geen goede ervaringen met de witte (niet IPD) inserts. er wordt geklaagd over "irritant gezoem" en dan met name bij 80 in de vijf is het niet te harden.

Nou is IPD, geen IPD omdat ze rommel maken, maar dan toch is er in jou beleving enig hoorbaar (brom)toon verschil met voor inserting? of moeten we nog even wachten tot de gelei is opgedroogd?

Super bedankt trouwens met dit verslag, ik was er erg benieuwd naar en voor zover ik weet ben jij de eerste die ermee komt. Ik ben voornemens het ook te doen, maar dan echt wel IPD en niet die witte. Ik zal het ook gedetailleerd gaan bijhouden. Kunnen we direct een "Ervaring met" maken voor toekomstige geinteresseerden.
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Mabi_S80
1st Gear member

Hoi,

Ik ervaar absoluut geen extra geluid of vibraties/resonanties na de installatie van de inserts.
En ik durf van mezelf te zeggen dat ik hier behoorlijk kritisch op ben. Een modificatie moet wel heel erg geweldig zijn wil ik extra geluid of vibraties/resonanties accepteren.
ik weet niet of de montage gelei snel opdroogt. Als ik kijk naar de wijze waarop de gelei verpakt zit verwacht ik niet dat deze snel uit zal drogen (= niet luchtdicht verpakt).

Nogmaals wat mij betreft een echte aanrader en een echte 'bang for buck' modificatie.

Groet,

Martijn
S80 Comfort 2.4 (103 kW) - 147.000 km - Bj. 2000 - Grijs - HU1205 - Bilstein B6
LtStone
4th Gear member

Thanx :fgrin:
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Plaats reactie

Terug naar “S80”